یک مدال برنز جهانی و ۶۶ امتیاز تیمی، حاصل تلاش شاهقلیان در دسته ۶۲ کیلوگرم

شروع خوب تیم ملی وزنه برداری جوانان در مسابقات جهانی گواتمالا

ایمان شاهقلیان وزنه بردار دسته ۶۲ کیلوگرم کشورمان ضمن کسب مدال برنز حرکت دوضرب مسابقات قهرمانی جوانان جهان، در میان ۲۱ وزنه بردار شرکت کننده در جایگاه چهارم ایستاد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، ایمان شاهقلیان که اولین حضور خود در رقابتهایی بین المللی را تجربه می کرد، در حرکت یکضرب ابتدا پشت وزنه ۱۲۱ کیلوگرمی ایستاد و با موفقییت آن را بالای سر برد. در ادامه جورج زالای، مربی مجارستانی تیم ملی وزنه برداری جوانان درخسات وزنه ۱۲۶ کیلوگرم را برای شاهقلیان کرد اما نماینده سبک وزن کشورمان ۲ بار متوالی در مهار این وزنه ناموفق عمل کرد تا با همان حدنصاب ۱۲۱، به دلیل وزن بیشتر نسبت به وزنه بردار کره ای روی سکوی پنجم بایستد.

در این حرکت مین هائو هانگ و چن مائو، هر دو از چین با رکوردهای ۱۴۰ و ۱۳۶ مدال های طلا و نقره را از آن خود کردند و موسکرو فراسیسکو از کلمبیا با رکورد ۱۲۸ روی سکوی سوم ایستاد.

در حرکت دوضرب شرایط برای شاهقلیان اندکی بهتر بود و او با انتخاب وزنه ۱۴۷ برای اولین حرکت خود، رقابت با دو وزنه برداری چینی و یک وزنه بردار کلمبیایی را آغاز کرد. شاهقلیان پس از بالای سر بردن وزنه ۱۴۷ و دریافت ۳ چراغ سفید از داوران، به سالن گرم رفت تا خود را برای مهار وزنه ۱۵۲ آماده کند. تا اینجای کار ۲ وزنه بردار چین و یک وزنه بردار کلمبیا هنوز روی تخته نیامده بودند اما شاهقلیان بدون آنکه تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد، این بار هم در مهار وزنه درخواستی کادر فنی موفق عمل کرد.

این وزنه بردار شهرکردی برای حرکت سوم خود نیز پشت وزنه ۱۵۶ قرار گرفت و این وزنه را با موفقیت بالای سر خود نگه داشت. او که در تمرینات تیم ملی هم تا حدنصاب ۱۵۶ بالا آمده بود، با همین وزنه به مدال برنز حرکت دوضرب دست پیدا کرد چراکه وزنه بردار چین، مین هائو هانگ، در آخرین حرکت خود وزنه ۱۵۹ را انداخت تا مجبور شود پائین تر از نماینده شایسته کشورمان روی سکوی چهارم بایستد. در این حرکت چن مائو از چین با رکورد ۱۶۴ صاحب گردن آویز طلا شد و فرانسیسکوی کلمبیایی هم با حدنصاب ۱۶۳، صاحب مدال نقره شد.

در مجموع دو حرکت نیز چن مائو با رکورد ۳۰۰ کیلوگرم قهرمان دسته ۶۲ کیلوگرم شد، مین هائو هانگ، دیگر وزنه بردار کشور چین با رکورد ۲۹۵ روی سکوی دوم ایستاد و موسکرو فرانسیسکو با رکورد ۲۹۱ مدال برنز را از آن خود کرد. ایمان شاهقلیان هم با رکورد مجموع ۲۷۷ کیلوگرم عنوان چهارمی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان را به دست آورد تا با کسب یک مدال برنز جهانی و ۶۶ امتیاز تیمی، شروعی خوب را برای تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گواتمالا رقم بزند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.