یک استاد دانشگاه: شیوه ارتباط محور بهترین شیوه آموزش زبان انگلیسی است

۰۶م آذر ،

عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی گفت: بهترین شیوه آموزش زبان انگلیسی استفاده از شیوه‌های ارتباط محور است.

دکترعامر قیطوری درگفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه کرمانشاه، استفاده از شیوه‌های ارتباط محور را بهترین شیوه آموزش زبان انگلیسی عنوان و خاطرنشان کرد: در این شیوه تلاش می گردد شرایطی در کلاس فراهم شود که مشابه یک محیط واقعی زبان باشد و در مورد مسائل مختلف بحث شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های لغت محور و ترجمه محور می تواند در آموزش زبان انگلیسی اثرگذار باشد، تاکید کرد: روش‌های گرامر محور منسوخ شده‌اند و نمی توانند کمک بسیاری به آموزش زبان بکنند.

قیطوری استفاده از کلاسهای سمعی بصری را نیز برای آموزش زبان مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در اینگونه کلاسها اشخاص سریعتر با زبان ارتباط برقرار

می‌کنند و آموزش آن سریعتر اتفاق می افتد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: استفاده از کلاس‌های کم جمعیت و افزایش تعداد ساعات آموزش می تواند نقش موثری در بالا بردن عملکرد آموزش زبان داشته باشد.

قیطوری با بیان اینکه استفاده از آموزشگاه‌های زبان توانسته است نقش موثری در تقویت سطح مکالمه اشخاص جامعه داشته باشد، تصریح کرد: در شرایط کنونی نسبت به سال‌های قبل شاهد وضعیت بهتری از نظر سطح زبان انگلیسی اشخاص جامعه هستیم.

به گفته استاد دانشگاه رازی کرمانشاه، سنین ابتدایی تولد بهترین سنین یادگیری زبان می باشند، چرا که اشخاص در این سنین توانایی پذیرش زبان‌های مختلف را دارند. کما اینکه در بسیاری از خانواده‌ها اشخاص به طور همزمان به دو یا حتی سه زبان فارسی، کردی و عربی مسلط می باشند.

وی ادامه داد: یادگیری زبان در سنین بالاتر با سختی‌های بیشتری همراه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.