یک داروی جدید برای درمان بیماری کولیت روده تایید شد

ممتاز نیوز : داروی هومیرا موارد استفاده متعددی دارد که استفاده از آن در درمان بیماری کولیت اولسراتیو نیز به این موارد افزوده می شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ این دارو حاوی ماده موثره dalimumab است و برای درمان موارد شدید و متوسط
بیماری کولیت اولسراتیو مورد استفاده قرار می گیرد که داروهای سرکوب ایمنی
مثل کورتیزون و آزاتیوپرین و ۶-mercaptopurine در درمان بیماری سودی ندارد و
نمی تواند جلوی گسترش بیماری را بگیرد.

داروی هومیرا وابسته به خانواده داروهای ضد فاکتور نکروز دهنده
تومور(TNF) است که به سرکوب پروتئین های ضروری اقدام می کند و نقش مهمی در
تحریک ابتلا به عفونتها و پاسخ های ایمنی شدید بدن انسان دارد.

این دارو برای درمان تعدادی از بیماریهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می
گیرد. به گونه ای که سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۲ میلادی مجوز
استفاده از این دارو را برای درمان آرتریت روماتوئید، در سال ۲۰۰۵ برای
درمان بیماری آرتریت پسوریاتیک، در سال ۲۰۰۶ برای درمان بیماری اسپوندیلیت
آنکیلوزان  (The facts ankylosing spondylitis) و در سال ۲۰۰۷ برای درمان
بیماری کرون و درسال ۲۰۰۸ میلادی برای درمان نوع پسوریازیس و آرتریت کودکان
صادر کرد.

منبع: ممتاز نیوز

تا این لحظه ۱۸۱نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    اگر دوستی نیاز به تجربه پنج سال گذشته در مسیر این بیماری رو داشت امیدوارم بتونم کمکی بکنم

  2. مهدی:

    سلام من پنج ساله که از ibd رنج میبرم ودر اوایل خون لخته و بعد تبدیل به خون رقیق و درد و سوزش و …سالی دو بار کولونوسکوپی میکنم و دو سال درمان داروهای خود ایمنی رو شروع کردم azathropine ,asacol ,salofolk…enema
    درمان‌های طبی رو هم مثل ژل رویال و داروهای گیاهی و عرقییات رو هم امتحان کردم برای مدتی خام گیاهخوار شدم ولی ایجاد نفخ مشکلات دیگه ای ایجاد کرد که مجبور به قطع آن شدم .در حال حاضر دو هفته است که دوباره حمله برق اسا شروع شده و با هایدرو کورتیزون و پریدنزولون در حال درمان هستم .

  3. یاسی:

    سلام دوسان عزیزم من یک مشورت می خواستم ازتون من با کسی می خوام ازدواج کنم که بیماری کولیت روده داره میخواستم بدون با چه مشکلاتی مواجهم بعد از ازدواج و اصلا شاید ازدواج نکنم باهاش چون هنوز قول ندادم و تعهدی بهم نداریم در حد خواستگاری هستش راهنمایی کنید لطفا

  4. bb:

    از این همه تبلیغ و نظرات الکی در سایت ها خسته نشدید؟؟ اجازه بدید کیفیت محصولتان شما را تبلیغ کند نه شما کیفیت محصولتان را.

  5. امیر:

    از این همه تبلیغ و نظرات الکی در سایت ها خسته نشدید؟؟ اجازه بدید کیفیت محصولتان شما را تبلیغ کند نه شما کیفیت محصولتان را.

  6. مهدی:

    سلام به همه عزیزان ،
    چرا اینقدر همگی ناامید و مایوس هستید ؟ مگه به خدای مهربان و لطف و بزرگی ایشون معتقد نیستید ؟ مگه قبول ندارید که همه چیز در دست اراده خداونده ؟ چرا خودتون رو باختید ؟ اگه میخواید خوب بشید بعد از ایمان به خدای بزرگ ، باید قوی باشید ، باید با بیماری بجنگید و اونو شکست بدید ، ما حتما خوب میشیم ، پس باید آرامشمون رو حفظ کنیم و نا امید نباشیم . باید با قدرت به جنگ بیماریمون بریم . کسی که روحیه قوی نداشته باشه هیچوقت خوب نمیشه .
    منم چند وقته که این مشکل رو دارم ، ولی دارم باهاش می جنگم و مطمئنم که شکستش می دم ،
    تا می تونید به جای غذا ، مایعات و آب میوه طبیعی و عسل طبیعی و آب جوشیده سرد شده بخورید و به روده تون استراحت بدید. چون توی روده زخمه ، پس باید بهش استراحت داد ، بهش فرصت داد تا بتونه خودش رو ترمیم کنه ، هر چقدر روده بیشتر استراحت کنه ، زودتر خوب میشه، حداقل تا دو سه هفته رعایت کنید ، ضمن اینکه داروهاتون رو هم سر وقت مصرف کنید . از همه مهمتر آرام باشید و مطمئن باشید که با کمک پروردگار خوبه خوب میشیم . منتظر خبرهای خوب از طرف شما هستم .

  7. زهرا:

    من ۱۳ ساله کئلیت دارم جدیدا” آمپول سینورا میزنم کسی تا بحال استفاده کرده خبر دارین از عوارضش

  8. ابوذر.:

    مشکل ما ایرانیها و کلا اکثر مردم جهان سوم اینه که برنامه غذایی نداریم. در مورد مقدارکالری مورد نیاز روزانه مون هیچی نمیدونیم. این همه گوشت برای چه؟ اصلا همش میخوایم گوشت بخوریم. صبح گوشت ظهر گوشت شب گوشت. یعنی چه؟!!! فقط بلدیم لیسانس بگیریم؟!!! پس سواد تغذیه ای چی؟ سبک زندگی چی؟ بیایم کمی تامل کنیم. حداقل برای سلامتی خودمون یه کاری بکنیم. یه کم مطالعه. فقط یه کم. اونم نه اینترنت تنها. بلکه به کتاب هم مراجعه کنیم. با جامعه و با مردم ارتباط بیشتری داشته باشیم. از اطلاعات یکدیگر بهره مند بشیم. عزت به لیسانس داشتن نیست. وقتی تو سن ۴۰ سالگی از درمان بیماری خودمون عاجز باشیم این یعنی ذلت.

  9. ابوذر.:

    ترشحات پشت حلقی را جدی بگیریم.
    هر وقت دچار سرماخردگی شدیم سریع میریم دارو میخوریم که زود از شرش خلاص بشیم. این درست نیست. بلغمی که در حفره های جمجمه جمع میشه نباید بداخل حلق و معده بریزه. سرماخوردگی بهترین فرصت برای تخلیه اونها از طریق بینی هست. چرا فرصت سوزی میکنیم؟ این بخاطر فرهنگ و سواد طبی ماست. دهنمون رو میگیریم زیر شیر آب کلر دار و حجم زیادی از اون رو وارد بدن میکنیم بدون اطلاع از خطرات مرگبار کلر. در اصل کلر رو برای این به آب میزنن که موجودات و باکتری ها و قارچهای موجود در آب رو از بین ببره. اما وقتی این آب رو میخوریم تمام باکتری های مفید روده رو از بین میبره. روده بدون باکتری میشه محل تجمع مواد عفونت زا. یک محیط اسیدی و ملتهب. جالبه بدونید ۷۰ درصد محیط روده بزرگ از باکتری های مفید تشکیل شده که وظیفه تجزیه مواد غذایی رو به عهده دارن. ولی ما همشون رو کشتیم.
    اصولا کسانی مبتلا به کولیت میشوندکه چندتا فاکتور تو بدنشون هست.
    کبد و یا طحال بیش از حد گرم (بدلیل تغذیه و سبک نادرست زندگی از نوزادی). فکر و مغز سرد. ازدواج دیرهنگام. ترشحات پشت حلقی زیاد. یبوست طولانی مدت. عدم تحمل گرسنگی. اعصاب ضعیف. تیرگی زیر چشم بدلیل حرارت طحال.
    عدم جویدن اصولی غذا در نتیجه خوردن آب با غذا.
    عدم وجود سواد تغذیه در همه افراد مبتلا کاملا مشهود بوده.

  10. ابوذر.:

    ادامه مبحث قبلی. حالا بریم سراغ اصول درمانی این بیماری.
    ما نمیگیم درمان نمیشه. چرا اتفاقا میشه و کامل میتونیم علایمش رو از بین ببریم. منتها قواعد و اصولی رو باید رعایت کنیم.
    شروع مصرف داروهای پروبیوتیک بدون لاکتوز.
    برای مدت سه ماه اصول زیر را الزاما رعایت کنید
    ترک مصرف لبنیات (برای جبران کلسیم بدن از بذرهای روغنی مثل کتان و کنجد و سیاهدانه و… استفاده خوراکی)
    عدم مصرف خوراکی های اسیدی(مخصوصا نوشابه ودلستر که phآن ۲است)
    عدم مصرف غذای سرخ کرده.
    عدم مصرف شکر و قند زیاد از حد.
    عدم خوردن هندوانه حتی یک تکه کوچک.
    عدم خوردن آب خنک و آب با غذا.
    آب کلر دار باعث از بین رفتن باکتری های باقیمانده روده میشود. لطفا نخورید.
    باز تاکید میکنم اسید نخورید. خودتان بروید و تحقیف کنید چه خوراکی هایی اسیدی و کدام قلیایی هستند.
    دارو نیاز نیست بخورید. فقط پروبیتیک. اگه خارجی باشه عالیه.
    عرق بهارنارنج و کاسنی را مخلوط کنید و هر روز ظهر نصف استکان بخورید. (جهت رفع اتش کبد و طحال و التیام اعصاب )
    استرس را کنار بگذارید و با هیچ فردی تعارف نکنید. از انسانهای منفی و منفی باف فاصله بگیرید.
    سعی کنید با لذتهای عمیق و ماندگار بیشتر آشنا بشوید.
    زیاد سخت نیست. هزینه ای هم نداره. فقط مرد عمل باشید.
    به امید بهبودی روزافزون

  11. ابوذر.:

    سلام عزیزان. من چیزی حدود ۶ ساله که بصورت شبانه روزی در حال مطالعه بر روی این بیماری هستم. خوب خیلی از دوستان که مشکلشون خفیف بوده با دارو موقتا رفع شده. ولی باید بگم که این بیماری وقتی تو بدن شما دیده بشه تا آخر عمر باهاش درگیر هستید و حتی اگه بخواهید قسمتی از روده رو هم بردارید باز دوباره داستان همون میشه. پس بیایم با علم و طب کل نگر بریم جلو. این علایم که میگم تقریبا تو ۵۰نفری که من باهاشون ارتباط دارم و بیمار هستن مشترکه : با شروع یک فصل بیماری عود میکنه. تحمل اعصاب ضعیف. سردرد های گهگاهی میگرنی. یخ کردن انگشت دست در بعضی مواقع و برعکس داغ شدن آن. بی اشتهایی شدید یا پر اشتهایی شدید. کاهش ناگهانی وزن بدن. توالت نشستن طولانی. تعریق زیاد شبانه.

