یک خبر از ساعت هوشمند اپل: “آی واچ” خودشارژ است

نیویورک تایمز در گزارشی درباره iWatch نوشت ساعت اپل هم به صورت خودشارژ و هم خورشیدی شارژ شده و نیازی به اتصال آن به شارژر نیست.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، سال گذشته شارژ بی سیم نکسوس ۴ و لومیا ۹۲۰ نوکیا را دیدیم اما در ابعادی مانند ساعت، فناوری شارژ بدون سیم را شاید اپل برای اولین بار وارد دنیای کامپیوترهای پوشیدنی کوچک کند.

طرز کار آن نیز بدین صورت است که از یک پایه شارژ فیزیکی تولید میدان مغناطیسی می کند و سپس این میدان مغناطیسی توسط حلقه های فلزی برداشته شده و به سوی دستگاه مورد نظر ارسال شده و عمل شارژ با تولید برق واقعی انجام شود.

مدل دیگری از شارژ کامپیوترهای پوشیدنی از استفاده از انرژی حرکتی کاربر motion technology است که با حرکت دست افراد و سایر اعضای بدن انسان، تولید انرژی حاصل از حرکت، تبدیل به الکتریسیته شده و باعث شارژ ابزار مورد نظر می شود.

منابع نزدیک به این خبر از وجود لایه ای از سلول خورشیدی به ساعت اپل نیز گفته اند که اکنون در بسیاری از ابزارهای مدرن کنونی وجود دارد.

بنابراین فعلا شارژ بی سیم، شارژ حرکتی و شارژ از طریق انرژی خورشیدی، سه راهی است که اپل برای ساعت هوشمند خود مورد آزمایش قرار داده تا ببینیم هنگام عرضه نهایی کدام یک از تکنولوژی ها را مورد استفاده قرار خواهد داد.

اپل راههای دیگری نیز برای شارژ ابزارهای جدید خود آزمایش کرده است که هنوز متناسب با محصولات  کنونی نبوده و ممکن است در آینده به سایر ابزارها ملحق شود.

فقط اپل نیست که برای شارژ کامپیوترهای پوشیدنی خود فکر می کند، بلکه گوگل گلس یا همان عینک گوگل نیز باعث شده تا لابراتوار گوگل سخت در تلاش باشد تا چنین فناوری هایی را توسعه دهد.

بنابراین مسابقه برای یافتن راههای آلترناتیو باطری های سنتی از یک طرف، و عمر باطری بالاتر برای ابزارهای جدید، این کمپانی ها را در رقابت سرسختانه قرار داده است.

۵ سال پیش شاید کسی دنبال توسعه تجاری چنین محصولاتی نبود اما اینکه با توسعه کامپیوترهای پوشیدنی این امر ضروری به نظر می رسد و مشکل باطری و عمر باطری برای محصولات جدید معضل شده است.

شاید آنچه نقطه مشترک توسعه دهندگان باشد، رسیدن به “خود شارژی” است تا ابزار مورد نظر بدون واسطه فیزیکی خودشان شارژ شوند.

لری پیج از موسسین گوگل سال قبل گفت مشکل باطری ها در گوشی هوشمند و تبلت به قدری زیاد شده که باید مجددا اختراعی در این زمینه صورت گیرد تا باطری از حالت معضل تکنولوژی بیرون بیاید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.