یک مدل سه‌بعدی از چهره‌تان درست کنید!

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۳ مرداد

برای درست کردن یک مدل سه‌بعدی ابتدایی از چهره‌تان دیگر نه احتیاجی به یک اسکنر سه‌بعدی است و نه گرفتن چند عکس از زوایای مختلف و ترکیب نرم‌افزاری آنها، همه چیزی که نیاز دارید، استفاده از نسخه دموی یک استارت‌آپ سوئیسی به نام Vizago است.

این شرکت روی فناوری‌ تبدیل عکس‌های دوبعدی پاسپورتی به مدل‌های سه‌بعدی کار می‌کند.

برای کار با این سایت حتما از مروگر کروم استفاده کنید، نخست ثبت‌نام کنید، سپس یک عکس باکیفیت از خودتان که دقیقا از روبرو گرفته شده را بگیرید و با طی مراحل ساده کار گوشه‌های لب و دهان و گوشتان را مشخص کیند، قدری صبر کنید تا یک مدل سه‌بعدی از صورت شما ساخته شود، با بردن موس روی مدل، می‌توانید سرتان را به دلخواه از زویای مختلف ببینید.

همان طور که اشاره کردم، هر قدر عکسی که انتخاب می‌کنید، باکیفیت‌تر باشد، حاصل کار هم بهتر است، البته نباید انتظار داشته باشید که با یک مدل سه‌بعدی تمام‌عیار روبرو شوید.

برای مثال این عکسی از مدلی است که بعد از دادن عکس جناب آل پاچینو به سایت تحویل گرفته‌ام.

استفاده از این سایت برای شما شاید بیشتر جنبه تفریحی داشته باشید، اما مسلما این استارت‌آپ، با هدف سرگرمی‌سازی ایجاد نشده است، به کاربردهای این فناوری فکر کنید: مثلا تصور کنید که در گیم‌ها، خیلی راحت می‌توانید یک عکس دوبعدی خودتان را بدهید و بعد خودتان را در دنیای گیم، در حال نبرد با اهریمن‌ها مشاهده کنید! این فناوری می‌تواند در دنیاهای مجازی آنلاین و کلاس‌های آموزشی مجازی هم استفاده شود.

یک فروشنده پوشاک از همین حالا، جزو مشتریان این فناوری شده است.

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. بلاگرولینگ را فراموش کنید، لینکدونی گودری درست کنید!
  2. با توییتر خود، یک روزنامه آنلاین جذاب درست کنید!
  3. کاغذدیواری‌ که از چهره صدهزار کاربر فیس‌بوک درست شده
  4. ایمنی ناخواسته به فیلم‌های سه‌بعدی!
  5. آواتارهای سه‌بعدی


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.