یک خبر خوب: جشنواره سی و یکم در برج میلاد برگزار می‌شود

۱۳م آذر ،

کافه سینما- سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در جهت تخفیف به جشنواره در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش کافه سینما،محمدرضا عباسیان (دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئیات جشنواره فجر گفت: آخرین مهلت ثبت نام برای تکمیل فرم شرکت در جشنواره سی و یکم روز ۱۲ آذر به پایان رسید.

وی افزود: تعداد فیلم های ثبت نام شده بیشتر از حد انتظار پیش بینی ما بود بیش از ۱۵۰فیلم مستند و حدود ۲۲۰ فیلم از ۵۰ کشور جهان در این جشنواره ثبت نام کردند که هنوز ثبت نام در بخش فیلم های خارجی ما باقی مانده است.

*تعداد آثار ثبت نام شده بیش از تولیدات سینمای ایران است

عباسیان تصریح کرد: در بخش سینمای ایران تعداد فرم های ثبت نام شده بیش تر از تولیدات سینمای ایران است و همکاران ما در دبیرخانه جشنواره در حال بررسی نتایج نهایی می باشند که نتایج نهایی آن ظرف مدت ۲ روز آینده اعلام خواهد شد و همچنین کارهای اجرایی جشنواره در حال انجام است.

وی در خصوص تعداد آثار ثبت نام شده در جشنواره که بیش از تولیدات سینمای ایران است متذکر شد: با اعلام این خبر که خارج از زمان بندی تعیین شده به هیچ عنوان اثری را مورد پذیرش نیست به طور طبیعی تعدادی از تهیه کنندگان که تصور می کردند در این فاصله مشکل پروانه ساخت و یا نمایش خودرا حل می کنند با تکمیل فرم ثبت نام این بخش قانونی را انجام دادند.

عباسیان افزود: دوستان تا دو ماه آینده که آخرین مهلت دریافت نسخه بازبینی آثار است باید آثارشان را به تولید برسانند و در نهایت ما آثاری را پذیرش خواهیم کرد که مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده باشند.

*برج میلاد مکان برگزاری جشنواره سی و یکم

وی در خصوص مکان برگزاری جشنواره سی و یکم اظهار داشت: مشکل ما بودجه و هزینه برج میلاد است که محمد باقر قالیباف با دستور به برج میلاد برای تخفیف مناسب به جشنواره داد و هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با برج میلاد هستیم.

وی بیان کرد: برج میلاد به عنوان کاخ و محل برگزاری جشنواره بین المللی سی و یکم فیلم فجر خواهد بود.

عباسیان در خصوص حضور اصحاب رسانه در کنار سایر هنرمندان و یا اختصاص سینمای خاص به آنها عنوان کرد: ورود اصحاب رسانه منوط به تصمیم نمایندگان اصلی رسانه های سینمایی است و هفته آینده یک جلسه هم اندیشی با نمایندگان رسانه ها در این خصوص خواهیم داشت.

*برگزاری اختتامیه جشنواره سی و یکم در برج میلاد منوط به جدول نمایش است

عباسیان اظهار داشت: افتتاحیه سی و یکم جشنواره بین المللی فیلم فجر روز ۱۱ بهمن در تالار وحدت و همچنین اختتامیه بخش بین الملل روز ۱۶ بهمن در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

وی در خصوص افتتاحیه جشنواره سی و یکم بیان کرد:‌ اگر طبق جدول نمایش آثار روز ۲۱ بهمن نمایش آثار به اتمام برسد اختتامیه در برج میلاد خواهد بود و در غیر این صورت اختتامیه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

عباسیان در خصوص پیامدهای تعطیلی سینماها به جشنواره سی و یکم اظهار داشت: اطمینان دارم که برای جشنواره فجر مشکل سالن های سینما نخواهیم داشت.

وی افزود: حتی تعطیلی سینماها برای جشنواره فیلم فجر که آغاز سال تحویل سینمای ایران است مشکلی را ایجاد نخواهد زیرا ما در آن زمان به طور قطع مشکلی برای بازگشایی سینماهای تعطیل شده برای برگزاری جشنواره نخواهیم داشت.

*تعطیلی سینماها یک تهدید است

عباسیان در این خصوص ادامه داد: مطمئن هستم سینماهای فعال به تعداد کافی وجود دارد و به نظر من این موضوع به عنوان یک تهدید قرار نیست اجرایی شود.

عباسیان در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر باید محل عرضه سینمای ایران باشد سینمایی که شان انقلاب فجر که نام جشنواره است را حفظ کند.

وی تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر جشن سینمایی انقلاب ایران است و به طور طبیعی تلاش ما بر این است که شان سینمای انقلاب را حفظ کنیم و توقع ما از همه ارگان ها، نهادها کمک به برگزاری هر چه بهتر بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشور است

Tags:

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.