یک رهبر جهادی افغانستان: حضور ۱۲ ساله آمریکا نتوانسته ناامنی‌ها را حل کند

۸فروردین ۱۳،

محمد اسماعیل خان، وزیر نیرو و آب افغانستان در سفری به استان هرات در غرب این کشور گفت: افغانستان نباید سندی را امضا کند که تا ابد وابسته به خارجی‌ها باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در افغانستان، محمد اسماعیل خان، رهبر جهادی و وزیر دولت افغانستان گفت: حضور دوازده ساله قوای خارجی به رهبری ایالات متحده آمریکا در افغانستان، نتوانسته ناامنی‌ها و مشکلات مردم را حل کند و فقط وابستگی را به وجود آورده است.

به گفته اسماعیل خان، افغانستان باید برای پیشرفت هرچه بیش‌تر مردم این کشور روی به کشورهایی آورد که فکر تسلط به این مرز و بوم را در سر نداشته باشند.

وزیر نیروی افغانستان گفت: خارجی‌ها به هیچ عنوان سعی ندارند تا نیروهای نظامی افغانستان را با جنگ افزارهای مدرن تجهیز کنند و این مساله از صحبت‌های مقامات آن‌ها و سلاح‌های بسیار پیش پا‌افتاده در دستان ارتش واضح است.

اسماعیل خان افزود: ما نباید معاهده‌ای را امضا کنیم که مثل دیگر کشورهای مستعمره تا ابد ننگ و نفرین را برای افغانستان بر جای بگذارد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که افغانستان از لحاظ دارایی‌های زیرزمینی و غیرت مردمی در جهان نام‌آور است بنابریان باید روز به روز به سمت خودکفایی رفته و دست‌های خارجی را کوتاه کنیم.

به گفته این رهبر جهادی، افغانستان نباید راه کشورهای استعمار شده را تکرار کرده و به سرنوشت آنان دچار شود.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که چندی پیش رییس‌جمهور حامد کرزای با شدیدترین بیان از عملکرد ایالات متحده نسبت به افغانستان و مذاکرات پشت پرده آن‌ها با طالبان انتقاد کرده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.