یک خبر خوش برای کارگران

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

مدیر کل دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف قرارداد سفید امضا خبر داد و گفت: بر این اساس ، قرارداد سفید امضا دیگر مستند نیست و کارفرمایان اجازه استفاده از این نوع قرارداد را ندارند.

مدیر کل دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف قرارداد سفید امضا خبر داد و گفت: بر این اساس ، قرارداد سفید امضا دیگر مستند نیست و کارفرمایان اجازه استفاده از این نوع قرارداد را ندارند.

حسین قبادی در نشست هم اندیشی آموزش حقوق شهروندی کارگران در معاونت آموزش قوه قضاییه افزود: حقوق کار دو جنبه اقتصادی و فرهنگی دارد که اگر به سمت یک جنبه از حقوق کار حرکت کنیم دچار نوسانات و تنش می شویم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما امروز نمی توانیم بدون توجه به کارفرمایان و اقتصاد در مورد حقوق کار صحبت کنیم و زمانی می توان از دائمی بودن قراردادها صحبت کرد که حق اخراج را به کارفرما بدهیم.

مدیر کل دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه دو خبر خوش به کارگران داد و گفت: در ماه گذشته دو اتفاق در راستای حمایت از کارگران توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی روی داد و بر این اساس دیگر قرار داد سفید امضا مستند نخواهد بود و پیمانکاران نیز باید از طرح طبقه بندی مشاغل و مزد کارفرما استفاده کنند تا حقوق کارگران در صورتی برکناری پیمانکار ضایع نشود.

پرویز نصیری معاون آموزش خانه کارگر نیز در این نشست گفت: مجموعه خانه کارگر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد در حوزه کارگری، یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر را در سراسر کشور تحت پوشش مستقیم دارد.

وی افزود : طبق آمار سازمان تامین اجتماعی، حدود ۱۰ میلیون کارگر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه اجباری قرار دارند و دو و نیم میلیون نفر نیز پوشش بیمه ای ندارند.

نصیری همچنین از آموزش قوانین کار به کارگران در قالب۶۰۰ هزار نفر دوره خبر داد و گفت: کارگران باید با حقوق خود آشنا باشند زیرا اکثر مراجعات به دلیل عدم آگاهی کارگران از حقوق شان است و حتی کارگران نمی دانستند از طریق چه مراجعی می توانند مطالبات صنفی شان را پیگیری کنند.

وی از دولت خواست به عنوان ضلع سوم هرم کارگر،کارفرما و دولت، حمایت ها را افزایش دهد.

معاون آموزش خانه کارگر گفت: متاسفانه آرای دیوان عدالت در شکایت های مربوط به کارگران موجب شده کارفرمایان قرارداد کار موقت امضا کنند و قرارداد سفید امضا نیز یکی از معضلاتی است که از سال ۷۳ بر اساس رای دیوان عدالت اداری شکل گرفت.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.