  12. زهره:

    با سلام به همه ى عزیزان منهم مدتى است که متوجه شدم رودهام زخم است و در حال حاضر و حدود سه ماهه که دارم قرص آساکول ٨٠٠ روزى سه تا مصرف میکنم منتهى امروز یه کلیپ دیدم از دکتر ضیایى ،دکتر طب سنتى که میگفت در طب نوین براى کولیت زخمى و اولسراتیو درمان قطعى وجود نداره ولى با طب سنتى من بیمارانى را که حتى ١/۵ متر از روده شان زخمى بوده را مداوا کردهام،ایشون میگفت داروش به این قرار استکه با هر وعده غذا یک قاشق چایخورى تا مرباخورى پودر هسته انار بخورید بعد از غذا ٧ عدد خرما بخورید تعداد ٧تا خیلى مهمه بعدننشینید بلکه بین ۵ تا١٠ دقیقه قدم بزنید وبعد از آن یک عدد سیب درختى رسیده شیرین بخورید ،به این روش مداومت داشته باشید حتمأ خوب میشید ،انشاءالله

    • زهرا:

      تروخدا بگید بعد از چه مدت استفاده حس کردید خوب شدید؟؟

  13. سعید:

    من سالشمار ازدستم دررفته ازسن ۱۸تقریباگرفتارکولیت اولسروزم والان ۲۹ سال دارم زندگیموبهم ریخته مدام خونریزی کموزیادمیشه وقطعووصل میشه لطفا اگر دارویی هست برای اینکه ازشربیماری راحتیم کنه بهم بگید۰۹۱۵۴۰۲۱۲۱۶

  14. رضا:

    سلام من۳۳ سالمه ۳ ساله کولیت اولسروز یا همون کولیت اولسترادارم قرص مزالازین و آساکول رو مصرف کردم فایده نداشته اگه دوستان داروی جدیدی رو می شناسید برام پیام بفرستید ممنون میشم ۰۹۲۱۵۵۸۱۳۶۳

    • زهرا:

      سلام رضای عزیز
      من از ۱۵ سالگی دچار عفونت چشم شدم و در سن ۱۶ سالگی آپاندیسیت عمل کردم. ۱۷ سالگی یعنی سال ۱۳۸۱ دچار خونزیری فعال گوارشی شدم و تا تیر ۱۳۸۳ بیماریم تشخیص داده نشد. تازه سال ۸۳ بعد از ۴ سال درگیری متوجه بیماری کولیت اولسروز شدند. ۵۰ سانت از روده بزرگم زخم بود و انواع عفونت ها رو مثل عفونت مثانه، کلیه و چشم داشتم. اینها رو گفتم که بدونید تنها نیستید. الان ۳۶ ساله هستم. مهمترین کاری که کردم این بود که در کنار قرص آساکول ۴۰۰ روزی ۶ عدد و داروهای موضعی مثل شیاف و کولیفوم رژیم سفت و سختی گرفتم. رژیم غذای آماده. این رژیم بسیار موثر بود و کمک کرد تا سال ۱۳۸۷ از شر قسمت اعظمی از زخم روده خلاص بشم. شیوه اش این هست که علاوه بر اینکه تمام داروها رو به موقع و بدون فراموش کردن می خورید از خوردن هر نوع غذای آماده اجتناب کنید. البته من بعد از سال ۱۳۸۷ این رژیم رو تا اندازه زیادی کنار گذاشتم.
      رژیم غذایی آماده: نام آماده – چیپس – پفک – کیک و کلوچه – ژله – کره – نوشابه و دوغ آماده – ماست آماده – میزان زیاد شکر – سبزیجات به میزان زیاد – میوه ها سفت – سوسیس – کالباس – فست فود و هر چیز آماده ای نخوردم. تنها غذای آماده نان لواش و بربری و سنگک بود.
      مادرم از شیر ماست می زدن و از گوشت خوب استفاده می کردن، حبوبات زیاد نمی خودم مثلا آبگوشت رو در طول ۳ سال اصلا نخوردم و فست نمی خوردم. خیلی این رژیم به من در جهت بهبودی کمک کرد.
      الان مزالازین ۵۰۰ روزی ۴ عدد می خورم و خداروشکر خوبم. سالی دو بار عود می کنه که خیلی زود به حالت نرمال برمی گردم.

  15. تمینه:

    من یکسال آست کولیت السروز دارم و دوا استفاده مکنم یک مدت علایم کاملا گم بود ولی دوباره شروع به خونریزی کردم لطفا به من کمک کنید

  16. اذین:

    سلام…لطفا خواهشا انقد نترسونید بقیه رو !!!
    اینم مثل باقی بیماریهاس شدت و ضعف داره خوب شدن و نشدن هم داره ….همه هم مثل هم نیستن که بگیم وای خیلی بیماری بدیه و اینا خوب شدنی نیس!!
    منم ۳ساله درگیرشم و توی همین سه سال انواع قرصها و کپسولها و انما ها رو امتحان کردم ولی یا خونریزیم خوب نمیشد یا اگر هم بند میومد ازمایش کالپروتکتین مدفوعم سر به فلک میزد!!! یعنی التهاب روده ام بسیار زیاد بود … سه دوره هم کورتون مصرف کردم کنار انما و شیاف و فلان و بهمان که با اینکه خونریزیم رو بند میورد ولی اضافه وزن ۱۵ کیلوویی برام داشت و واقعا بد بود ! حتی پارسال بعد از شش هفت ماه مصرف ازاتیوپپرین( آزارام) دچار پانکراتیت حاد و بعد پانکراتیت مزمن شدم و بسیار وضعم وخیم بود و هفت هشت ماه درگیرش بودم و مدام بیمارستان بستری بودو سه چهار بار ای ار سی پی شدم !
    الان تقریبا یک ماهه دارم امپول هیومرا میگیرم و همزمان ۸تا قرص و هرشب یک انما اساکول… امییدوارم اینیکی دیگه عارضه نداشته باشه ! فقط تو این دوهفته خیلی زیاد حالت گرگرفتگی دارم…امیدوارم ازین نباشه…
    سعی کنین اصلا دورور استرس و نگرانی فکر نرید…خیلی اثر داره…من خودم فوق العاده ادم استرسی و زود رنجیم شاید هم واسه این هیچوقت التهاب روده ام کم نشده!!!
    تورو خدا انقدر انرژی منفی ندید بهم ! توی کامنتا هیشکس اینطور انقدر ام پی تری همه چیزو مصرف نکرده خداروشکر…! ولی مگه میشه با اینهمه دوا درمون ادم خوب نشه !؟ انشالا که جواب میده …

    • نام شما...مهدی:

      ما خوب میشیم من مطمینم بزودی دارو این بیماری پیدا می‌شود

    • علی اردنجی:

      سلام .پس شما واقعا بیماری ibd رو ندارید که این صحبت و میکنید .شما در حد یک شکم درد معمولی هستید.

  17. yaser:

    سلامم خدمت همه ی دوستان -ی دارویی رو به شما پیشنهاد میکنم و انشالله بیماریتون خوب بشه- شما میتوانید با مخلوط کردن عسل طبیعی و اب لیمو طبعیی و اب سرد هر روز قبل از ناهار و قبل از خواب به میزان یک لیوان اب خوری مصرف کنید و انشالله خوب بشید و از مصرف داروها خلاص شید.البته اینو هم نمیگم نضمین نمیکنم.

  18. چیا:

    بهترین کا برای کولیت عصبی اینه که شبعا موقع خواب زمان بین بیداری وخواب یعنی زمانی که خواب آلودین.به خودتون تلقین کنید که حالتون خوبه ورودتون به خوبی کار میکنه.واز نظر جسمی حودتونو خوب تصور کنید.وهمین طور صبحها به محض بیدار شدن.ودر طول روز هم باز این حرفها رو تکرار کنید.البته شب وصبح کهگفتم بهترین زمانه چون یک نوع هیپنتیزم طبیعیه.واز نظر علمی هم مورد تاییده.من سه سال ابن بیماری رو داشتم انواع داروی گیاهی وشیمیایی رو امتحان کردم.ولی بعد از خوندن این مطالب در یک برنامه.در حالی که باورش برامم سخت بود که چنین چیزی جواب بده.در کمال حیرت خیلی زود علایمم برطرف شد.شمام امتحان کنید .نه هزینه ای داره .ونه زحمتی.ولی باور کنید ه جواب میده.البته برای نوع عصبیش.

  19. امین:

    دوستان ورزش بویژه بدنسازی میتونه موثر باشه

  20. امین:

    اره معافی میدن

  21. علی:

    من دو سال است به این بیماری مبتلا هستم در ارومیه دکتری است به نام دکتر شاطری فوق تخصص گوارش است از وقتی پیش او رفتم حالم خیلی خوب شده مریضی ام خیلی کم احساس می کنم قرص مزالازین با هقته ای یکبار قبل از غذا بیسموت وبعد از غذا مترونیدازول ۲۵۰مصرف میکنم تا حالا یکبار هم اسهال نداشتم بعضی میوه ها را هم می خورم

  22. علیرضا:

    سلام دوستان من دوساله کولیت اولسروز دارم روزی نیم ساعت پیاده روی کنین بعد از یه هفته تاثیرش رو جسمی وروانی ببینید حتما امتحان کنید فوق العادس

  23. نیما:

    سلام منم کولیت دارم و الان باید برم سربازی و برای معافیت اقدام کردم،آیا کسی معافی گرفته؟؟؟؟؟؟

    • نیما:

      من با کولیت الستراتیو معاف شدم و ۴ روز پیش کارتم اومد

  24. نیما:

    سلام منم کولیت دارم و الان باید برم سربازی و برای معافیت اقدام کردم،آیا کسی هست معافی گرفته باشه؟؟؟؟؟خواهشا جواب بدین.ممنون.اگه کسی هست به ایمیلمnimanavi75@gmil.com پیام بده.

