یکی از عاملان کشتار مردم یمن + تصاویر


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز:

برخلاف ادعای امارات متحده عربی، فرماندهی یکی از یگان‌های ویژه اماراتی که در یمن مستقر هستند بر عهده یک نظامی استرالیایی است. بر اساس گزارش تفصیلی که سایت میدل ایست آی منتشر کرده است، مایک هیندمارش ۵۹ ساله یکی از افسران ارشد ارتش استرالیا بوده که در حال حاضر فرمانده گارد ریاست جمهوری امارات است.

گارد ریاست جمهوری امارات یکی از یگان‌هایی است که در حملات ائتلاف سعودی به یمن مشارکت دارد. گفته می‌شود نیروهای گارد امارات از چهار مه (۱۴ اردیبهشت) در یمن مستقر هستند. بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا گارد ریاست جمهوری امارات یگانی متشکل از تفنگداران دریایی، نیروهای شناسایی، هوابرد، ویژه و گردان‌های مکانیزه است. در سال ۲۰۲۲ اعلام شد مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار بابت آموزش‌های نظامی از سوی ارتش آمریکا به این یگان اختصاص یافته است.

هیندمارش اوایل سال ۲۰۱۰ مسئولیت تشکیل گارد ویژه را بر عهده گرفت. این نظامی استرالیایی که وضعیت یگان ویژه را مستقیما به محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، گزارش می‌دهد سالیانه ۵۰۰ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند. وی که دارای سابقه درخشانی در ارتش استرالیا است، سرپرستی اعزام نیروهای گارد ویژه به یمن را بر عهده دارد. امارات و استرالیا در حال حاضر همکاری نظامی نزدیکی دارند و شماری از نظامیان استرالیایی در فرودگاه نظامی المنهاد مستقر هستند.


نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.