یک زندگی‌نامه متفاوت از آیت‌الله طالقانی منتشرشد

۳۱اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «زندگی و شیوه قرآنی آیت الله سید محمود طالقانی» نوشته ابوالفضل خوش منشدر شاخه زندگی نامه های انتشار یافتنات سروش روانه بازار نشر شد. کتاب زندگی و شیوه قرآنی آیت الله سید محمود طالقانی، ابوذر انقلاب اسلامی ایران انتشار یافت. این کتاب هم از زندگی مرحوم آیت الله طالقانی می‌گوید و هم از شیوه قرآنی او. مراد از زندگی طالقانی، صحنه‌های مختلف زندگی وی به عنوان معلم قرآن و مبارزی ناصح و امین، و مراد از شیوه قرآنی، شیوه او در تبلیغ و تبیین است. آیت الله سید محمود طالقانی، دعوتگر بازگشت به قرآن و منادی نظام اندیشگی و فرهنگِ تمدنیِ این کتاب است. او می‌کوشد هنگام گفتن و نوشتن دربارهٔ قرآن، با نگاهی عصری، اجتماعی و تمدنی، عموم مردم ایران و جهان را مدنظر داشته باشد و آنها را مخاطب خود بداند. از فحوای سخن او برمی‌آید که هر مسلمانی باید خود را مخاطب قرآن کریم بیابد؛ گویی آیات وحی بر خود او نازل شده است. خود وی آیات قرآن را تروتازه (غضّاً طریّاً) و خود را مخاطبِ اول قرآن می‌یابد و می‌کوشد قرآن را همان گونه انعکاس دهد. کتاب سید محمود طالقانی در ۳۲۰ صفحه با قیمت ۱۴هزار تومان در کتابفروشی ها عرضه شده است.

همچنین این ناشر، چاپ یازدهم جلد دوم مجموعه مقالات آیت الله محمد شجاعی با موضوع طریق تزکیه ازرا منتشر کرد.  مجموعه مقالات محمد شجاعی با موضوع مبانی تزکیه نظری و طریق عملی تزکیه برای یازدهمین بار تجدید چاپ شده است. در این مجلد مقالاتی با عناوین «جذب ربوبی، توجه یا بازگشت به حضرت مقصود، تطهیر باطن یا توبه از رذایل و…» به چشم می خورد. همچنین جلد اول مقالات مبانی نظری تزکیه با عنوان «چه بوده ایم، چه گشته ایم، چه می توانیم باشیم» به بررسی مسائل سه گانه اساسی که سالک برای پیمودن و طی طریق و روش عملی تزکیه به آن نیاز دارد، می پردازد. جلد اول مقالات مرور نظری به مساله تزکیه و سلوک است که برای مقام عمل مفید است و مقدمه ای برای بیان راه و روش عملی تزکیه و نفس است.

استاد شجاعی در جلد دوم و سوم مقالات، طریقه عملی تزکیه نفس و چگونگی توبه و شرایط آن را بیان می دارد. نویسنده التزام به صراط مستقیم در سیر الی الله را شرط لازم در تمامی این راه می داند و یقظه و بیدار شدن و متنبه گشتن را اولین قدم و یا اولین مساله در سلوک بیان می دارد و به بیان آثار یقظه و انتباه می پردازد. در ادامه نیز به بررسی مفهوم توبه و چگونگی انجام آن در اجزا مختلف اخلاقی و رفتاری انسان می پردازد و در پایان مراحل مراقبه در سلوک الی الله را ذکر می کند.

چاپ یازدهم این مجموعه کتاب با قیمت ۱۱۰۰۰ تومان در شمارگان یک هزار نسخه وارد بازار نشر شده است.

این ناشر همچنین چاپ اول

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.