یک تحلیلگر استرالیایی:‌ چین از نظر تولید هسته‌یی نفر اول در جهان خواهد شد

۲۹ آبان ،

یک تحلیلگر استرالیایی اعلام کرد چین تا سال ۲۰۲۰ می‌تواند به بزرگ‌ترین تولید کننده برق هسته‌ای در جهان تبدیل شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، استفان ویلسون، تحلیلگر استرالیایی و مدیر بازاری شرکت ریو تینتو انرژی گفت که چین درحال حاضر هشتمین یا نهمین تولید کننده برق هسته‌ای در جهان است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری آسوشیتدپرس استرالیا، ویلسون روز دوشنبه در کنفرانس ملی موسسه انرژی استرالیا گفت:‌ هدف آن‌ها تولید ۴۰۰ گیگاوات برق هسته‌ای تا سال ۲۰۵۰ است. این چیزی است که مقامات چینی علنا اعلام کرده‌اند.

این تحلیلگر استرالیایی گفت:‌ این حتی از آنچه سرتاسر جهان در حال حاضر دارد بیشتر است.

وی گفت که رشد انرژی هسته‌ای در چین نتیجه نیروگاه‌های نسل سومی است که نسبت به نیروگاه‌های زغال سنگ و گاز موجود در سواحل چین برق ارزان‌تری را تولید می‌کنند. ویلسون گفت:‌ آنچه ما در چین می‌بینیم مراحل اولیه یک برنامه هسته‌ای بسیار بسیار گسترده است. این یک انقلاب خاموش است.

این تحلیلگر استرالیایی با اشاره به کاهش تولید برق هسته‌ای در ژاپن به دنبال اتفاق نیروگاه هسته‌یی فوکوشیما دایچی و نیز کشور‌هایی مانند آلمان و سوئیس که تولید برق هسته‌یی‌شان را کاهش داده‌اند گفت که با وجود گسترش قابل توجه برنامه‌های هسته‌ای چین و هند درآینده وابستگی شدید به زغال سنگ را باری تامین بخش قابل توجهی از تولید برقشان و نیز رفع نیاز روز افزون به انرژی حفظ خواهند کرد.

ویلسون تاکید کرد که رفع نیازهای روزافزون میلیون‌ها انسان هم نیازمند بهبود کارآمدی انرژی است و همن یافتن منابع تازه.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.