    • احمد:

      سلام.بند ٢٢ ماده ٩ مربوط به همین بیماران می باشد . من با همین بیماری معاف شدم ١ ماه پیش هم کارتمم اومد. تنها خوبی این مریضی همین معافیت بود واسه ما. به امید شفای همه کولیتی ها

    • سهراب:

      سلام داداش بله من معاف شدم خیلی هم راحت معاف میشی چون یکی از موارد معافیت همین کولیته میری اونجا نامه بهت میدن میری بیمارستان امام سجاد بهت نوبت میدن کولونوسکوپی میشی بعد خودشون معافت میکنن .من ۱۳ ساله این مشکل رو دارم برای همتون آرزوی سلامتی میکنم

  25. سپیده:

    سلام ب همه ی دوستان گل..منم دچاره این مشکلم اما بعده هشت سال هنوز نمیدونم چی خوبه واسم چی بد ..علتش استرسه البته من هرکاری میکنم فایده نداره..اما دارم باهاش میجنگم امیدوارم همتون خوب بشید .

  26. شیرین:

    من کاملا خوب شدم.فقط با خوردن قرص پنتاسا.هر هشت ساعت..قبلا همش به این فکر می کردم که هیچوقت خوب نمیشم.ولی خوب شدم و خدا رو شکر می کنم..

  27. پیمان:

    یک روش هست که شاید خنده دار باشه پیوند مدفو ؟ایا کسی چیزی راجبش شنیده

  28. r.k:

    سلام به تمامی دوستان من نیز بیمار کولیت داشتم و از شیاف اساکول مصرف میکردم .بعد از تحقیق خیلی زیاد فهمیدم که بدن ما خیلی دیر تر از حد معمول غذارو توی روده نگه میداره و همین باعث میشه که مدفوع حالت عفونی پیدا کرده و خودش باعث زخم شدن روده و یا باعث عود زخم بشه .من تو نستم راهش رو پیدا کنم و الان خدا رو شکر خوب شدم . مشکل من این بود که هر موقع غذای که با روغن حیوانی مصرف میکردم بدنم هیچ مشکلی نداشت ولی در حالت عادی روغن نباتی موجود در بازار به کل سیستم بدنمو به هم میریخت و حلت عفونی ومشکلات گوارش و در نهایت خونریزی و… فهمیدم که روغن نباتی کاملا بدن منو به مشکل میندازه بعد از این رفتم دنبال روغن جایگزین با توجه به اطلا عات از دکتر های سنتی گرفتم روغن با نام روغن شحم گاو یا بصورت ساده تر روغن اطراف قلوه وشکمبه گاو رو از قصابی محله با سفارش قبلی باقیمت خیلی ارزان تهیه کردم و با کم شیر که باعث میشه بوی بد روغن رو بعد از استحصال از بین ببره تهیه کردم در کمال ناباوری بعد از سه روز کم کم و بعد از یکهفته کملا مشهود میشه بو ی بد از مدفوع کملا میره و مدفو رنگ سالم داره جالب این که غذا خیلی کم توی بدن میمونه وزود خارج میشه بع از یک ماه دیکه از درد و بی قراری توی روده خبری نیست وبدن بصورت طبیعی شروع به بهبود مریضی میکنه روغن شحم گاو یا همون پیه گاو خیل خوشمزه تر از رغن نباتی و تمام غذا هارو با اون می پزم وخوشمز ه تر میشه فقط باید غذا گرم مصرف بشه تا روغن به ظرف غذا نچسبه خیلی مهمتر بعد از مصرف پیه گاو شکمم کوچکتر شده اضافه وزنم از بین رفته دلیلش اینه که روغن پیه گاو خیلی سنگینه و وقتی وارد بدن میشه تقریبا هضم نمیشه وکلن از بدن خارج میشه وباعث چاقی نمیشه روغن نباتی وقتی وارد بدن میشه از بدن خارج نمیشه وباعث چاقی میشه.

    • زهرا:

      در مورد کره بسیار آسیب زننده بوده که در طول تقریبا ۱۷ سال کره نخوردم.

    • Ariنام شما...:

      دوست عزیز اگر امکانش هست با این شماره تماس بگیرید و یا شماره تماس ارسال کنید من مهدی هستم تقریبا ۵ ساله این بیماری رو دارم میخوام با شما صحبت کنید راجب بهبودی تشکر
      ۰۹۱۱۴۱۴۶۰۴۳

  29. نوشین:

    سلام .شما باروش درمان دکتر فهیمی کاملادرمان شدین؟ مراعات غذایی ندارین؟ داروی شیمیایی مصرف نمیکنین؟ ممنون به امیدسلامتی

  30. پ-س:

    سلام به دوستان همدرد-منم ۲ساله درگیری شدیددارم باکولیت السراتیو-انقدکه جندین بارکمخونی وضعف شدیدوتب باعث شدبستری بشم مزالازین وپردنیزولون وازرام ورمی کیدو…تاثیری نداشت الان تصمیم به عمل گرفتم امانمیدونم بهترین دکترواقعاکیه مشورت زیادکردم اماکسی ک عمل کرده روموفق نشدم ببینم-دکتربه بوباروش لاپاروسکوپی عمل میکنه بقیه بازعمل میکنن-واقعانمیدونم چیکارکنم داروگیاهی نخوردم نمیدونم چی میشه دیگه دارم کم میارم ومیبازم لطفاراهنماییم کنیدعمل یاطب سنتی؟مرسی-ارزوی سلامتی برای همه دارم

  31. الف_ح:

    سلام به همگی وبا ارزوی شفا وبهبودی برای همه شما،شوهر من دچار این بیماری هستش. ۱۳ساله که با این مریضی کلنجار میره،ما ۵ساله که ازدواج کردیم،من با اطلاع از این موضوع جواب مثبت دادم،یه پسر دوساله هم داریم،شوهر من مدتی هست که بارهنگ مصرف میکنه،البته کاملا رضایت بخش نیست اما اگه نخوره از ای هم بدتر میشه،خواستم تجربم رو در اختیار شما هم بگذارم،اگه روی یک نفر همم اثر داشته باشه خوشحال میشم،ترس از دست دادن عشق زندگیم همه لحظه هامو گرفته،توروخدا برای من وشوهر وبچه ام دعا کنید،منم برای تک تک شما دعا میکنم

  32. امید:

    سلام دوستان
    من ده ساله مبتلا به کولیت اولسروز هستم کل روده بزرگم درگیره، آیا کسی هست که عمل کرده باشه و روده بزرگش را درآورده باشه؟ آیا درسته بعد عمل کیسه وصل میکنن و تا آخر عمر باید کیسه همراهت باشه؟
    خواهش میکنم اگر کسی اطلاعاتی داره به من بده

    • حامد:

      سلام منم ۱۲ سال درگیرم
      جدید عود کرده کل رودمو گرفته پیشنهاد جراحی دادن منم پرسو جو کردن الان کیسه نمیذارن روده کوچک پیوند میزنن به مقعد از یکی هم سوال کردم راضی بود مشکلی نداشت ولی یه پزشک خوب یزد پیدا کردم آنتیک چی گفتن آخرین مرحله برداشته فعلا تحت درمانم بهترم شدم از نظرم خودم نسبت به وضعیت جسمی و دفع مزاج اما دکتر گفتن بازم تو آزمایش خونه و آمپول رمیکید تجویز کردن از هفته آینده شروع میکنم

  33. امين:

    درمان کولیت اولسر یا روده زخمی :سبزی تره را شسته و اب پز نمایید و هفته ای حداقل دو بار میل کنید
    و نکته مهم دیگر اب یک عدد سیب زمینی خام متوسط را (مانند اب هویچ بگیرید )و بلافاصله میل نمایید هفته ای ٢-٣بار
    من بعد هشت سال رنج از بیماری درمان شدم التماس دعا دوستان عزیز

    • Ariنام شما...:

      دوست عزیز اگر امکانش هست با این شماره تماس بگیرید یا شماره تماس ارسال کنید بنده چندین ساله این بیماری رو دارم خواهشا کمک کنید
      ۰۹۱۱۴۱۴۶۰۴۳

  34. احمدرضا:

    این بیماری خیلی بده ۱۲ ساله این بیماری رو دارم الان ۱۸ سالمه هیچکسم نتونسته خوبم کنه اگه میخواین خوب بشین تنها راه چارش متخصصین کشور آلمانه منم بعد دو ماه میرم فقط هر چه سریعتر بهتر چون مانع رشدتون میشه بدجوری

  35. مصطفی:

    سلام دوستان
    منم یه چند ماهی هست که مبتلا شدم به کولیت
    تا به امروز تنها دارویی که کنترل میکنه بیماری رو همون رمیکید هست که بسیار گرونه و به اضای هر ۲۰ کیلو وزن بدن باید یک امپولشو تهیه کنید که حدود یک میلیون تومنه.
    یعنی اگر کسی ۸۰ کیلو باشه باید برای هر دوره ۴ میلیون تومن پول دارو بده.
    تازه دوره ها هم معمولا ۴ تاست
    اول
    ۲ هفته بعد دوم
    ۶ هفته بعد سوم
    ۸ هفته بعد چهارم
    تحت نظر بیمارستان و به صورت سرم تزریق میشه
    این دارو سیستم دفاعی رو ضعیف میکنه تا به روده حمله نکنن.
    من ۲ دوره استفاده کردم و نتیجه خوبی داشته برام
    همه چیزم میخورم
    فقط یادتون باشه حساسیت روده توی افراد مختلف فرق میکنه
    افرادی میوه و شیر نمیتونن بخورن اما من بدون مشکل مصرف میکنم
    تاریخ ارسال این پیام ۱۰/تیر ماه/۱۳۹۵

    • ازطنام شما...:

      میشه بگید بعد این مدت حالتون چطوره؟

  36. f:

    سلام مجید..خوبی؟

  37. وحید:

    یه داروی جدید تولید شده من تو روزنانه خواندم،به اسم پروتئین تیروزین فسفاتازSAP-1من خودم مصرف نکردم ونمیدونمیدونم چطور ،تو ژاپن تولید شده اگه اسم دارورو تو گوگل سرچ کنید کلا توضیح داده واسه التهاب روده کولیت وکرون

  38. vahid:

    من کلولیت عصبی دارم خیلی حالم بده لطفا اگه کسی از داروی جدید هومیرا اطلاع داره ومصرف کرده ونتیجه گرفته خواهشن به منم اطلاع بده چطور تهیه میشه،من حتی این بیماری روی پوستمم تأثیرگذاشته وباعث شده بیماری پوستی پسوریازیس بگیرم،خواهشن یا به ایملیمبفرستی ،یا برام پیامک کنید،به این شماره۰۹۱۸۷۸۱۲۴۰۶٫ ممنون میشم

  39. هم درد:

