یک دروغ بزرگ اینترنتی از نوع یوزپلنگی !+ عکس

احتمالاً شما هم عکس هایی از دوستی باورنکردنی میان یوزپلنگ و یک آهو دیده اید که در یک تصویر حتی یوزپلنگ دست نوازش به سر آهو کشیده است! باور کرده اید که در حیات وحش میان جانورانی که راز بقا در “خوردن” و “خورده نشدن” است این همه رفاقت و مهر و محبت بالا بگیرد؟!

گرچه شاید برخی خرده بگیرند که چرا در روز یوزپلنگ خشونت این جانور زیبا به تصویر کشیده می شود اما باید گفت که رفتاری که در آدمی خوشنت و قهر به شمار می رود اتفاقاً یکی از امتیازات و برجستگی های گربه سانان است. بهرحال کوتاه و مختصر و مفید اینکه داستان شفقت یوزپلنگ و امتناع آن از خوردن آهو واقعیت ندارد!

دروغ یوزپلنگ یا دروغ ما؟

این هم یکی دیگر از داستان سازی هاییست که با وجود غیرعادی بودنش بدون اینکه در آن تردید شود دست به دست منتشر می شود! جالب اینکه حتی برخی خبر گزاری های رسمی هم این عکس ها را با عناوینی مانند مهر یوزپلنگی و دوستی حیوانات و مقایسه آن با انسانها منتشر کرده اند و زحمت پی گیری مطلب را با اینکه نام عکاس هم مشخص بوده است به خود نداده اند.
قسمت اول این داستان درست است. یوزپلنگ با شکار خود بازی می کند! اما باقی عکس ها را انگار عمداَ منتشر نکرده اند تا داستان زیبایی خلق کنند و در آخر هم پایان خوشی برای آن رقم زده اند و گفته اند که شکارچی بعد از مهربانی با شکار آن را رها می کند! در صورتی که قانون طبیعت این نیست و واقعیت این است که در صحنه بعد سه یوزپلنگ مشغول خوردن شکار خود می باشند!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.