یک داستان نوستالژیک دیگر روی پرده/«هاکلبری فین» به سینما می آید

دوشنبه, ۰۵ تیر ساعت ۱۶:۰۹ مصطفی رضائی

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۱۱

+ ۱

صنعت سینما در تدارک خلق و کشف مجدد «تام سایر و هاکلبری‌فین» قصه کلاسیک و معروف مارک تواین هستند، قصه‌ای که پیش از این بارها تبدیل به فیلم سینمایی شده است.

به گزارش کافه سینما به نقل از فارس، کمپانی پارامونت فیلم‌نامه جدید اندی برگ به نام «هاک و تام» را خریداری کرده که نگاهی تازه به کاراکترها و ماجراجویی‌های معروف خلق شده توسط مارک تواین دارد.اما مسئولان کمپانی پارامونت حاضر به ارائه هیچ توضیحی درباره خط اصلی قصه نشده‌اند و کسی اطلاعی از جزئیات قصه ندارد.

با این حال، این کمپانی گفته است فیلم‌ آن‌ها یک تصویرسازی جدید از قصه کلاسیک مارک تواین است که با تغییراتی همراه خواهد بود.به گفته مسئولان کمپانی پارامونت، آن‌ها با قصه کلاسیک مارک تواین همان کاری را می‌کنند که تهیه‌کنندگان نسخه سینمایی «سفید برفی و شکارچی» با قصه سفید برفی انجام دادند.

فیلم «سفید برفی و شکارچی» که چند هفته قبل به روی پرده سینماهای جهان رفت، با حفظ خط اصلی قصه کلاسیک سفیدبرفی، تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد کرد.تماشاگران سینما از بازسازی قصه سفیدبرفی در این فیلم استقبال کردند. فروش کلی این فیلم طی هفته نمایش در آمریکای شمالی به ۱۶۰ میلیون دلار رسید است.

تهیه کنندگان نسخه جدید قصه تام سایر و هاکلبری فین هم امیدوارند تماشاگران استقبال مشابهی از فیلم آن‌ها بکنند.منابع نزدیک به کمپانی پارامونت می‌گویند ظاهرا در نسخه جدید ماجراجویی‌های تام و هاک، آن‌ها دوران کودکی و نوجوانانی را رد کرده و تبدیل به کاراکترهایی جوان شده‌اند.

در عین حال،‌ شنیده می‌شود قصه فیلم سرشار از عناصر ماوراء‌الطبیعه هم هست. با این حال، مسئولان کمپانی پارامونت در رابطه با این اظهارات سکوت اختیار کرده‌اند.کارگردان و بازیگران فیلم قرار است تا یک ماه دیگر انتخاب و معرفی شوند. زمان شروع کار تولید «نام و هاک» هنوز مشخص نیست.

قصه کلاسیک مارک تواین در طول دهه‌های گذشته چندین بار به صورت فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی موفق درآمده است.دو کاراکتر تام سایر و هالکبری فین معروف‌ترین کاراکتر‌هایی هستند که مارک تواین در بین رمان‌های مختلف خود خلق کرده است.

این دو کاراکتر شهرتی هم‌پای خود مارک تواین _که خودش نیز سوژه تعدادی فیلم و مجموعه شرح حال گونه بوده_ دارند.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه‌سینما-سینمای جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.