یک فعال سیاسی: اصولگرایان کاندیدای واحد نداشته باشند، حذف می‌شوند

۳۰اردیبهشت،

211-27.jpg

یک فعال سیاسی اظهار کرد: اصولگرایان باید به این واقعیت اعتقاد داشته باشند که اگر به جمع‌بندی نهایی نرسند و در صحنه رقابت، کاندیدای واحد نداشته باشند، احتمال پیروزی بسیار کمی خواهند داشت.

مصطفی قوام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با توجه به حضور هاشمی،‌ عارف و روحانی شاهد رقابتی جدی بین کاندیداها هستیم و با این اوصاف چنانچه اصولگرایان به کاندیدایی واحد نرسد، توفیقی کسب نخواهد کرد و از صحنه رقابت حذف خواهند شد.

وی افزود: اصولگرایان باید در نظر داشته باشند که ما در مملکت یک رییس‌جمهور بیشتر نمی‌خواهیم. بنابراین آنها باید به این قضیه تمرکز و تلاش کنند آن کسی که نباید بیاید، نیاید.

قوام همچنین با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان از سه کاندیدای مطرح در این انتخابات برخوردارند گفت: هاشمی، عارف و روحانی از اشخاص مطرح اصلاح‌طلبان می باشند که در این انتخابات شرکت کرده‌اند. به نظر می‌رسد که هاشمی و روحانی برای ائتلاف عزمی جدی دارند و من فکر می‌کنم که بعد از احراز شدن صلاحیت این دو نفر، یکی نفر به عنوان کاندیدای این ائتلاف انتخاب شود.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه “یک فرد ممکن است ظاهرا فراجناحی تعریف شود ولی در عملکرد، به گروهی خاص نزدیکتر باشد”، اظهار کرد: آقای هاشمی در ظاهر فردی فراجناحی تعریف می‌شود ولی عملکرد و و مواضعش به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است. فراجناحی عمل کردن در مورد مسائلی که مشخصا درمورد نظام، اسلام و انقلاب است، معنا ندارد. رعایت کردن اصول اینگونه نیست که فرد بگوید من اصول را قبول دارم ولی در مقابل آن سکوت کند.

وی با بیان اینکه “ممکن است یکسری از تصمیمات مقدماتی که در جناح‌های سیاسی گرفته می‌شود پس از رصد کردن حرکت‌های طرف مقابل، تغییر کند”، خاطرنشان کرد: قبلا مطرح شده بود که چنانچه هاشمی وارد صحنه شود،‌ عارف و روحانی کناره‌گیری می‌کنند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است و این اشخاص هنوز انصراف خود را اعلام نکرده‌اند. به نظر من این اشخاص در تصمیم‌گیری‌های بعدی‌شان به این نتیجه رسیدند که ممکن است در آخرین لحظات مصلحت باشد هاشمی انصراف دهد و در نتیجه منتظرند متناسب با تصمیم هاشمی، تصمیم‌گیری کنند.

قوام دربارهٔ آرایش سیاسی طیف حامیان دولت در انتخابات نیز ابراز عقیده کرد: احمدی‌نژاد اصرار و اعتقاد دارد که صلاحیت مشایی باید تایید شود و به همین سبب هم وی را در وزارت کشور همراهی کرد. در صورتی که این صلاحیت تایید نشود و با توجه به اینکه دولت کاندیدای مطرح دیگری ندارد، ممکن است که احمدی‌نژاد به سمت کاندیدایی که به خط فکری و منش و روش خودش نزدیک‌تر است تمایل پیدا کند. بنابراین به سبب اینکه احمدی‌نژاد به جبهه پایداری تمایل بیشتری دارد، ممکن است ناچار به این جبهه متمایل شود یا اینکه برای فراهم کردن جایگاهی برای خود، به اصلاح‌طلبان روی آورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.