یکی از خیابا‌ها و یادمان‌های هر شهر «پرچم» نامیده شود

۰۸اردیبهشت،

رئیس جشنواره پرچم در نامه ای ازشهردار تهران خواست:

مدیر فرهنگی- هنری شهرداری منطقه پنج و رئیس جشنواره پرچم در نامه‌ای خطاب به ریاست محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواست تا نام پرچم، بر یکی از اصلی ترین میادین، خیابان‌ها و یا هر یادمان ماندگاری که به لحاظ اهمیت، در شأن مهم‌ترین نماد رسمی کشور باشد، نهاده شود.

به گزارش هنرآنلاین، ناصر امین‌زاده، مدیر فرهنگی- هنری شهرداری منطقه پنج و رئیس جشنواره پرچم در نامه‌ای خطاب به امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواست تا از طریق شهردار محترم و شورای اسلامی شهر تهران، نام پرچم، بر یکی از اصلی ترین میادین، خیابان‌ها و یا هر یادمان ماندگاری که به لحاظ اهمیت، در شأن مهم‌ترین نماد رسمی کشور باشد، نهاده شود.

ناصر امین زاده در این نامه بیان کرد:همانگونه که استحضار دارید پرچم به عنوان مهم‌ترین نماد استقلال کشور و حاکمیت نظام اسلامی، نقشی بسیار مهم در ایجاد همبستگی ملی، یکپارچگی و انسجام آحاد ملت دارد. پرچم نماد هویت ایران اسلامی، حاکمیت ملی، تشخص، اقتدار و تمامیت ارضی کشور است. رنگ، شکل و نمادهای منقوش بر پرچم چکیده‌ای از فرهنگ، اعتقادات ، باورها وآرمان‌های جامعه بوده و در خلاصه‌ترین شکل ممکن، مهم‌ترین اصول نظام اسلامی را در خود نهفته دارد.

رئیس جشنواره پرچم در بخش دیگری از این نامه افزود:اکنون با عنایت به دغدغه‌های فراوان و فعالیت‌های گسترده‌ شما و شهردار تهران در جهت احیای جایگاه ویژه‌ی پرچم شکوهمند کشور عزیزمان در کلان‌شهر تهران و اقدامات بی‌بدیلی که در این زمینه  انجام شده است.

دبیرخانه‌ جشنواره‌ پرچم پیشنهاد می‌کند که نام پرچم، بر یکی از اصلی ترین میادین، خیابان‌ها، اتوبان‌ها و یا هر یادمان ماندگاری که به لحاظ اهمیت، در شأن مهم‌ترین نماد رسمی کشور باشد، نهاده شود تا به این ترتیب ضمن تأکید بر اهمیت موضوع، نام پرچم در لسان عمومی به کرات تکرار شده و در اذهان حک شود.

رئیس جشنواره پرچم در ادامه با اشاره به وجود تنها یک خیابان فرعی با این نام ادامه داد: در حال حاضر یکی از خیابان‌های فرعی در محدوده‌ی منطقه‌ دو ، پایین‌تر از میدان توحید ، در حد فاصل خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید علی شکاری و به موازات خیابان آزادی به این نام موسوم است. ولی تصدیق می‌فرمایید که جایگاه مهم‌ترین نشان رسمی کشور ، اجل از نامگذاری فعلی است.

امین زاده همچنین گفت:با توجه به جایگاه رفیع پرچم ، به کلیه استانداران ، فرمانداران و اعضای شورای اسلامی سایر شهرهای کشور پیشنهاد می گردد تا حسب صلاحدید با این اقدام بستر مناسب تری برای شأن بخشیدن به مهم‌ترین نماد رسمی کشور و تأکید بر اهمیت موضوع پرچم برای همه مردم میهن عزیزمان فراهم شود.

نخستین جشنواره پرچم که در سه رشته عکس ، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت سازمان فرهنگی- هنری، مدیریت فرهنگی منطقه پنج و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد همزمان با آزادی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۰۳۱۱۶۰ تماس و یا به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی parcham-farhangsara.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۳۲/۳۱
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.