یک فعال دانشجویی:رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد تغییر در خاورمیانه است

۰۵م آذر ،

78826472785430179845.jpg

مسوول بسیج دانشگاه امیرکبیر گفت: رژیم صهیونیستی با جنگ غزه به دنبال ایجاد تغییر در روند حرکت خاورمیانه بود.

علی حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «رژیم صهیونیستی با طراحی گنبد آهنین به دنبال نمایش قدرت بود» خاطرنشان کرد: هنگامی که مقاومت،‌قدرت خود را در موشک فجر ۵ نشان داد، این هدف رژیم صهیونیستی ناکام ماند.

وی همچنین با اشاره به تحولات سوریه، اظهار کرد: هدف اسراییل در سوریه این بود که دولت را دربازه زمانی چند ماهه ساقط کند اما پس از فرسایشی‌ شدن این جنگ، این هدف رژیم صهیونیستی نیز برآورده نشد.

وی افزود: ادامه این روند سبب انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی می‌شود؛ بنابراین اسراییل با آغاز جنگ غزه به دنبال تغییر معادلات منطقه‌ای است. اساس شکل‌گیری رژیم صهیونیستی براساس جنگ و ترور بوده است و برای ادامه حیات به جنگ و ترور نیاز دارد.

این فعال دانشجویی با انتقاد از عملکرد دولت‌های عربی دربارهٔ جنگ ۸ روزه غزه گفت: موضع‌گیری کشورهای عربی و اتحادیه عرب نمادین است چون سران این کشورها در پشت پرده به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند. موضع‌گیری‌های این کشورها به اتلاف وقت مبدل شده است و بر سیاست خارجی دولت‌هایی که برآمده از مردم نباشد، نمی‌توان حساب کرد.

وی در ادامه با اشاره به سخن سیدحسن نصرالله که زمان موضع‌گیری و تجمع برای حمایت از مردم فلسطین به پایان رسیده است و اکنون زمان عمل واقعی است‌،اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی باید ارتباط‌شان را بسیار بیشتر و گسترده‌تر با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام برقرار کند. ارتباط‌گیری‌ها سبب روشنگری می‌شود و جنبش دانشجویی باید افق نگاه خود را به سمت جهان اسلام معطوف کند.

وی در ادامه با بیان این‌که «برنامه‌ریزی برای حرکت به سمت جهان اسلام آغاز شده است» گفت: هنوز وارد فاز عملیاتی این ارتباط‌گیری نشده‌ایم. دولت باید زمینه بسترسازی و تسهیل فعالیت دانشجویی در زمینه ارتباط‌گیری با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام را فراهم کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.