یک طلا و دو برنز، حاصل تلاش بهروزی و رضائیان در وزنه‌برداری قهرمانی آسیا

در پایان رقابتهای دسته ۶۹ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی، سجاد بهروزی در حالی با رکورد مجموع ۳۲۳ کیلوگرم مدال برنز مجموع را از آن خود کرد که تنها یک کیلوگرم با کسب مدال طلای این حرکت فاصله داشت.

بهروزی که در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۴۸ کیلوگرم، ضمن کسب مدال طلا، ۴ کیلوگرم از نزدیک ترین رقیبش فاصله گرفته بود، در دوضرب پس از مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم، دو بار در مهار وزنه ۱۸۰ ناموفق عمل کرد تا ضمن از دست دادن مدال این حرکت، شانس کسب مدال طلای مجموع را هم از دست بدهد و روی سکوی سوم قرار بگیرد.

دیگر وزنه بردار کشورمان، مرتضی رضائیان در دوضرب عملکردی بهتر از بهروزی داشت و پس از مهار وزنه های ۱۷۱ و ۱۷۷، مدال برنز حرکت دوضرب خود را مسجل کرد. رضائیان برای حرکت سوم خود پشت وزنه ۱۸۴ کیلوگرم قرار گرفت. او در صورت بالای سر بردن این وزنه، ضمن شکستن رکورد ۱۲ ساله ایران که با ۱۸۲ کیلوگرم در اختیار جواد خوشدل قرار دارد، می توانست مدال طلای دوضرب و مجموع رقابتهای این دسته را نیز از آن خود کند، اما این اتفاق نیافتاد تا پایان تلاش دو وزنه بردار ۶۹ کیلویی کشورمان کسب یک مدال طلای یکضرب و یک مدال برنز مجموع از سوی سجاد بهروزی و یک مدال برنز دوضرب از سوی مرتضی رضائیان باشد. بهروزی با رکورد مجموع ۳۲۳ و رضائیان با رکورد مجموع ۳۱۸ به کار خود پایان دادند. 

در این وزن دو وزنه بردار چینی در حالی با حدنصاب مجموع ۳۲۴ گیلوگرم مدالهای طلا و نقره مجموع را به دست آوردند که وزن بدنشان از سجاد بهروزی بیشتر بود و این وزنه بردار کشورمان با یک کلیوگرم رکورد بیشتر می توانست بالاتر از آنها روی سکوی قهرمانی بایستد.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.