یک ریال هم به کارهای محیطی کمک نمی‌شود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

در نشست رسانه‌ای نمایش محیطی ˝دوست کافکا˝ مطرح شد؛

نشست خبری نمایش محیطی ˝دوست کافکا˝ به نویسندگی سجاد افشاریان و کارگردانی حسن جودکی با حضور عوامل این اثر نمایشی و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس تئاتر شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز نیوز؛ در این نشست حسن جودکی کارگردان نمایش “دوست کافکا” در سخنانی با بیان اینکه؛ گرچه سال ۸۶ تئاتر ما با نام “صد سال پیش از تنهایی ما” با توجه به نبود شرایط، اجرا نشد اما در سال ۹۰ توانستیم آن را به عنوان نمایشی محیطی اجرا کنیم و دوست داشتیم این روند ادامه پیدا کند، بنابراین بنا به شرایطی به این نتیجه رسیدیم که “دوست کافکا” را نیز آذرماه ۹۲ اجرا کنیم.

جودکی در ادامه افزود: مقوله کمبود سالن واقعیت تلخ و مشهودی است به خصوص در شهر تهران که به تعداد انگشتان دست سالن نمایش وجود دارد. گرچه شهرداری سالن‌هایی را ایجاد کرده اما امکان اجرای بسیاری از نمایش‌ها در این سالن‌ها وجود ندارد و امیدوارم دولت تازه این سالن‌ها را ایجاد کند.

این کارگردان در ادامه در پاسخ به سوالی دربارهٔ شورای حمایت گفت: این شورا به شدت از نمایش “دوست کافکا” حمایت و اجازه اجرای آن را صادر کرد ،اما واقعیت این است که همه نمایشنامه‌هایی که در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند، ریالی هم به آن‌ها کمک نمی‌شود و قرارداد ما همان قرارداد گیشه است.

جودکی دربارهٔ اجرای این نمایش در مکان‌های دیگر اظهار کرد: شاید این نمایش در جای دیگر یا کافه‌تریاهایی که پتانسیل اجرای نمایش را داشته باشند، اجرا شود.

در ادامه سجاد افشاریان نیز که نویسندگی این اثر را بر عهده داشته در خصوص اجرای نمایش محیطی در تئاتر شهر با بیان اینکه؛ عده‌ای تئاترشهر را محل فوق‌حرفه‌ای اجرای نمایش در کشور قلمداد می‌کنند که آثار با هر کیفیتی امکان روی صحنه رفتن در این محل را پیدا نمی‌کنند، گفت: اما شاهد هستیم این سخن در خصوص تئا‌تر محیطی صادق نیست و گاهی شاهد هستیم گروه‌هایی به سبب کبود سالن اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت شورای تئا‌تر محیطی طی دوسال قبل افزود: در این دو سال آثاری در فضای محیطی داخلی تئاترشهر اجرا رفتند که به وضوح از ویژگی‌های تئا‌تر محیطی فاصله داشتند. نمایش‌هایی که به عنوان نمونه اگر در سالن چهارسو هم اجرا می‌شد تفاوتی نمی‌کرد.

گفتنی است؛ اجرای نمایش “دوست کافکا” با نقش‌آفرینی سجاد افشاریان، از فردا سه‌شنبه (۱۳ آذرماه) ساعت ۱۷/۳۰ در کافه تریای سالن اصلی تئاتر شهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.