یک دندانپزشک: بروز درد دندان در صورت خوردن غذای داغ از علائم پوسیدگی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

sedation-dentist-clinton-twp-mi-21.jpg

یک جراح دندانپزشک گفت: در مواردی که پوسیدگی دندان به عصب رسیده، باید جهت حفظ دندان با مراجعه به هنگام به دندانپزشک، دندان را از عصب کشی نجات داد.

دکتر میترا برادران در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه آغاز پوسیدگی دندان با درد بروز می‌کند، گفت: درد ناحیه دندانی که با خوردن مواد شیرین احساس می‌شود، نشانه‌ی پوسیدگی در مینای دندان است که در مراحل اولیه با پرکردن دندان و رفع پوسیدگی درد برطرف می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دردی که در اثر مصرف مواد سرد ایجاد می‌شود نشانگر گسترش ناحیه‌ی پوسیدگی دندان است، گفت: در این حالت پوسیدگی از ناحیه‌ی مینای دندان به عاج دندان گسترش یافته و باید هر چه سریعتر در جهت ترمیم دندان اقدام شود.

این جراح دندانپزشک همچنین یادآور شد: دردی که با خوردن مواد داغ ایجاد می‌شود به معنای گسترش پوسیدگی به ناحیه عصب است در این مرحله پوسیدگی از ناحیه مینا و عاج عبور نموده و به عصب رسیده است.

وی در ادامه تصریح نمود: در مواردی که پوسیدگی به عصب دندان رسیده، جهت حفظ دندان، می‌توان با مراجعه به هنگام به دندانپزشک دندان را از عصب کشی نجات داد. در صورت عدم مراجعه به موقع، هر چند درد موقتا بهبود می‌یابد ولی در وقتی کوتاه با ایجاد عفونت دندان، درد شدید بروز می نماید در این مرحله، عصب کشی تنها راهکار درمانی است.

دکتر برادران با اشاره به اینکه دردهایی که آزاردهنده نمی باشد، باید سریعا درمان شود گفت: دردهایی که هنگام جویدن غذا ایجاد می‌شود و بلافاصله پس از بهبود غذا قطع می‌شود هر چند آزار دهنده نمی باشد ولی باید سریعا درمان شود.

وی در ادامه یادآور شد: در این حالت امکان دارد دندان سالم باشد یا درد به سبب پرکردگی قدیمی بوده و یا امکان ایجاد شکستگی در ناحیه ی تاج وجود دارد، شاید درد به سبب ضایعه‌ای در انتهای ریشه ایجاد شده است که باید سبب درد هر چه سریعتر بررسی شود.

دکتر برادران در پایان خاطرنشان نمود: بعضی از پوسیدگی‌ها و بیماری‌های لثه بدون علامت می باشند، لذا عدم وجود درد به معنای سالم بودن دندان نمی باشد و مشکلان دندانی عمدتا پس از پیشرفت با علامت درد و ناراحتی بروز می‌کند، بنابراین دندان‌ها باید هر ۶ ماه یکبار توسط دندانپزشک بررسی شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.