یک قدم نزدیک تر به ایمنی بیشتر

جری براون فرماندار ایالت کالیفرنیا از تصویب قانون اجازه تردد خودروهای بدون راننده در سیستم حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: امروز یکی از داستان های علمی تخیلی، به واقعیت پیوست.

به گزارش سایپانیوز به نقل از فوربس ایده ی خودروهای بدون راننده دیگر نوآوری به حساب نمی آید و سالیان سال است که خودروسازان بزرگ دنیا در سه قاره آمریکا، اروپا و آسیا به دنبال تحقق آن بوده اند اما ارائه این خودرو منوط به ایجاد اطمینان خاطر صد در صدی از ایمنی و عملکرد مطلوب از یک سو و امکان تولید انبوه مقرون به صرفه آن از سوی دیگر است. در حال حاضر مهندسان گوگل هم خودروهای بدون راننده طراحی کرده اند و به عنوان تست از آن برای رفت و آمد بین محل کار و منزل استفاده می کنند.
استفاده هر چه بیشتر از خودروهای بدون راننده، به دلیل ارتباطات ماهواره ای و الکترونیکی به میزان قابل توجهی تصادفات و سوانح را کاهش خواهند داد. سرگئی برین، یکی از دو بنیان گذار گوگل نیز در کنفرانس خبری با حضور فرماندار در مقر گوگل به مزیت دیگر این نوع خودروها اشاره کرد و گفت این نوع خودروها میزان تحرک و تردد معلولان و افراد نیازمند به توانبخشی را نیز افزایش خواهد داد. حتی پیش بینی می شود که در اثر استفاده از این خودروها میزان ترافیک و آلودگی نیز کاهش یابد.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.