یک فعال دانشجویی: امتحانات زودهنگام، مانع ایجاد نشاط انتخاباتی در دانشگاه می‌شود

۳۱فروردین۱۳،

majma hezbollah.jpg

دبیر مجمع حزب‌الله معتقد است که نه تنها فضای دانشگاه‌ها انتخاباتی نیست بلکه فضای کل کشور نیز هنوز آنگونه که باید و شاید، وارد فضای انتخابات نشده است.

احسان سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در انتخابات سال ۸۸ افتاد سبب شد که مسئولان کشور محافظه‌کارانه عمل کنند و این محافظه‌کاری به دانشگاه و مسئولان دانشگاهی نیز سرایت کرده است.

وی با اشاره به برگزاری زودهنگام امتحانات دانشگاه‌ها در ایام انتخابات گفت: امروز دانشجویان هیچ‌گونه رغبتی برای اعلام اعتراض خود نسبت به تعطیلی زودهنگام دانشگاه‌ها ندارند، چراکه این اعتراض‌ آنها هیچ‌ تاثیری نخواهد داشت و آنها نمی‌توانند مانع از این تعطیلی شوند. این تعطیلی‌ بدعتی است که پایه‌ریزی شده است و چنانچه این اتفاق‌ سال‌های آتی نیز بوقوع بپیوندد، دیگر کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد و اعتراضی بکند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: در شرایطی که هیچ حزب و تشکل سیاسی در جامعه حضور فعال ندارند، همه بار فعالیت سیاسی کشور بر دوش تشکل‌های دانشجویی است که مسئولان دانشگاهی با اقدامات و تصمیم‌گیری‌هایی که انجام می‌دهند، مانع از انجام مسئولیت دانشجویان می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه‌ای که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده، دانشگاه‌ها می‌توانند امتحانات پایان ترم را در دو زمان قبل یا بعد از انتخابات برگزار کنند و این در شرایطی است که اکثر دانشگاه‌ها تصمیم به برگزاری این امتحانات در زمان قبل از انتخابات را گرفته‌اند که این تصمیم هم از نظر علمی تاثیر منفی به دانشجویان دارد و هم اینکه مانع ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاه‌ها می‌شود.

سالاری با اشاره به انتخابات مجلس و میزان مشارکت مردم در این انتخابات گفت: بهتر است مسئولان مقداری عقلانی‌تر عمل کنند، چراکه در چند انتخاباتی که تاکنون برگزار شده است، شاهد مشارکت‌های کمتر از ۵۰ درصدی مردم به سبب تعطیلی بعضی از دانشگاه‌ها و تحت فشار قرار گرفتن تشکل‌های دانشجویی بوده‌ایم.

دبیر مجمع حزب‌الله در پایان، جریان‌سازی و طرح معیارهای مناسب برای ریاست جمهوری را از وظایف این تشکل‌های دانشجویی در ایام انتخابات دانست و اظهار کرد: یکی از اقدامات مناسبی که در این ایام می‌توان انجام داد، نقد نهادهای مسئول در برگزاری انتخابات و بررسی تاثیر دخالت‌های نظامی و دخالت‌های سایر نهادها در انتخابات است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.