    سلام من۲۰ ساله این بیماری رو دارم خودمم ۳۳ سالمه همه دارو ها و دکترهارو امتحان کردم الان سه ساله که هیچ دارویی مصرف نمیکنم ولی حالم تفاوتی با دوران مصرف دارو نداره فقط با ارامش میتونی دردتو تحمل کنی ای کاش ی دارویی برا کولیتی ها پیدا میشد و یا حداقل شهرداری یکم دستشویی هاشو بیشتر میساخت تو خیابونا انشاالله همه خوب بشن ما که نشدیم

  40. احمد:

    سلام دوستان من همسر بنده ۸ سال درگیر کولیت اولسروز میباشد زیر نظر دکتر ملک زاده و وثوقی نیا دارو هیومرا داروی هست ضررش مشخص نیست من زیر نظر دکتر ملک زاده تجویز کرد متاسفانه دچار خونریزی مغزی شد الان ۴ سال میشه درگیر هستیم خیلی با احتیاط با مشورت استفاده کنید دکتر ملک زاده تضمین داد ولی بعد از سکته قبول نکرد دارو بودزیناید هم جایگزین خوبی برای پردیزلیون میباشد

  41. بابک:

    من متولد ۱۳۴۰ هستم و از سال ۱۳۵۶ یعنی قریب به ۴۰ سال است با بیماری کولیت اولسروز مبارزه میکنم. با همین بیماری دانشکده فنی دانشگاه تهران رفتم و الان ۳۰ سال است بعنوان مهندس راه و ساختمان مشغول کارم. در سال ۱۳۸۶ دچار دیسپلازیای شدید (پیش بد خیمی) شدم ولی در شب آخر پزشکان از عمل منصرف شدند. پرهیز از استرس ، کم کردن سفر های کاری و کوتاه ، پیاده روی و شنا ، پرهیز از خوردن شیر و غذاهای آبکی مانند آش و شیرینی زیاد و ترشی و غذاهای تند و استفاده از داروهای آرام بخش و ضد افسردگی در صورت وجود مشکل و با تجویز روانپزشک مفید است. یک دوره طب سنتی همراه با داروهای شیمیایی انجام دادم و لی بعد از مدتی دوباره بیماری با قدرت برگشت.پس از مدت ها من را دوباره به سولفاسالازین برگردانده اند. اگر بیماری شما حاد نیست تن به جراحی ندهید و با آن راه بیایید. مصرف منظم دارو و انجام کولونوسکوپی دوره ای اکیدا توصیه می شود. خوردن آزارام هم برای مادر و هم پدر قبل از تصمیم به بچه دار شدن باید قطع گردد.به پزشک خود مراجعه فرمایید

  42. Azadeh:

    سلام منم ٧سال این بیماری رو دارم ،یه بسر۶ساله هم دارم.دوران مزمن بیماری رو بشت سر مزاحمت و الان خوبم اما دارو مصرف میکنم ،اصلا جاب وکرامی نیست عزیزان مجرد،.

  43. فرشید:

    سلام دوستان من هم ۶ ساله گرفتار این بیماریم واز هر روش که بگید استفاده کردم ولی فایده نداره وقول میدیم هممون میمیریم وخودمونو گول میزنیم این سرطلانه به جون ما افتاده . تنها غصه زندگیم این بود نباید ازدواج میکردم چون یک نفر دیگه رو پاسوز خودم کردم.

  44. نیلوفر:

    سلام به جمع کولیتی ها!
    بنده یک سال و نیمه به این بیماری مبتلا شدم، انواع و اقسام راه های درمانی رو هم امتحان کردم، از انواع داروهای شیمیایی کورتون و مزالازین و آزارم گرفته تا استفاده از انما، روش های درمان سنتی، اونم چند دکتر مختلف، در این مدت چند بار بخاطر شدت بیماری بستری شدم، در این بار آخر دکتر معالجم برام همیرا تجویز کردن که من دو مرحله تزریقش رو انجام دادم، ولی هنوز بهبودی حاصل نشده و دکتر پیشنهاد عمل جراحی رو دادن، اونم برداشتن کل روده، تو این مدت بیماری هم با هیچ آدم کولیتی که مثل خودم باشه برخوردی نداشتم یا اگر بوده خفیف بوده بیماریش، خلاصه این جناب کولیت همه جوووووره زندگی منو مدت هاست ریخته بهم و دیگه نمیدونم چیکار کنم، با تمام قبا باهاش جنگیدم تا الان! هر بار هم که عود میکنه عوارض مختلف و متفاوتی میگیرم، از اینکه کیفیت زندگیم دچار مشکل شده و زندگیم متفاوت شده با دیگران خسته شدم…

  45. محمد:

    سلام… توجه کنید …توجه…من شدیدا درگیربودم وهردکتری رفتم منوترسوند…ولی هیچ داروی شیمیایی مصرف نکردم فقط داروی گل برنجاسب که ازعطاری هاگرفتم معجزه کرد معجزه بااولین مصرف بعدازدوساعت بهبودی حاصل میشه….

    • مینا:

      میشه اسم دارو رو دباره بنویسی

  46. هادي:

    سلام دوستان من هم دو سال است به کولیت روده مبتلا شدم. وهم اکنون یک سال است ایمفلکسیب هر دو ماه برام تزریق میکنند الان یک سال است که تو بهبودی هستم. این دارو را من برای دوستان پیشنهاد میکنم. البته این تجربه دکتر من است و من خودم تو بریتانیا تحت کنترل هستم. داروهای مختلف است ولی به سیستم ایمنی بدن ربطه داره. همه باهم فرق دارند. ولی این بیماری تو انگلیس امریکا و کانادا زیاد است و بیشتر مردم پیشنهاد میدند. روعن شاهدانه خوب است تو اینجا متاسفانه غیر قانونی است. فکر کنم ایران میشه گیر اورد

  47. حسين:

    با سلام خدمت تمام دوستان
    من ٢ سال با این بیماری درگیر بودم، ۴ ماه آخر بیماریم خیلی شدید شد حوری که حدود ٢٠ کیلو کاهش وزن و ۴ واحد افت هموگلوبین داشتم. از اونجایی که در خانوادمون پزشک زیاده و خودم هم در ارشد خون شناسی دارم با تحقیقات بسیار گسترده متوجه شدم که برای کسایی که بیماریشون خیلی شدیده هیچ راه درمان دارویی وحود نداره. من خودم تمام راه های دارویی مثل آساکل آلمانی، پردنیزولون، آمپول هیومرا اصل آمریکا رو امتحان کردم ولی اگه بیماری شدید باشه واقعا جواب نمیده. به هر حال با کلی تحقیق با وجود سختی های خودش برای خلاص شدن تصمیم به جراحی گرفتم. این رو بدونید دوستان اگر بیماریتون شدید هست احتمال متاستاز و سرطانی شدن کولون بسیار بالاست. ازتون خواهش می کنم از جراحی نترسید، فقط وقتی تصمیم به این کار گرفتید حتما از یه پزشک مطمئن استفاده کنید. بنده رو آقای دکتر فاضلی که به تحقیق بنده بهترین هستند عمل کردند. با آرزوی سلامتی برای همتون.

    • نیلوفر:

      سلام
      شما کل رودتون رو عمل کردین؟؟ ینی قسمتی ازش رو برداشتین یا کلش رو؟؟ الان مشکلی ندارین؟؟ ممنون میشم من رو هم راهنمایی کنین هنوز تصمیم به عمل نگرفتم

  48. م:

    سلام دوستان برادر من الان حدود ۱۲ساله با این بیماری درگیره متاسفانه عدم مصرف و مصرف نامنظم دارو باعث تشدید بیماری شد.الان قسمت زیادی یا همه روده درگیر شده و هر قرص یا کپسولی که می خوره مستقیما دفع میشه از بدنش .دیروز مشخص شد که زخم رودش عفونی شده .حدود یک هفتس شدیدا بیحال و رنگ پریده هست و اصلا اشتها نداره درضمن احساس عطش و گر گرفتگی هم داره.کاملا روحیشو باخته و حتی تن به درمان نمیده. کسی هست تو این وضعیت عمل کرده باشه و بهترشده باشه؟؟لطفا اگر کسی عمل کرده یا به این وضعیت وخیم دچار شده تجربشو در اختیار ما بذاره .

  49. فاطیما:

    راستی اگه کسی تجربه این بیماری کولیت اولسروز در بارداری رو داره اینجا بگه. ایا کسی قرص ازارام توی بارداری مصرف کرده؟
    بچش سالمه ؟

    • احمد:

      قرص ازایتوپرین برای بارداری ضرر ندارد به جای کورتون بودزیناید که کورتون اختصاصی روده هست استفاده کنید اساکول و انما هم خوبه

      • فاطیما:

        شما پزشک هستید اقا احمد؟ ببخشید میپرسم .

  50. فاطیما:

    سلام
    منم از ۱۴ سالگی این بیماری(کولیت اولسروز) رو دارم اوایل فقط رکتومم در گیر بود که همون بخش انتهایی روده ی بزرگه که وصل به مقعده. اسهال داشتم و خونریزی . در مواردی که رکتوم درگیره و کل روده درگیر نیست اساکول (شیاف) میدن و همینطور دارو هم فقط سولفاسالازین و شاید یک دوره ی کوتاه ۱ ماهه هم کورتون با دوز ضعیف بده دکتر . اما من الان بعده ۱۳ سال بیماریم پیشرفت کرده و کل روده ی بزرگم درگیره. علتش هم اول خودم بودم که خوب داروهامو مصرف نکردم و دوم اگاهی کم و سن پایین که درک نمیکردم بیماریم خطرناکه و سوم هم پزشک معالجم بود که با ایینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرمون بود اما اصلا توی ۸ سالی که بیمارش بودم به جز یکبار کلونوسکپی نکردش با ایینکه من همیشه هر ۶ ماه میرفتم و میگفتم گاهی خون میبینم اما ایشون….!!! بگذریم میخام بگم اگه در گیر این بیماری هستید حتما هر ۱ یا ۲ سال کلونوسکپی بشید که خدایی نکرده مثل من پیشرفت نکنه و بعد هم حتما داروهاتون رو بخورید . سعی کنید اگاهیتونو در مورد بیماریتون بالا ببرید. طب سنتی خوبه اما به تنهایی پاسخگو نیست درکنار درمان شیمیایی میشه از طب سنتی استفاده کرد اما به تنهایی نه. استفاده یکسرd میوه ها مثل هندوانه- گیلاس و کلا میوه های مسهل باعث بدتر شدن علائم میشه . غذاهای ابکی مثل سوپ و ابگوشت و غذاهای پرچرب هم بده (تجربیات خودمه اینا) خلاصه الان من مجبور قرص ازارام و سولفاسالازین بخورم که خوب ازارام سرکوبگر ایمنی بدن و دارای مضراتیه . اگه الان همون قسمت رکتومم درگیر بود با اساکول(شیاف) مشکلم حل بود که جذب روده ایی داره و ضررش خیلی کمتر از ازارام و کورتونهای خوراکیه.
    ورزش کنید و شاد باشید که زندگی است و هر کس را غمی……

