یک فعال دانشجویی: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اقشار محروم توجه کنند

۳ م دیماه ،

173-19.jpg

دبیر مجمع دانشجویان حزب‌الله گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به اقشار محروم جامعه توجه خاصی داشته باشند.

احسان سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ملاک‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مهم‌ترین ملاک نامزدها، توجه خاص به اقشار محروم جامعه است.

وی همچنین، پیگیری عزت کشور در سیاست خارجی، نزدیکی به خط امام (ره) و پایبندی به قانون را از دیگر ملاک‌های نامزدهای ریاست جمهوری دانست.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به این‌که “نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید به احزاب و گروه‌های سیاسی وابستگی داشته باشند”، اظهار کرد: نامزدها باید مستقل باشند؛ بدین معنا که به جریان‌ها و احزاب سیاسی باج ندهند. همچنین، نامزدها باید در چارچوب قانون، آزادی‌های مدنی را گسترش دهند.

دبیر مجمع دانشجویان حزب‌الله با انتقاد از این‌که نباید نامزدها به سرعت وارد پروسه انتخابات شوند، خاطرنشان کرد: نامزدها نباید فقط دیگر طرح‌ها را نفی کنند بلکه باید برنامه و ایده‌های مربوط به خود را نیز مطرح کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه “نامزدها نباید به مردم نگاه ابزاری داشته باشند”، تاکید کرد: نامزدها باید مردم را در تصمیم‌گیری‌های سیاسی در قالب فعالیت حزبی دخیل کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه، با بیان اینکه “تشکل‌های دانشجویی نباید وارد بازی‌های سیاسی شوند”، اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی نباید از شخص خاصی حمایت کنند، زیرا با این کار، ویژگی انتقادی خود را از دست می‌دهند.

دبیر مجمع دانشجویان حزب‌الله همچنین با بیان اینکه “جنبش دانشجویی باید اولویت خود را به جریان‌های سیاسی تحمیل کند”، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید ملاک‌های مناسبی را تبیین کند و نگاهی نقادانه به جریان‌های سیاسی داشته باشد.

وی در ادامه به وظیفه شورای نگهبان برای تائید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان دید خود را در تایید صلاحیت نامزدها گسترش دهد، زیرا ردصلاحیت‌های بی‌مورد، مشروعیت نظام را دچار مشکل می‌کند.

سالاری در پایان با بیان اینکه “نباید مردم را به چشم تهدید نگاه کرد”، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی مثل طرح اصلاح قانون انتخابات را پیگیری نکنند، زیرا چنین طرح‌هایی دایره مشارکت مردم در عرصه تصمیم‌گیری را محدود می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.