یک ساعت گفت و گوی سه جانبه روسای جمهور ایران، مصر و ترکیه

۱۸ام بهمن ،

محمود احمدی‌نژاد رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران پس از پایان نشست سه‌جانبه ایران، مصر و ترکیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی دربارهٔ این مذاکرات، با مثبت توصیف کردن آن گفت: این مذاکرات، بسیار خوب بود.

بنابراین گزارش، مذاکرات سه‌جانبه ایران، مصر و ترکیه با حضور رؤسای جمهوری ۳ کشور و در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری‌ اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد، محمد مرسی و عبدالله گل عصر امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در نشستی سه جانبه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، پیشنهادات و مباحث گوناگونی را در خصوص حل و فصل بحران سوریه مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده و خواستار توقف سریع کشتار و خونریزی در سوریه شدند.

در این نشست مقرر شد وزرای خارجه سه کشور در نشست‌های متوالی، در خصوص مباحث و پیشنهادات مطرح شده به جمع‌بندی رسیده و این جمع‌بندی‌ها را با اشخاص ذیربط در سوریه در میان گذاشته تا هر چه سریع تر بحران این کشور خاتمه یابد.
دوازدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی با عنوان «جهان اسلام، چالش‌های تازه و توسعه فرصت‌ها» ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه در قاهره برگزار می گردد.

مسأله فلسطین و ادامه ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، بحران سوریه و مالی، وضعیت در سومالی و افغانستان، مبارزه با تندروی و اسلام‌ستیزی، و مسئله اقلیت‌های مسلمان در جهان، از موضوعات اصلی دستور کار این اجلاس خواهد بود.
 

رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان در حاشیه دوازدهمین اجلاس سران عضو سازمان همکاری اسلامی با روسای جمهور سنگال و سودان و رئیس مجلس الجزایر دیدار کرد.
به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه دوازدهمین اجلاس سران عضو سازمان همکاری اسلامی با روسای جمهور سنگال، سودان و رییس مجلس الجزایر دیدار کرد.

در دیدار «احمدی نژاد» و «مکیسال» در خصوص آغاز روابط بین ایران و سنگال تصمیم گیری و روابط ایران و سنگال که از فوریه سال ۲۰۱۱ به تعلیق درآمده بود، بار دیگر از سرگرفته شد.

همچنین در دیدار احمدی نژاد با روسای جمهور سودان و رییس مجلس الجزایر بر گسترش روابط دو طرف تاکید شد

دوازدهمین اجلاس سازمان همکاری های اسلامی با عنوان «جهان اسلام، چالش‌های تازه و توسعه فرصت‌ها» ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه در قاهره برگزار می گردد.

مسأله فلسطین و ادامه ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، بحران سوریه و مالی، وضعیت در سومالی و افغانستان، مبارزه با تندروی و اسلام‌ستیزی، و مسئله اقلیت‌های مسلمان در جهان، از موضوعات اصلی دستور کار این اجلاس خواهد بود.
احمدی نژاد چهارشنبه شب در دفتر حافظ منافع ایران در قاهره گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با کانال نیل مصر انجام داد. رئیس جمهور در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به سؤالات و پرسش‌های خبرنگار این شبکه تلویزیونی پاسخ داد.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.