  51. فاطیما:

    سلام
    منم از ۱۴ سالگی این بیماری(کولیت اولسروز) رو دارم اوایل فقط رکتومم در گیر بود که همون بخش انتهایی روده ی بزرگه که وصل به مقعده. اسهال داشتم و خونریزی . در مواردی که رکتوم درگیره و کل روده درگیر نیست اساکول (شیاف) میدن و همینطور دارو هم فقط سولفاسالازین و شاید یک دوره ی کوتاه ۱ ماهه هم کورتون با دوز ضعیف بده دکتر . اما من الان بعده ۱۳ سال بیماریم پیشرفت کرده و کل روده ی بزرگم درگیره. علتش هم اول خودم بودم که خوب داروهامو مصرف نکردم و دوم اگاهی کم و سن پایین که درک نمیکردم بیماریم خطرناکه و سوم هم پزشک معالجم بود که با ایینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرمون بود اما اصلا توی ۸ سالی که بیمارش بودم به جز یکبار کلونوسکپی نکردش با ایینکه من همیشه هر ۶ ماه میرفتم و میگفتم گاهی خون میبینم اما ایشون….!!! بگذریم میخام بگم اگه در گیر این بیماری هستید حتما هر ۱ یا ۲ سال کلونوسکپی بشید که خدایی نکرده مثل من پیشرفت نکنه و بعد هم حتما داروهاتون رو بخورید . سعی کنید اگاهیتونو در مورد بیماریتون بالا ببرید. طب سنتی خوبه اما به تنهایی پاسخگو نیست درکنار درمان شیمیایی میشه از طب سنتی استفاده کرد اما به تنهایی نه. استفاده یکسرd میوه ها مثل هندوانه- گیلاس و کلا میوه های مسهل باعث بدتر شدن علائم میشه . غذاهای ابکی مثل سوپ و ابگوشت و غذاهای پرچرب هم بده (تجربیات خودمه اینا) خلاصه الان من مجبور قرص ازارام و سولفاسالازین بخورم که خوب ازارام سرکوبگر ایمنی بدن و دارای مضراتیه . اگه الان همون قسمت رکتومم درگیر بود با اساکول(شیاف) مشکلم حل بود که جذب روده ایی داره و ضررش خیلی کمتر از ازارام و کورتونهای خوراکیه.
    ورزش کنید و شاد باشید که زندگی است و هر کس را غمی….

  52. حسنا:

    سلام من ۲۳ سالمه و۳ساله که این بیماری رو دارم خیلی دارو استفاده کردم پنتاسا مزالازین اساکول وشیاف ولی هیچ نتیجه اینگرفتم بدتر از همه عوارض این قرصاس که کامل موهامو کم پشت کرده یعنی دکترا اینو میگن که به خاطر این قرصاس که موهات کم پشت شده خلاصه با این ۲۳ سالمه کاملا افسرده شدم فقط دارم روزامو میگذرونم .تصمیم گرفتم عمل کنم و زخمای رودم رو بردارم اگه کسی هست که این کارو کرده لطفا راهنمایی کنه .

    • حسين:

      سلام
      من هم شرایط شما رو داشتم البته در ٣٣ سالگی
      بنده عمل برداشت روده رو به خاطر شدت بیماری انجام دادم. بعد از عمل مصرف تمام داروها قطع میشه. درسته یک سری عوارض مثل عدم جذب بعضی مواد وجود داره ولی به قول یکی از دوستام که ایشون هم دقیقا به دلیل همین مشکل عمل کردن :
      بعد از عمل انگار آدم دوباره متولد میشه، دیگه نه دارویی، نه دردی، نه دفع خونی، نه استرس دفع اضطراری و نه خدا رو شکر مشکل دیگه ای
      اینها رو گفتم که اگه واقعا بیماریتون به دارو جواب نمیده الکی خودتون رو معطل نکنید، هر چه سریعتر جراحی کنید احتمال متاستاز و سرطانی شدن کولون رو هم کاهش دادید. با آرزوی سلامتی هر چه زودتر شما

      • مینا:

        اخه دکترا اینجا هیچکدوم قبول نمیکنن جراحی کنن حتی بابام اومده رضایت داده تا عمل کنم ولی قبول نمیکنن

    • سرورنام شما...:

      اگه موهاتون ریزش داره از بایوساکول استفاده کنید. همون مزالازینه ولی مربوط به شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه. من هم مشکل ریزش مو داشتم حتی با آساکول خارجی ولی خوشبختانه با بایوساکل این مشکل کاملا برطرف شد.

  53. مینوو:

    سلام دوستان من کولیت السروز دارم ۸ساله دکتر گیاهی گفت چای کوهی اویشن و گیاهانیکه سایر دوستان نام بردن وبه اما گیاهان تند مثل زیره /زنیان / مرزه خوب نیست و باعث تشدیده همینطور فلفل ترشی لیمو پرتقال سیر نوشابه و…خوب نیست و محرکه
    کسی بوده با این وضع و مصرف دارو بچه داربشه؟و خونریزیش بدترنشه؟لطفا راهنماییم کنید؟؟؟
    خداهمه راشفابده باذکرصلوات و دعا
    التماس دعا

    • فرشته:

      من در زمانیکه خونریزی نداشتم ولی دارو مصرف میکردم دوقلو باردار شدم. خداروشکر مشکلی نداشتم. البته چند ماه قبل از بارداری باید داروهاتون زیر نظر پزشک تغییر کنه.

  54. ميثم:

    سلام به همه دوستان من ٢٨سالمه الان دو ساله کولیت دارم ولى نگران نباشید امید به خدا رمز زندگیست تازگیا داروى جدید بنام ژرى لاکت کپسول آلمانى اومده خیلى عالیه من که تو همون روز دوم نتیجشو دیدم انشالله همگى شفا پیدا میکنیم التماس دعا

  55. ميثم:

    سلام به همه دوستان من ٢٨سالمه الان دو ساله کولیت دارم ولى نگران نباشید امید به خدا رمز زندگیست تازگیا داروى جدید بنام ژرى لاکت کپسول آلمانى اومده خیلى عالیه من که تو همون روز دوم نتیجشو دیدم انشالله همگى شفا پیدا میکنیم

  56. مهرداد:

    با سلام به همه دوستان خودم من حدود یکسال این بیماری رو دارم…

  57. حسین:

    سلام من رفتم پیش دکتر سنتی خیلی بهتر شدم به نظر من چیز هایی که برای این بماری خوبه اولیش نزدیک شدن به خدا وتوکل بر خدا دوم آرامش روحی ۳٫رژیم غذایی مناسب مزاج ۴٫ورزش سبک اما مستمر۵٫ به هیچ وج قصه نخورید و فکرتونو درگیر نکنید سخته ولی میشه و راستی من تازه نامزد کردم 🙂 خانوم هم از بیماریم اطلاع داره انشاالله خدا همیه مریضارو شفا بده به برکت صلوات بر محمد و خاندان پاکش

  58. سیما:

    سلام دوستان.من ۳۳ سالمه و حود ۱۰ ساله که این بیماری رو دارم ولی با وجود این بیماری ارشد خوندم و شغل خوبی دارم.همچنین ازدواج کردم و یه پسر سالم و تپل دارم.برای درمان فقط و فقط باید روح و روان خودتون رو درمان کنید و آرامش داشته باشید. این بیماری و هیچ بیماری دیکه ای نه تنها مانع پیشرفت نیستند بلکه می توانند سکوی پرتاب شما باشند. امیدوارم حال همتون خوب خوب باشه.

  59. منيژه:

    با سلام خدمت دوستان هم مریضی های من
    ٢۵ساله من با بیماریه کولیت عصبی و خونریزی دل پیچه در حد پیوند روده دست و پنجه نرم میکنم
    الان یک ماهه داروی دکتر هارو قطع کردم نه پیون روده رفتم نه حالم بده
    یک ماهه داروی مِترونیدازول روزی سه تا یودکینول روزی سه بار که دکتر برام تجویز نکرده این دارو هارو استفاده کردم و حالم خیلی خیلی عالیه
    شما عزیز های هم درد من با این بیماری توصیه ی منو جدی بگیرید
    ان شا اللّه شما هم نتیجه بگیرید.

  60. نام شما...:

    دوستان بهترین دارو پنتاسا است که متاسفانه توی بازار کمیابه، آساکل هم خوبه، همه اینها مزولازین خارجی هستند

  61. راحله:

    عسل واقعا خوبه ناشتا یه قاشق غذاخوری تو یه لیوان اب حل کنید وبخورید یه ساعت بعدش صبحانه بخورید عالیه ترمیم میکنه اب کلم و هویجم عالیه .

  62. مهران:

    سلام منم این مشکل۲۰سال دارم لطفاادرس این دارو بدین ممنون میشم

  63. رضا:

    سلام اگر کسی داروی جدید همیرا را مصرف کرده تاثیر داشته نحوه تهیه این دارو رو بگه

  64. مریم:

    من هم یک دختر ۲۵ ساله ام که مبتلا به این بیماری هستم نمیدونم که با وجود این بیماری بتونم ازدواج هم بکنم یا نه.در سر کارم مخصوصا صبح ها با مشکلات بسیاری روبرو هستم مخصوصا که دو یا سه بار پشت سر هم نیاز به دستشویی پیدا میکنم و چون خجالت زیادی میکشم باعث اضطراب و استرس زیادی شده.زمستونا چون شرکت ساکت و خلوته صداهای رودم افزایش پیدا میکنه تصورش رو بکنید تا چه حد استرس میگیرم. احساس میکنم زندگیم رو تحت شعاع خودش قرار داده.خوشحال میشم تجربه های مشابه رو بشنوم.

