یک روانشناس: منشاء بسیاری از مشکلات روانی زنان در جامعه از باورهای غلط آنها ناشی می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

3-372.jpg

یک روانشناس مهم‌ترین اصل خود باوری را شناخت توانایی‌های ذاتی هر فرد دانست و گفت: اگرچه باورهای غلط در بین همه زنان تحصیل نموده و شاغل درهر صنف و شغلی وجود دارد؛ اما زنان خانه دار به سبب اینکه مهارت‌های آنها ناشناخته باقی می‌ماند و استعداهای ذاتی آنها شکوفا نمی شود از خودباوری ضعیف‌تری برخوردار می باشند.

صدیقه یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار«جوانان» ایسنا – منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات روانی زنان در جامعه تحت تاثیر باورهای غلط آنها روی می دهد، افزود: باورهای غلط به باورهایی گفته می‌شود که اشخاص در نهایت آن توانایی‌های خودشان را نشناسند و در انتخاب هدف‌ها و مسیرهای زندگی خود با این تردید مواجه شوند که توانایی‌ها و پتانسیل‌های انجام کار را ندارند.

وی درادامه مهم ترین اصل خود باوری را شناخت توانایی‌های ذاتی هر فرد دانست و تصریح نمود: بسیار وقت‌ها مشکلات روانی اشخاص از وقتی ناشی می گردد که شخص می گوید من نمی دانم که توان انجام این کار را دارم، وقتی فردی نداند که توانش در چه حدی است در نهایت انگیزه لازم برای حرکت به سمت هدف مورد نیاز را پیدا نمی کند و در زندگی موفق نخواهد شد.

این روانشناس با بیان اینکه بسیاری از باورهای غلط از فرهنگ جامعه نشأت می‌گیرد، اظهارکرد: اگرچه امروزه زنان ما با حضور بیشتر درعرصه‌های مختلف علمی فرهنگی و غیره توانستند میزان بسیاری از خودباوری را در وجود خودشان پرورش دهند؛ اما هنوز برای رسیدن به نطقه اوج اصل خود باوری فاصله بسیاری دارند.

یزدی در ادامه با تاکید براینکه زنان خانه دار نسبت به زنان شاغل از خودباوری پایینی برخوردار می باشند، گفت: اگرچه باورهای غلط در بین همهی زنان تحصیل نموده و شاغل از هر صنف و شغلی وجود دارد؛ اما زنان خانه دار به سبب اینکه مهارت هایشان ناشناخته باقی مانده و استعداهای ذاتی آنها شکوفا نمی شود از خودباوری ضعیف تری برخوردار می باشند.

وی همچنین به نقش موثر رسانه‌های جمعی در ایجاد انگیزه و خودباوری در بین زنان جامعه اشاره و خاطرنشان نمود: همانطور که وقوع بسیاری از بیماریها نظیر قلب و عروق، سرطان، دیابت و غیره پیشگیری نقشی بسیار مهم ایفا می نماید، با پرورش خودباوری در بین زنان نیز می توان از وقوع بسیاری از بیماری‌های روحی روانی پیشگیری نمود.

این روانشناس درپایان با بیان اینکه زنان جامعه ما کمتر از مردان از خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی استفاده می نمایند، گفت: متاسفانه روانشناسی در جامعه ما هنوز موفق به کسب جایگاه اصلی خود نشده است، بطوریکه با وجود حضور روانشناس در بیش از۹۰ درصد ادارات و سازمان‌ها، کارکنان آنها از مراجعه به این مراکز و استفاده از خدمات مشاوره‌ای آنها خود داری می نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.