یک مسئول بانکی: بانکداری الکترونیک امنیت لازم را دارد

مدیر مرکز آموزش فرهنگ سازی و بانکداری الکترونیک با بیان این که، سطح امنیت بانکداری الکترونیک برای مردم اطمینان لازم را به همراه دارد، گفت: با این وجود مسئولان بانکی برای ایجاد امنیت بیشتر برای چیدمان نیروی انسانی و لایه ها دقت مضاعفی خواهند داشت.

به گزارش ایتنا محمد مراد بیات در گفت‌وگو با ایرنا، این توضیح را نیز داد که افشای اخیر اطلاعات کارت‌های بانکی موجب سوءاستفاده از هیچ کارت بانکی نشده و از نظر مالی نیز مردم متضرر نشده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر این که، هک و نفوذی در خصوص کارت‌های بانکی انجام نشده و صرفا سرقت اطلاعاتی بر خلاف اخلاق حرفه‌ای صورت گرفته است، گفت: فرد خاطی از امانت و موقعیت خود سوءاستفاده کرده است.

به گفته بیات، اتفاقات اخیر فرصت مغتنمی را به وجود آورده تا شبکه بانکی و شرکت‌ها به موضوع امنیت در فضای بانکی توجه بیشتری کنند.

وی با تاکید بر این که، مردم نیز باید حدود امنیت کارت‌های خود را رعایت کرده و هر چند وقت یک بار رمز کارت‌های خود را تغییر دهند، افزود: ابزارها و مسائل فنی لازم در زمینه سطح امنیت کارت های بانکی طراحی شده و پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته است.
به گفته وی، اگر مردم به توصیه‌های بانک مرکزی و بقیه دستگاه های مربوطه توجه و آن را رعایت کنند، مشکلی برای آنان ایجاد نخواهد شد.

دبیر مرکز همکاری‌های مشترک psp (شرکت‌های ارایه کننده خدمات بانکی) با اشاره به برخی خبرهای غیرواقعی که موجب نگرانی مردم می‌شود، گفت: ایجاد نگرانی موجب اختلال در پیشرفت بانکداری الکترونیک خواهد شد و این مهم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان در این بخش، برخلاف منافع ملی و مصالح عمومی است.

وی تصریح کرد: بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.
 

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.