    • حامد:

      سلام من ۱۲ ساله این مشکلو دارم بیشترین استرس از همین wc رفتن اونم تو جمع و سرکار رفتنه
      به همین دلیل به سنگ کلیه دچار شدم متاسفانه چندمرتبه تو چند سال درد کلیه گرفتم تا چندماه قبل دکتر بدون سوال از سابقه بیماری شیاف دیکلوفناک داد که رودهام زخم شد وحشتناک و بیماری عود کرد شدید با مراجعه به یزد و دکتر آنتیک چی کلونوسکپی انجام دادم روده کوچیک وزخم شدید داره دارو داده موقت قرص آساکول۸۰۰،نورتریپتیلین۱۰،پرندنیزولن۵۰،فمی لاکت و مترونیدازول برا ۲۰ روز گفته دوباره بیا آزمایش انجام بده ولی این دارو دفع مزاج و استرس منو به حد ۷۵ درصد کاهش داده

      • مینا:

        خیلی بهت دارو داده خدا بدادت برسه چجوری این همه دارو میخوری

  65. اذین:

    سلام به همگی!
    والا منم ۱ساله و نیمه دارم این بیماری رو و بجز چهار ماه اول که تنها با شیاف اساکول خوب بودم ، تا بحال همش خونرریزی رو با خود داشته ام!!همه چی هم مصرف کردم با هر تغییر دوزی که بگین ! اساکول پنتاسا چه قرص چه شیاف چه انما…حتی کرتون انما هم مصرف کروم ولی خوب نشدم!!!! دکترم بهم گفته سری بعد اگر خوب نشدی برام امپول مینویسه باید تزریق کنم…
    کسی میدونه امپول چیه؟؟

    • امپول ایمفلکسیب . رمیکید:

      امپول ایمفلکسیب . رمیکید

  66. تانی:

    سلام دوستان من هم چند سال پیش علایم این بیماری رو داشتم و تا الان خدارو شکر ک دیگه علایم ندارم فقط با کنترل استرس، البته هربار ک پی دکتر میرم ی نظری میده حالا نمیدونم مبتلا هستم یا نه، من در این مورد زیاد تحقیق کردم دوستان علت اصلی این بیماره نگرانی همراه با تضاد است فقط و فقط ک پزشکا هنو علتشو نمیدونن

  67. Amin:

    آب یک عدد سیب زمینی خام متوسط را مانند آب هویچ گرفته بلافاصله میل شود،هفته ای ٢الی ٣ بار
    البته با نظر پزشکتان .اثر درمانی بسیار قوی دارد.
    کوکو تره با روغن کم و یک عدد تخم مرغ هم بسیار موثر میباشد
    خواندن کتاب:نیروی تفکر مثبت از دکتر جوزف مورفی
    و موفقیت نامحدود در بیست روزاز انتونی رابینز تاثیر فوق العاده ای در قدرتمند شدن روحتان که تاثیر مستقیم با بیماری کولیت اولسر دارد ،حق یارتان

  68. م:

    بعدازصرف غذا دراز کشیده نشود.

  69. م:

    گوشت قرمز به لحاظ چربی بالامفیدنمیباشد.وگوشت بوقلمون,بلدرچین,مرغ رسمی که اکثرفروشگاه های مربوطه دارند مناسب است وازکاهش وزن جلوگیری میکندومفید هم هست.ازبستری شدن وبی حرکتی بپرهیزیدوروال زندگی عادی رو ادامه دهیدکه انشاءاله شفاپیدامیکنید.

  70. علی:

    ضمنا قطره گیاهی خوراکی ضدنفخ واسپاسم بنام گاسترولان فراموش نشودبدون نسخه هم میدهند.

  71. علی:

    کلیداصلی درمان وقتی احساس میکنیددرددرحال شکل گیریست سریعامقداری نان نرم ویاشیرمال بخوریدکه دردقطع میشودچراکه پیشگیری ازدردپیشگیری ازخونریزیست وهرگزمعده تان خالی نماندازخوردن نان خشک وخوراکیهای نفخ زابرحذرباشید۲.آب ونوشیدنیهای سردممنوع چون باعث عفونت زخم میشودوبجای آن دمنوش برگ نعناوبابونه شیرازی بهمراه خاک شیرمصرف شودهرلیتردمنوش۵قاشق غذاخوری خاکشیر۳.هنگامیکه بیرون ازخانه میرویدمقداری ازدمنوش راداخل بطری ریخته جهت رفع تشنگی ومقداری نان نرم باخودببرید۴.ماهیچه گوسفندی راداخل زودپزبا۲دولیوان آب بمدت ۲دوساعت باشعله کم بپزیدوبدون آب بانان میل کنید۵.پباده روی کنید,ورفع حاجت به آرامی انجام شود.ودعانیزفراموش نشود.

  72. حبیب:

    سلام
    بنده۳ سال هست به بیماری کولیت روده بزرگ مبتلا هستم لطفا اگر داروی جدید گیاهی سراغ دارید به ایملم بفرستید

  73. رضا:

    سلام
    من ٢سال این بیماری رو دارم خیلی هم مزمنه کاری با ایناش ندارم فقط وفقط اگر این حرفا صحت داره با سندش بگید الکی امید یا سایتتون رو با این مطالب پر نشون ندید
    یکی میگه از طریق سلولهای بنیادی یکی میگه روی گل سرخ به نتیجه رسیدن و…

  74. خوبه:

    اره عسل خیلی خوب۵ ناشتا یه قاشق غذاخوری تو اب حل کنید تا یه ساعت بعد چیزی نخورید خیلی خوبه

  75. A:

    عسل رو تو سرنگ بدون سوزن بکشید واز مقعد وارد کنید من که جواب گرفتم امیدوارم شما هم خوب بشید
    شب قبل از خواب تا زمان بهبودی این رو از یک موسسه گیاهی شنیدم

  76. مهران:

    سلام وقت بخیرباتشکراززحماتتون کولیت روده زندگی ام کلامختل کرده

  77. مليكا:

    من الان ١٩ سالمه و دچار زخم روده شدم ؟؟؟ علاجی داره ؟؟؟ میتونم ازدواج کنم ؟؟؟تو رو خدا یکی راهنماییم کنه … تا آخر عمر یعنی درگیرم ؟؟ خیلی حالم بده همش گریه میکنم امیدمو به زندگی از دست دادم

  78. fateme:

    سلام به دوستان عزیز و همدرد من

    ۵ساله درگیر کولیتم.هر ۶ماه عود میکنه که با پردینیزولون خوب میشه.جدیدن محلول انما مزالازین واردات شده که خیلی عالیه و گرون.حتمن بیمه باشید هر دونه ۴۰ هزار تومان.خیلی عالیه.هرشب باید تنقیه بشه.خونریزی رو سریع قطع میکنه.البته باید رژیم غذایی و استرس و خودتونو کنترل کنید

  79. Raha:

    با سلام به همه
    همسرم ٣ساله که با أین بیماری میجنکه خیلی عذاب اوره دیدن رنجه کسی که دوسش داری أین بیماری با رزیم غذایی وداروهای کیاهی کاملا خوب میشه اول اینکه برنده زیاد بخورید به صورت کبابی کبک، بلدرجین، کبوتر جایی و اینکه کزه خونساری و….

  80. صفوی:

    سلام من ۴ سال هست بیماری کولیت عصبی دارم.تحت نظر دکتر روانپزشک هستم.ولی داروهاشون اثری نداشته.من در جاهای خلوت دچار سر و صدای معده و باد معده میشم و این مشکل تمام زندگیمو مختل کرده .چی کار کنم؟؟دیگه خسته شدم؟اصلا نمیتونم تو دانشگاه راحت باشم.

  81. صفوی:

    سلام من ۴ سال هست بیماری کولیت عصبی دارم.تحت نظر دکتر روانپزشک هستم.ولی داروهاشون اثری نداشته.من در جاهای خلوت دچار سر و صدای معده و باد معده میشم و این مشکل تمام زندگیمو مختل کرده .چی کار کنم؟؟دیگه خسته شدم؟اصلا نمیتونم تو دانشگاه راحت باشم

  82. هانیه:

    دوستان سلام من ۲۰ سال سن دارم حدود سه سال است که این مریضی رو دارم و حدود ۱ ساله که اصلا هیچ دارو شیمیایی مصرف نمیکنم و هیچ خونریزی ندارم و داروی گیاهی زیر نظر دکتر مصرف میکنم وحالم خیلی بهتره فقط زیاد آب مصرف نکنید

    • حسین:

      سلام
      اسمه دکترتون و ادرسش رو میگید لطفا

  83. رحیم:

    سلام من ۵۴ سال سن دارم حدود ۲۰ سال این بیماری رادارم در این ۲۰ سال سه بار به سراغ من آمده است بار اول حدود سه روز ظاهر شد باردوم پس از ۱۰ سال حدود دو هفته ظاهر شد بارسوم پس از۱۸ سال حدود یک ماه ظاهر شد که مقداری منورو اذیت کرد الان حدود دو سال که این بیماری درحال خاموشی است وجدی گرفتم وقرص مزالازین مصرف می کنم وضمنا ورزش هم زیاد می کنم روزانه ۵ کیلومتر میدم و نباید استرس داشته باشید ومن هم از تمام غذاها استفاده میکم ودرحال حاضر هیچ مشکلی ندارم ( فقط ورزش )

  84. shahab:

    من بعد از اینکه غذا می خورم سریعا به wc میروم
    چه کار کنم

  85. ناصر:

    سلام دوستان من ۱۶ ساله این بیماری رادارم همه روشها راامتحان کردم ولی تاثیری نداشت ولی یکی رومیشناسم الان خوب شده ومدت پنج ساله دارو هم مصرف نمیکنه

    • فریبا:

      این یکی از بدترین بیماریها است که اگر درمان نشود به سرطان منجر می شود. بهتر است هر سال کولونوسکوپی را انجام داد و اگر زخم روده درمان نشد آن قسمت از روده را با عمل جراحی برداشت همانطور که در کشورهای پیشرفته این کار را میکنند و بیماران کولیتی را از سرطان روده نجات می دهند. علائم سرطان روده کمر درد و تب خفیف و خونریزی و کاهش وزن می باشد.

    • عماد:

      سلام. میشه بدونم چجوری.

  86. عطی:

    سلام دوستان من ۲۷ سالمه و حدود ۱۱ ماه که دچار کولیت روده هستم.مزالازین(روز ۸ عدد )و آزارام استفاده میکنم.
    فقط میخوام بدونم ممکن این بیماری من به سرطان منجر بشه و دیگه اینکه میتونم با داشتن این بیماری ازدواج کنم؟
    فوق العاده استرس این بیماری مزخرف رو دارم که خدای نکرده به سرطان منجر نشه…

  87. موسوی:

    سلام می خوام بدونم علت بوی بد دهان ، کولیت روده است ؟

  88. mohamad:

    salam manam rodam asib dide vali khoonrizi nadaram mese inke varam karde mikhastam bedonam hamine??!

