یک فعال دانشجویی: دانشجو همیشه مخالف باشد، اپوزیسیون می‌شود/بر اصول تکیه کنیم نه اشخاص

۱۱م آذر ،

356.jpg

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین توسی گفت: وظیفه جنبش دانشجویی رصد لحظه‌ای اوضاع کشور و در نظر داشتن مسائل اساسی کشور است.

مصطفی مستاجران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه بعضی تشکل‌های دانشجویی، انتقاد را تنها مطرح کردن یا بزرگنمایی بخش‌های منفی جامعه و مسئولان می‌دانند در حالیکه مقام معظم رهبری انتقاد را دیدن نقاط منفی در کنار نقاط مثبت دانسته‌اند.

وی افزود: انتقاد سالم، بر اساس واقعیت و مصالح است و اگر جنبش دانشجویی همیشه مخالف باشد، تبدیل به اپوزیسیون می‌شود و اثرگذاری خود را از دست می‌دهد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه “نظر مقام معظم رهبری، حفظ آرمانخواهی جنبش دانشجویی است”، خاطرنشان کرد: هرگاه جنبش دانشجویی از آرمانخواهی فاصله گرفته ضربه خورده است.

مستاجران در ادامه، فعال و پویا بودن، آرمانخواهی و مستقل عمل کردن را از ویژگی‌های جنبش دانشجویی دانست و گفت: جنبش دانشجویی در حال حاضر به سبب بصیرت و پختگی که حاصل تجربه سی و چهار ساله انقلاب اسلامی است، نسبت به اول انقلاب بسیار بهتر عمل می‌کند.

به گفته وی، انقلاب اسلامی زمینه‌ای را بوجود آ‌ورد که جنبش دانشجویی در زمینه‌های اعتقادی، مذهبی و ایمانی قدرتمند شد و جنبش دانشجویی اکنون به عمق فکری لازم رسیده است و می‌تواند بطور مستقل برای خود تصمیم‌گیری کند.

این فعال دانشجویی همچنین با اشاره به اینکه “جنبش دانشجویی در دوران اصلاحات از آ‌رمانخواهی فاصله گرفت و به همین سبب ضربه خورد،‌ خاطرنشان کرد: وقایعی هم چون ۱۶ آذر، تسخیر لانه جاسوسی، جنگ تحصیلی، فتنه ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ نشان داد که هرگاه جنبش دانشجویی به آرمانخواهی نزدیک بوده موفق عمل کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه “جنبش دانشجویی، قشر نخبه جامعه را تشکیل می‌دهد”، به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: جنبش دانشجویی در مساله انتخابات باید بر نکات اساسی که مردم باید به آنها توجه کنند، متمرکز شود. جنبش دانشجویی باید بر اصول تکیه داشته باشد نه اینکه از اشخاص یا جناح‌ها حمایت کند و از این طریق جنبش دانشجویی می‌تواند هم بر نامزدهای انتخابات و هم مردم تاثیر مثبتی بگذارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه “جنبش دانشجویی باید در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، استقلال خود را حفظ کند”، تصریح کرد: جنبش دانشجویی باید به اصول و گفتمان اولیه انقلاب اساسی تاکید و معیارهای یک رییس‌جمهور مناسب را مطرح کند تا فرد اصلح انتخاب شود.

این فعال دانشجویی در پایان با بیان اینکه “جنبش دانشجویی یکی از برکات انقلاب اسلامی است”،‌ تاکید کرد: جنبش دانشجویی باید استقلال و آرمانخواهی خود را حفظ کند و همواره در خط انقلاب و اسلام باقی بماند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.