یک عاشقانه اینترنتی که شاید برای شماهم اتفاق افتاده باشد

به گزارش خبرآنلاین، داستان «مفید در برابر باد شمالی» بر اساس این سئوال شکل می‌گیرد که «آیا مکانی امن‌تر از فضای مجازی برای فرار از دلتنگی ناشی از روزمرگی وجود دارد؟» داستان از آنجا شروع می‌شود که خانم «روتنر» توسط ایمیل خواهان فسخ اشتراک مجلاتش از انتشارات لایکه می‌شود؛ چراکه معتقد است سطح کیفیت این مجله‌ها مدام در حال پایین آمدن است و او دارد پول‌های خود را هدر می‌دهد. اما او اشتباهی نامه را به جای دیگری می‌فرستد و بدین وسیله با فردی به نام لئو لایکه آشنا می‌شود که این خود سرآغاز ماجراست.

لئو لایکه ایمیل‌ها را دریافت می‌کند و از روی ادب جواب می‌دهد؛ از آن‌جایی که امی خود را مجذوب حس می‌کند، به لئو جواب می‌دهد. بعدها لئو اعتراف می‌کند: امی عزیز، من به شما علاقه‌مندم اما می‌دانم که این علاقه‌مندی بیهوده و محال است، پس از اندک زمانی امی اعتراف می‌کند: سطور شما و قافیه‌بندهای من مردی را پیش رویم مجسم می‌کنند که احساس می‌کنم واقعاً وجود دارد. به نظر می‌رسد اولین ملاقات حضوری فقط منوط به زمان است، اما این سؤال آن‌چنان هر دو را به دلشوره می‌اندازد که مدتی مردد از جواب دادن به آن طفره می‌روند. آیا ایمیل‌های مملو از عشقی که فرستاده، دریافت و ذخیره شده‌اند به ملاقات و آشنایی حضوری منتهی خواهند شد؟ و در این صورت بعدش چه می‌شود؟…

رمان از این جهت خواندنی و باورپذیر است که داستان آن برای آنها که زیاد با اینترنت سروکار دارند ملموس است بویژه وقتی برخی سوء استفاده های اینترنتی را روزانه در میان اخبار می شنویم و می خوانیم.

نویسنده این کتاب در اصل روزنامه‌نگاری است که همکاری دائمی با یکی از روزنامه‌های پرتیراژ آلمانی دارد. در دانشگاه روانشناسی بالینی خوانده و در این کتاب بر اساس یک تصادف غیرمنتظره صحنه‌ها و رویدادهای به یادماندنی در برابر دیدگان مخاطب خلق می‌کند.

رمان خواندنی و جذاب «مفید در برابر باد شمالی » در ۲۴۷ صفحه و قیمت ۷۵۰۰ تومان راهی بازار نشر شده است.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.