  89. فاطمه:

    منم ۴ ساله که کولیت دارم ولی چاره اش فقط ارامشه

  90. داود:

    سلام دوستان مهربون،هممون،خوبیم،قصه نخورید و استرس نگیرید،که همه ردیف میشه،منم ۱۲ساله درد میکشم،ولی به امید خدا ردیف میشه،توکل به خدا

  91. پریسا:

    با سلام خدمت تمامی دوستان این بیماری از لحاظ پزشکی درمان ندارد ولی طب سوزنی معجزه میکنه و بیماریتون از بین میره امتحان کنید حتما نتیجه میگیرید

  92. پریسا:

    با سلام خدمت تمامی دوستان این بیماری از لحاظ پزشکی درمان ندارد ولی طب سوزنی معجزه میکنه و بیماریتون از بین میره

    • مسعود:

      سلام دوستان عزیزطب سوزنی کجا کدام شهریا جای مطممعن مراجعه کنم

  93. بهار:

    سلام دوستان همدرد من
    من حدود ۸ ساله بیمارم. اوایل خیلی استرس داشتم. ولی الان حالم خیلی خوبه. میدونید چه زمانی حالم خیلی بد میشه؟ زمانی که یه آقا پسر خوش تیپ و پولدار در خونه رو میزنه ولی جواب رد میشنوه. من بهش نمیگم که بیمارم. برای همین برای خواستگارام خیلی عجیبه همه فکرمیکنن من کلاس گذاشتم.
    من استاد دانشگاه و دانشجوی دکترای برنامه ریزی روستایی هستم. جالبه بدونید از زمانی که متوجه شدم این بیماری رو دارم تمام ذهنم مشغول درس خوندن شد. خداراشکر کلی هم پیشرفت کردم. پس بیماری زیادم بد نیست. شاید حکمت و مصلحت خدا اینجور خواسته
    دوستون دارم. بای

    • حمید:

      سلان بهار جان دوستت دارم

  94. شادی:

    سلام دوستان
    من۵سال است که این بیماری نفرت انگیز رو دارم دوسال که ازدواج کردم نمی دونم میتونم مادر بشم یا نه خیلی حالم بده واسم دعا کنید

  95. hamid:

    از گاسترولیت استفاده کنید تو همه داروخانه ها هست عصاره اویشن شیرازیه و گیاهی

    • یعقوب حبیبی مطلق:

      داروی هومیرا برای درمان بیماری کولیت رااز کجا تهیه کنم …لطفه راهنمایی کنید…ممنون

  96. الینا:

    سلام خدمت دوستان من ۱۶ساله کرون دارم بیماری التهابی که شبیه کولیت السرایتیو هس خیلی حالم بد بود تا جای که خانوادم فکر میکردنن دیگه کارم تمامه هیچ دارو قرصی رو من جواب نمی داد حتی رمی کیداستفاده کردم اونم نتونست خوبم کنه تا بالاخره داروی جدید وگرون که خوشنختانه تامین اجتماعی ۷۰درصد بیمه کرده استفاده میکنم ودوباره به زندگی برگشتم نام دارو هومیرا .آدالیمو مب می باشد

    • مینووو:

      سلام الینای عزیز خوشحالم بهتری من از داروخانه پرسیدم هومیرا ادالیمومب نمیشناخت ازکجابایدتهیه کرد؟

  97. امین:

    سلام دوستان من ده ساله متبلا به این بیماری شدم اکنون متوجه شدم بیماریم کولیت بوده الان تحت نظر یه دکتر گیاهی هستم که خدارو شکر خیلی بهتر شدم اگه میخواهید خوب شین استرس رو از خودتون دور کنید غذای چرب ممنوع شیرینیجاتی که با شکر تهیه میشه ممنوع از عصاره بابونه استفاده کنین بسیار عالیه

  98. هانیه:

    منم تقریبا سه سال دچار این بیماری شدم و ذهنم بدجوری درگیرشه، امیدوارم داروی جدیدی برای از بین بردن این بیماری کشف بشه

  99. hossein:

    سلام.ضمن تشکر از راهنمایی دوستان عزیز.
    من یک پسر ۸ ساله دارم که به این بیماری و درد دچار شده و برای ما دردسری شده؟!!! کسی بچه تو این سن خدایی نکرده دارد که این بیماری رو داشته باشه و یا خودش از ۸ سالگی این درد رو داشته باشه و از تجربیاتش استفاده کنیم.ممنون پیشاپیش

    • ازطنام شما...سلام دختر من هم دچار شده:

      میشه بگید بعد این مدت حالتون چطوره؟

  100. بهرام:

    سلام به همه دوستان خوب.تجربیات من مثل علیرضاست فقط اگر از درد مفاصل و کمر اذیت میشوید من زنجبیل رو استفاده کردم، شفا بخش بود روزانه استفاده کنید برای معده و کبد هم خوبه سر یه هفته نتیجه رو میبینید
    موفق باشید

  101. علیرضا:

    سلام دوستان.تجربیات من :مواد نفاخ نخورید, ماست پروبیوتیک بخورید,سیگار نکشید,الکل ننوشید,نوشابه وسوسیس کالباس وغذای چرب ممنوع,با پزشک خود که حتما باید از پزشکان ممتاز کشور باشد در ارتباط باشید و توصیه های وی را حتی در زمان احساس بهبودی کامل رعایت کنید. از همه مهمتر به خدا توکل کنید بیماریهای از این وخیمتر را شفا داده تازه بیماری ما که کشنده هم نیست حتما درمان قطعی برای ان پیدا میشود. آمین

  102. hamidreza:

    حمید دضا چاقری:سیگار نکشید.عصبی نشید

  103. سیما فرزانمهر:

    پسر ۳۷ ساله مجرد من از ۱۷ سالگی به این بیماری مبتلا شده ومتاسفانه بیماریهای مزمن در مورد بعضی افراد موجب افسردگی میشه وایشان اکنون تحت نظر روانپزک نیز میباشد اگر بیماری او درمان قطعی بشه وای…. خدایا یعنی میشه؟ هر غیر ممکنی ممکن میباشد!! ان روز من مادر ۶۵ ساله به تنها ارزوی زندگیم رسیدهام خدایا همه بیماران را شفا بده ایکاش یک انجمن برای بیمارا کولیت روده تشکیل میشد

    • ماندانا:

      ایشالا که خوب شه.
      مادر جان منم این بیماری رو به شکل شدید و جدی داشتم.با تزریق ایمفلکسیمب بسیار بهترم.حتما با دکترتون راجع به این دارو صحبت کنید.داروی اینفلکسیمب یا رمیکید جزو داروهای جدیده.

      • فرزان مرتضایی:

        سلام ، میشه لطفا در مورد infliximab تجربیاتتون رو بدونم…ممکنه من هم بهش نیاز داشته باشم…چطور میتونم باهاتون در تماس باشم…ممنون.

        • پردیس:

          سلام میتونم بدونم مشکل شما چی هست که به این دارو احتیاج پیدا کردید، دارم در مورد این دارو تحقیق میکنم اگه مشکلی نداشته باشه به دوستم معرفی اش کنم… با تشکر

          • علیرضا:

            جالب بود

    • ماكويي:

      سلام خانم عزیز . ناراحت نباشید . درمانهای جدید برای این بیماری هست . اگر دوست داریددکتر پسرتون رو عوض کنید . تیم پزشکی دکتر دریانی بسیار خوب هستند . من ٨ سال مریض ایشون هستم . با آمپول های رمیکید حالم بسیار بهتره و ازدواج کردم .

  104. م:

    سلام دوستان همسر من حدود ٣ ماهه که به این بیماری مبتلا شده و ما تازه متوجه بیماریش شدیم یک هفتس که داره دارو می خوره ولی هیچ تاثیری نداشته من دارم دیوونه میشم کسی می تونه بگه چقدر طول می کشه داروها اثر کنه

    • ماندانا:

      منم این بیماری رو به شکل شدید و جدی داشتم.با تزریق ایمفلکسیمب بسیار بهترم.حتما با دکترتون راجع به این دارو صحبت کنید.داروی اینفلکسیمب یا رمیکید جزو داروهای جدیده.

      • محمد:

        این دارو واقعا حرفه ایه ولی مشکل قیمت زیادشه…. و اینکه تا کی میشه این رو مصرف کرد باتوجه به قیمت بالایی کهدداره

      • محمد:

        این دارو ( remicade _ infleximab) واقعا حرفه ایه ولی مشکل قیمت زیادشه…. و اینکه تا کی میشه این رو مصرف کرد باتوجه به قیمت بالایی کهدداره

    • محمد:

      سلام من ام این بیماری بد داشتم اما با خوردن گوشت خرگوش صحرایی کاملا خوب شدم پس پولتو برای قرص ندید لطفا بای

    • سهراب:

      سلام خانم عزیز عجله نکنید من ۱۳ ساله کولیت دارم حداقل یک ماه صبرکنید تا تاثیر داروها رو ببینید درضمن من تجربیات خودمو بگم داروها با هر بدنی سازگار یا ناسازگار هستن مثلا من همون اول متوجه شدم مزالازین با بدنم سازگار نیست(اسهالم شدیدتر میشد ) بخاطر همین خارجیشو مصرف کردم یعنی اساکول روزی ۶ تا اساکول ۴۰۰ و خداروشکر این ۱۳ سالو اینطوری گذروندم میتونم بگم از ۱۰۰ حالم ۷۰ بوده ولی یادتون باشه نباید دارو قطع بشه چون دوباره برمیگرده البته میدونم اساکول گرونه ولی اگه دفترچه بیمه دارید به دکترتون بگید واس تون مزالازین بنویسه با تعداد بالا بعد شما به داروخانه بگید بجاش اساکول بده اینطوری هزینتون میاد پایین ی چیزی که خیلی مهمه قرص فولیک اسیده که هیچوقت.. یادتون باشه هیچوقت نباید قطع بشه چون از ایجاد سلولهای سرطانی جلوگیری میکنه هرشب ی دونه بخورید و البته دوسال یکبارم کولونوسکوپی واجبه .درکل من بعد از ۱۳ سال تحمل این بیماری میتونم بگم اونقدرام که میگن سخت نیست فقط به خدا فکر کنید که هرچی اون بخواد همون میشه به این فکر نکنید که چی میشه چون هیچی دست ما نیست و نمیتونیم چیزیو تغییر بدیم اگه آدم بخواد بمیره در ی لحظه میتونه ی ماشین به آدم بزنه و بمیره پس خواهش میکنم فکرتونو درگیر این موضوعات بیخود نکنید شایدم بعضیا بگن بابا این مرفه بی درده که این حرفا رو میزنه ولی من ی آدم خیلی فقیر بیکار و مهمتر از همه اینکه کسی که عاشق شده و شکست خورده و ذهنم حسابی حسابی حسابی درگیر هست ولی یادتون باشه هیچی دست ما نیست و نمیتونیم تغییرش بدیم حداقل سرنوشتو. پس مثبت فکر کنید… به امید شفای همه بیمارا نه فقط کولیتیا.اینم شمارمه هرکس کمکی لازم داشت که بتونم تجربیاتمو بهش بگم در خدمتم درحد راهنمایی ۰۹۱۹۳۲۰۰۸۶۲

  105. نرگس:

    سلام دوستان من ۹ماهه ب این بیماری مبتلا شدم و تحت درمانم وتو این مدت دلدرد و خونریزی نداشتم.من تو زمان عود بیماریم که۹ماه پیش بود ی مدت گوشت خرگوش مصرف کردم و دردمو اروم کرد الانم شرایطم عالیه و بیماریمم فراموش کردم توکلتون بخدا

    • حیدری:

      دوستان عزیز اصلا نگران نباشین این بیماری درمان داره ،تو گوگل بزنین بره موم،از بره موم استفاده کنین خیلی خوب جواب میده اگه کپسولش باشه که خیلی بهتره،

  106. نام شما...:

    بیماری کولیت اولسروز بیماری بسیار بدی است که شیوه زندگی را تغییر میدهد و در صورت داشتن زخم به مدت طولانی حتما باید جراحی شود و قسمتی که زخم هست برداشته شود در غیر اینصورت بیمار مبتلا به سرطان میشود. پس بهتر است مرتبا کولونوسکوپی و نمونه برداری انجام شود.

