یک فعال دانشجویی: افراط و تفریط در جمهوریت یا اسلامیت، به اصل نظام ضربه می‌زند

۳۰م دیماه ،

356.jpg

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی گفت: آنچه امام خمینی(ره) را به رهبر انقلاب تبدیل کرد، خدایی بودن نیت ایشان بود.

عماد قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه “در جریان پیروز انقلاب گروه‌های بسیاری علیه رژیم پهلوی مبارزه می‌کردند”، اظهار کرد: نیت امام خدایی بود و به همین سبب امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب اسلامی شدند.

به گفته وی، وجه مشترک همه گروه‌های مخالف، تغییر رژیم پهلوی و روی کار آمدن رژیمی تازه بود و اکثر این گروه‌ها به دنبال پیاده کردن احکام اسلامی بودند اما از دید خود به این امر می‌نگریستند.

این فعال دانشجویی افزود: نگاه بسیاری از مبارزان سیاسی، نگاه قدرت‌طلبانه به قدرت بود. آنها منافع حزبی خود را در نظر می‌گرفتند اما نیت امام خمینی (ره)، نیت الهی بود.

قبادی با بیان اینکه “امام(ره) با اشخاص معامله نکرد، بلکه با خدا معامله کرد و در صراط مستقیم گام برداشت”، خاطرنشان کرد: نوع رهبری، شجاعت، عدم مسامحه‌کاری و تساهل و تسالح نداشتن، از دیگر ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی همچنین با بیان اینکه “امام(ره)، جمهوریت را قالب نظام می‌دانست”، خاطرنشان کرد: هدف الهی نظام، اجرای احکام اسلامی بود.

وی مقبولیت نظام را مردمی و مشروعیت نظام را الهی دانست و گفت: جمهوریت و اسلامیت، دو بال نظام می باشند که به خوبی حفظ و اجرا شده‌اند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی در پایان با تاکید بر اینکه “افراط و تفریط در عمل به دو مولفه جمهوریت و اسلامیت، به اصل نظام ضربه می‌زند”، راهکار حفظ این دو مولفه را عمل به فرمایشات رهبری و همچنین عمل به قانون اساسی دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.