یک اتفاق‌ نادر در تاریخ المپیک+عکس

یک اتفاق‌ نادر در تاریخ المپیک+عکس

یک اتفاق‌ نادر در تاریخ المپیک+عکس

به نوشته ظهور۱۲ به نقل از آفتاب»در دومین روز رقابتهای وزنه برداری المپیک یکی از وزنه برداران کره شمالی درحالی که در گروه B وزنه زده بود، رکورد دنیا را شکست و قهرمان المپیک شد.

در دومین روز از رقابتهای وزنه برداری بازیهای المپیک لندن، یکی از نادرترین اتفاقهای این رشته ورزشی رقم خورد و طی آن یکی از وزنه برداران کره شمالی درحالی که در گروه B وزنه زده بود، رکورد دنیا را شکست و قهرمان المپیک شد. این درحالی است که در پایان رقابت هیچ کدام از وزنه برداران قدرتمند گروه A نیز نتوانستند به گرد پای او برسند.

در این مسابقه بسیار مهم “اوم یون چول”، وزنه بردار ۵۶ کیلوگرمی کره شمالی با مهار وزنه ۱۶۸ کیلوگرم در حرکت دوضرب، رکورد وزنه بردار افسانه ای دنیا یعنی هلیل موتلو – دارنده سه مدال طلای المپیک را شکست. او همچنین با این رکورد پنجمین وزنه بردار تاریخ لقب گرفت که سه برابر وزن بدن خود وزنه بالای سر برده است. نخستین وزنه بردار تاریخ که توانست سه برابر وزن بدن خود در وزنه مهار کند کسی نبود جز محمد نصیری که در بازیهای المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی با وزن بدن ۵۰ کیلوگرم، وزنه ۱۵۱ کیلوگرمی را بالای سر برد.

چول در این رقابت در نهایت با رکورد ۲۹۳ کیلوگرم قهرمان شد تا وزنه بردار چینی با چهار کیلوگرم کمتر نتواند تعداد طلاهای کشورش را افزایش دهد.

این از معدود دفعاتی است که یک وزنه بردار از گروه B می تواند قهرمان المپیک شود. رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری آمریکا که اکنون از بازنشستگان این رشته ورزشی است به خبرنگار خبرآنلاین گفت من چنین موضوعی را به یاد ندارم. او اعلام کرد که این اتفاق افتاده که یک وزنه بردار از گروه B به مدالهای نقره و برنز برسد، اما طلا را تا کنون به یاد ندارم.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.