  107. مهدی:

    سلام دوستان همدرد منم مثل همه کولیتی ها خونریزی ودل درد شدید دارم ولی از همه بدتر کمر درد وخشکی مفاصل کمرمه من بیشتر از سه چهار ساعت نمیتونم بخابم اگه دارویی سراغ دارید به منم نشون بدید

    • هم درد:

      سلام دوست عزیز
      درد و خشکی مفاصل شما از عوارض همین داروهاست که برای کولیت مصرف می کنید
      باید سعی کنی کم کم داروهای شیمیایی رو قطع کنی و با داروهای گیاهی کنترلش کنی
      عرق بومادران
      عرق کاکوتی
      عرق بیدمشک معجزه میکنه
      من امتحان کردم اثر داره

  108. نسرین:

    salam doostaye man omidvaram ke hame kheyli kheyli zood khoob beshan faghat bayad aramesh dashte bashin va na omid nashin kolit asalan chize khatarnaki nist az bazi az doostamoonam ke faghat baladan nimeye khalie estekan ro bebinan khahesh mikonam baghiaram na omid nakonan in moshkel kamelan ghabele halle

  109. امیر احسان حجتی:

    سلام دوستان.من حدودا ۴/۵ ساله که دارم با این آقا کولیت السراتیو دست و پنجه نرم میکنم.پیشنهاد:
    ۱-سیب بخورید(پوره)
    ۲-بدون استرس زندگی کنید.
    ان شا الله با کولیت نمیریم.

    • نفس:

      سلام،منم ۵ ساله این بیماری رو دارم.
      به این نتیجه رسیدم علت این بیماری فقط غصه خوردنه.
      انشالا همه مریضا شفا بگیرن.
      آمین

  110. متین:

    این بیماری گند زده به زندگی من مراعات غذایی هم فایده نداره هر کاری کنی یهو میگیره

  111. مصطفی:

    سلام ب همه شما دوستان منم یکی از کسانی هستم ک ازین بیماری رنج میبرم زندگیمو تغییر داد ب امید ÷یدا کردن یک دارو واسه رهایی ازین بیماری و………

  112. ایدا:

    من تازگی به این بیماری مبتلا شدم وبه یک داروی مناسب احتیاج دارم

    • سجاد:

      سلام،امیدوارم زودتر بهبود ویدا کنید،،.منچندسالی هست باهاش درگیرم.و خدا رو شکربهتر شدم ،،مهمترین داروی این بیماری نداشتن اسنرس و مصرفه مزالارین له میزان _۱۰۰۰ میلی کرم هر هشت ساعت هست

    • abolfazl:

      ایدا خانم بابت بیماریت نگران نباش من بافراموش کردن این بیماری رژیم غذایی و بدنسازی و بدون مصرف دارو خیلی حالم بهتره.این بیماری درمان داره نگران نباش خوب خوب میشی

    • ابی:

      سلام
      من تقریبا خوب شدم البت توسط دکتر حسن وصوقی نیا
      عااالی من صدتا دکتر عوض کردم

  113. سورج:

    بنده دانشجوی دکتری ژنتیک هستم. مدت ۱۵ سال هست که در کار عطاری مشغول هستم. ترکیباتی گیاهی برای درمان نارحتی های کولیت روده، زخم معده و دوازدهه، انگل، اعصاب، ریزش مو و شوره سر، عضله سازی برای ورزشکاران، کاهش وزن، سم زدایی و رفع چربی از کبد، کاهش مرگ و میر و تخریب سلولهای کبد بر اثر هپاتیتB و … و چربی خون بصورت تضمینی تهیه نمودم که در صورت نیاز حاضر به ارسال آنها به تمام نقاط کشور هستم.
    (لازم به ذکر است که درمان در موارد قید شده بصورت تضمینی ست)

    • aydein:

      باسلام
      بنده برای درمان کولیت عصبی داروی گیاهی لازم دارم لطف میکنید شرایط و هزینه دارو را بفرمایید؟
      لطفادرصورت امکان به ایملم ارسال بفرمایید.

    • مصطفی:

      دوستان سلام
      من۱۲ساله این بیماری رو دارم گاهی خوب میشه گاهی بد خونریزی تجربیات من
      اول اول توکل به خدا
      ۱٫گرسنه نمونید
      ۲٫عصبی واسترس سم است
      ۳٫میوه فقط ابش
      ۴٫چیزهای نفاخ نخورید(نخود.لوبیا.سیر.پیاز)
      ۵٫غصه نخورید

    • محمدرضا:

      سلام خسته نباشید اگر داروی گیاهی مناسب برای کولیت روده میدانید یا پیشنهاد میدهید .لطفا به ایمیلم ارسال کنید
      باتشکر

      • رزانام شما...:

        ده روز هرروز عصر یک قاشق بارهن یه حبه نبات یک لیوان آب جوش روی حرارت ملایم تا لعاب بندازه درمان بسیار ساده و قطعی و صد درصد ibs ینی کولیت روده هست

        • یاشار:

          با سلام لطفا اشتباه نمنید بیماری کولیت روده با ibsفرق می کنه

    • فاطمه:

      باسلام.بنده ۵ ساله مبتلا به بیماری کولیت روده(کولیت اولسروز)هستم.میشه هزینه دارو را بفرمایید.آیا کسانی بودن که با مصرف این داروی گیاهی به طور کامل خوب شده باشن.و دیگر نیازی به هیچ دارویی نداشته باشن. پاسخ سوالم را در صورت امکان به ایمیلم ارسال فرمایید.با سپاس

    • mehdi:

      آدرس سورج یا شماره تماس

    • حسین:

      سلام
      چه جوری با شما تماس بگیریم
      ۰۹۱۲۲۳۰۱۸۶۶

    • زركاني:

      با سلام ای می تونم ادرس یا شماره تماس شمارو داشته باشم

    • reza:

      سورچسلام دوست عزیز سورج
      میشه لطفا شماره تماستون رو بفرمایید؟منم روده تحریک پذیر دارم

    • ياس:

      خواهشا شماره تماس بدید

    • سهراب:

      سلام دوست عزیز منم کولیت اولسروز دارم میشه شرایط و قیمت دارو رو واس منم بفرستید ممنون میشم

  114. سارا:

    سلام به همه ی کولیتی ها تا زمانی که ایران داروی مناسبی طراحی نکنه هیچ کی خوب نمیشه.میگن کولیت درمان نمیشه ولی چرت میگن من کسانی رو میشناسم که با فراموش کردن بیماری وکسب آرامش بدون دارو کاملا خوب شدن وهیچ اثری از بیماری در بدنشان نیست.من هم الان دردوره ی عود بیماری هستم دکترا میگن ممکنه بعداز خوب شدنم بازم عود کنه ولی من هنوز حرفشان را نمی توانم قبول کنم.

    • abolfazl:

      من مبتلا به کولیت زخمی هستم.سارا خانم در مورد مطالبی که فرمودی باید به چند نکته توجه کنی(گروه خونی o+)دچار این بیماری که منشا اصلی اون بیماری به نام خود ایمنی هستش دچار میشن.لذا باید در کنار فراموشی بیماری و کسب ارامش از یک رزیم غذایی و ورزش هایی مانند بدنسازی استفاده کنند

  115. fatemeh:

    باتشکر ازاطلاعات خوبتان
    ولی فرق کولیت عصبی وزخمی متوجه نشدم بیشتر توضیح دهید دارو ودرمانشم بگید لطف میکنید

    • رشید:

      من خودم چند سال از کولیت خیلی اذیت شدم ولی از سایت “ایران عسل ” بره موم خریدم ،چند دوره بره موم استفاده کردم از شرش راحت شدم ،خدا خیره این سایت ایران عسل بده

    • سهراب:

      سلام فاطمه خانم هیچ فرقی نمیکنه جفتش یکیه کلا بیماریه کولیت علتش تنها یک چیزه اونم استرس و عصبیه. من ۱۳ ساله باهاش رفیقم.

    • زهرا:

      کولیت عصبی وقتی که فرد عصبانی میشه یا استرس شدید داره عود می کنه اما کولیت زخمی حمله گلبول های سفید به روده است و آی بی دی نام داره و خودایمنی هست یعنی تا پایان عمر ادامه داره و با استرس عود می کنه. احتمال خوب شدن کولیت عصبی وجود داره. تا اونجا که می دونم داروهاشون هم با هم فرق می کنه

  116. لاله:

    قطره گیاهی هایپیران با اینکه دیر اثره ولی خیلی خوبه

  117. مهدي امرلو:

    salam be hameye onayi ke mese man az in bimari ranj mikeshan.azizan man hich daro ro to in bimri moaser nemidonam.fagat be hameye azizan tosiye mikonam ke barnemye rozanaton ro tori tanzim konid ke harrozeton eyne ham bashe.masalan harroz nahareton ro saate2 meyl konid.harroz to ye zaman az khab pa shid.barname behtarin rah baraye darmane kolite.mamnon

    • لعیا:

      داروی مترونیدازول وبیسموت خیلی خوبه من که استفاده میکنم خیلی بهتر شدم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.