یک مسئول: ۵۶مسافر از یک سانحه دریایی جان سالم بدر بردند

الله مراد عفیفی شنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا ، علت احتمالی بروز سانحه دریایی برای کشتی آذرخش ۹۰۷ را برخورد با یک شناور غرق شده قدیمی در دهانه ورودی اسکله شهید حقانی قشم اعلام کرد.

وی اضافه کرد: محل غرق این شناور با یک بویه (نوعی چراغ هشدار دهنده دریایی) مشخص شده بود و احتمال می رود کشتی آذرخش ۹۰۷ هنگام بروز حادثه در مسیر همیشگی خود قرار نداشته است.

این مسئول همچنین تایید کرد : دو شناور مسافری ابرار و آذرخش ۹۰۸ فورا به کمک شناور سانحه دیده رفته و مسافران را به ساحل منتقل کردند وشناور آسیب دیده نیز به اسکله هدایت شد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین درباره رها شدن یک کشتی مغروق در دهانه این اسکله پرتردد گفت : انتقال این شناور برعهده مالک بوده که مذاکره اداره کل بنادر و دریانوردی با وی به نتیجه نرسیده است.

ناخدا و مالک آذرخش ۹۰۷ نیز در باره سانحه گفت : به دنبال برخورد پروانه سمت راست شناور با یک شیء در زیر اب ؛ کف شناور سوراخ و آب وارد شناور شد.

ابراهیم اولیایی مدعی شد : شناور نجات بندر پس از پایان عملیات نجات و انتقال ۵۶ مسافر به دیگر کشتی ها با تاخیر به محل حادثه رسید.

وی همچنین گفت : چراغ های پر نور نصب شده در اسکله مانع از دیده شدن چراغ های هشدار دهند دریایی نصب شده دردهانه اسکله توسط ناخداها شده وآنان تنها بر اساس تجربه و با کمک جی پی اس مسیر خود را تشخیص می دهند.

اولیایی متذکر شد : شناور غرق شده حدود پنج سال است که در دهانه ورودی اسکله که حساس ترین محل تردد دریایی است در زیر اب رها شده و پیگیری ها و درخواست های مکرر ناخداها و مالکان شناورها برای جابجایی آن توسط متولیان به نتیجه نرسیده است.

قابل ذکر است در سانحه دریایی یاد شده به هیچیک از ۵۶ مسافر آذرخش ۹۰۷ صدمه ای وارد نشد وهمگی به سلامت با یک شناور مسافری دیگر به بندر منتقل شدند.ک/۴

۷۱۹۲/۶۶۸

ا

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.