یکی از نیروهای در حال فرار از اردوگاه تروریستی خنس در شمال عراق کشته شد

بدنبال درگیری نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق با چند تن در پایگاهی بنام “خنس” در استان دهوک در شمال عراق ، یک تن کشته و دو نفر دیگر بشدت زخمی شدند. نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق ، هم اکنون در دو اردوگاه بنامهای “خنس” در دهوک و “زیتون ” در اربیل سرگرم آموزش نیروهای کرد مخالف سوریه در قالب نیروهای پیشمرگه غرب کردستان هستند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز از اقلیم کردستان: در حالی که سرهنگ طارق احمد فرمانده نیروهای پلیس استان دهوک دلیل کشته و زخمی شدن این سه نفر را درگیری با کردهای سوریه در اردوگاه دومیز در استان دهوک اعلام کرده است اما منابع موثق به بولتن نیوز اعلام کردند که این افراد در حالی که قصد فرار از اردوگاه نظامی خنس در استان دهوک را داشتند با نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق درگیر شده و یکی از آنها بنام سلیم عمر امین کشته و دو تن دیگر مجروح می گردند.

نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق ، هم اکنون در دو اردوگاه بنامهای “خنس” در دهوک و “زیتون ” در اربیل سرگرم آموزش نیروهای کرد مخالف سوریه در قالب نیروهای پیشمرگه غرب کردستان هستند.

منابع موثق تعداد این نیروها را نردیک به ۸ هزار نفر ذکر می کنند که از بهار امسال آموزش آنها در شمال عراق برای شرکت در جنگ های داخلی سوریه آغاز شده است.

برخی منابع نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق تایید کرده اند که این نیروها در وقت مناسب برای کنترل شهرهای کرد نشین سوریه وارد این کشور خواهند شد.

همچنین تحلیل گران معتقدند این نیروها که از حمایت ترکیه و آمریکا نیز برخوردار هستند برای کنترل نیروهای وابسته به پ.ک.ک وارد عمل خواهند شد.

ترکیه مدعی است که نیروهای پ.ک.ک تحت عنوان اتحادیه دمکراتیک مناطق مرزی با کردستان عراق را کنترل کرده و مانع از ورود نیروهای مخالف سوریه از این مناطق مرزی هستند.

مسعود بارزانی برای آرام کردن تنش روز یکشنبه از اردوگاه دومیز در دهوک بازدید کرد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.