یک مک‌لارن کوچک در راه است

۱۴فروردین۱۳،

یک مک‌لارن کوچک در راه است

Bookmark and Share

خودروهای مک‌لارن تاکنون در رقابت مستقیم با مدل‌های مشابهی از فراری، رقیب این تیم در مسابقات فرمول یک ساخته می‌شد اما حالا این کارخانه می‌خواهد پنجه در پنجه پورشه ۹۱۱ توربو بیاندازد. 

این خودرو که فعلاً در کارخانه پی ۱۳ نامیده می‌شود موتوری هشت سیلندر با حجم ۳.۸ لیتر دارد که ۴۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و قیمتش حدود ۱۲۰ هزار پوند است. مک‌لارن امیدوار است هنگام عرضه این خودرو در سال ۲۰۲۴ بتواند سالانه تا ۲۵۰۰ دستگاه از آن را در سراسر جهان بفروشد. 

ران دنیس، مدیر مک‌لارن خبر تولید این خودرو را در حاشیه نمایشگاه خودروی ژنو به خبرنگاران مجله انگلیسی اتوکار گفته است. پی ۱۳ بعد از پی ۱ و ۱۲ سی، کوچکترین خودروی مک‌لارن خواهد بود. 

استدلال مک‌لارن این است که در بازار خودروهای اسپرت با قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پوند که پورشه ۹۱۱ توربو در آن حاضر است انتخاب‌ کمی برای خریداران وجود دارد. پورشه ۹۱۱ معمولی، آئودی آر ۸ و آستون مارتین ونتیج همه قیمتی زیر ۱۰۰ هزار پوند دارند و قیمت ماشین‌هایی نظیر لامبورگینی گالاردو، مرسدس بنز اس‌ال‌اس و فراری ۴۵۸ ایتالیا و مک‌لارن ۱۲ سی همگی بیشتر از ۱۵۰ هزار پوند است. اما در بین این دو بازه قیمت، خودروهای بسیاری وجود ندارد. 

این بخش از بازار شامل خودروهایی است که قدرت یک سوپر کار نظیر لامبورگینی را دارند اما همزمان برای رانندگی روزمره هم مناسب است. قابلیتی که به گمان مدیران مک‌لارن تنها پورشه ۹۱۱ توربو آن را دارد و ماشین‌هایی نظیر آستون مارتین دی‌بی۹ و بنتلی کنتینانتال جی‌تی هم تا حدی آن را به خریداران ارائه می‌دهند. 

مک‌لارن هنوز دربارهٔ مشخصات فنی پی ۱۳ به نتیجه نهایی نرسیده اما به طور حتم این خودرو از ساختار یکپارچه از جنس فیبر کربن استفاده می‌کند که پی‌ ۱ براساس آن ساخته شد. مک‌لارن سرمایه‌گذاری برای ساخت چنین ساختاری را قبلاً انجام داده و برای استفاده از آن در یک خودروی تازه نیاز به هزینه اضافی ندارد. 

اگر قرار باشد پی ۱۳ از پس ۹۱۱ توربو برآید باید شتاب صفر تا صدی زیر سه ثانیه داشته باشد و سرعتش از ۲۰۰ مایل در ساعت بیشتر شود. اما مک‌لارن هنگام ساخت پی ۱ تأکید کرده بود که قصدش مسابقه سرعت و شتاب نیست و می‌خواهد ماشین به طور کلی حس یک ماشین مسابقه‌ای را به راننده بدهد.

منابع داخل مک‌لارن به مجله اتوکار گفته‌اند ظاهر خودروی تازه بیشتر به مک‌لارن پی۱ شبیه خواهد بود تا مک‌لارن ۱۲ سی، اما بیشتر از زیبایی ظاهر این خودرو بیشتر در خدمت بهتر کردن توانایی‌های آئرودینامیکی آن خواهد بود.  

*عکس بالای صفحه از مجله اتوکار
برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | مک‌لارن | پی‌ ۱۳ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۰۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.