یکی دیگر از دروغهای شبکه العربیه علیه سوریه بر ملا شد

دروغ شبکه تلویزیونی العربیه در استفاده از عکس روزنامه انگلیسی گاردین و ادعای استفاده ارتش سوریه از بمبهای خوشه‌ای بر ملا شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه تلویزیونی سوریه در این باره افزود:  شعار نازیها یعنی آن قدر دروغ بگو که خودت و دیگران نیز باور کنند به مشخصه اصلی آن دسته از شبکه های تلویزیونی تبدیل شده است که در ریختن خون ملت سوریه سهیم هستند.
محمد الجلاد گزارشگر شبکه سوریه در گزارشی گفت : پس از گذشت یک روز از اعتراف شبکه العربیه به انتشار اسناد جعلی و ساخته شده توسط عماد الدین رشید از اعضای شورای استانبول ، این شبکه بار دیگر به پخش تصویری ساختگی از بمبهای خوشه‌ای اقدام کرد و آن را به ارتش سوریه نسبت داد در صورتیکه این تصویر متعلق به حمله اسرائیل با بمب های خوشه به لبنان در سال دو هزار و شش میلادی است.
العربیه مدعی شد اینها بمبهای خوشه ای است که ارتش عربی سوریه از آن علیه مخالفان مسلح سوری استفاده می کند.
این دروغها با اتهامات شماری از سازمانهایی همزمان شده است که در حمله به سوریه دست دارند. سازمان دیده بان حقوق بشر از مهم ترین این سازمانها اعلام کرد سوریه از بمبهای خوشه ای استفاده کرده است.
اما این دروغ دوام نیاورد و پس از بررسی که پایگاه اینترنتی الحقیقه متعلق به مخالفان سوری انجام داد مشخص شد این عکس در روزنامه انگلیسی در اوایل سال دو هزار و ده میلادی منتشر شده است.
این عکس در روزنامه گاردین در قالب گزارشی که گاردین دوباره منتشر کرده بود به چاپ رسیده بود.
این گزارش نیز درباره اسناد ویکی لیکس بود که در آن آمده بود لندن به آمریکا اجازه داده است این نوع بمبها را در خاک انگلیس انبار کند تا به گفته این گزارش به اسرائیل حمل شود تا در حمله اش به لبنان در سال ۲۰۰۶میلادی استفاده کند.
این در صورتی است که انگلیس موافقت نامه بین المللی ویژه ای را که در آن بر ممنوعیت استفاده از این نوع بمبها صحه گذاشته امضا کرده است .
بینندگانی که اهل پیگیری هستند متوجه می شوند که بیشتر تصاویر العربیه از آرشیو حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان و غزه است و این تأیید کننده دست داشتن اسرائیل در حمله و تروریسم علیه سوریه است که به واسطه ابزارهای وهابی تروریستی صورت می گیرد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.