یک میلیون دلار در حساب فدراسیون فوتبال

۲۶م آذر ،

تماشا : خبرها فوتبال ملی : این یک میلیون دلار مربوط به مطالبات فدراسیون فوتبال از AFC بوده.

به گزارش فوتبال آنلاین «یک میلیون دلار به حساب واریز شد» این بهترین خبر برای مسئولان فدراسیون فوتبال است. آنها که تا دو هفته قبل برای پرداخت هزینه قرارداد کارلوس کی روش با مشکل مواجه بودند حالا با خیال بهتری می توانند امور روزانه شان را بگذرانند. کارهایی که به خاطرنداشتن بودجه به سختی انجام می شد.

  این یک میلیون دلار مربوط به مطالبات فدراسیون فوتبال از AFC بوده. در آمدی که در کنار درآمدهای فدراسیون ، کل بودجه فدراسیون را تأمین کرده. این درحالی است که دولت امسال کمک زیادی به فدراسیون نکرده است. وزارت ورزش در فهرست فدراسیون های تحت نظرش نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای فوتبال در نظر گرفته ، اما به نظر می رسد بابت پرداخت این مبلغ به فدراسیون مشکلاتی وجود دارد. نزدیکان به فدراسیون فوتبال مدعی اند که وزارت ورزش تا امروز فقط ۱۰ درصد از بودجه را آن هم در شرایط ویژه پرداخت کرده است.

  طبق شنیده ها قبل از بازی ایران و ازبکستان طی دو پرداخت ۸۰۰ و ۶۰۰ میلیونی ،‌وزارت ورزش کسری فدراسیون فوتبال برای قرارداد کی روش را پرداخت کرده است. از قرار معلوم اولین قسط ۳ روز قبل از بازی با ازبکستان پرداخت شده .

  فشار کارلوس کی روش برای دریافت مطالبات چند ماه قبل اش سبب شده بود فدراسیون فوتبال دست به دامان وزارت ورزش شود . بازی مهم تیم ملی ایران برابر ازبکستان هم محمد عباسی را مجاب کرد که کسری بودجه فدراسیون را برطرف کند. فدراسیون فوتبال در آن بازه زمانی مدعی بود به خاطر گران شدن ناگهانی قیمت دلار توانایی پرداخت دستمزد کی روش را ندارد. 

  علی کفاشیان مدعی است یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان کل پولی است که در سال ۹۱ او توانسته از وزارت ورزش بگیرد . به باور کفاشیان و دوستانش در فدراسیون ، رأی نیاوردن کاندیدای مورد حمایت وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال ، نقش عمده ای در قطع حمایت مالی دولت دارد. در مقابل وزیر ورزش هم مدعی است فدراسیون فوتبال بیش از همه فدراسیون ها از کمک مالی بهره برده است.

  با این همه فدراسیون فوتبال در سال جاری هزینه های زیادی داشته که هیچ کدام از آنها از محل اعتبارات دولت تأمین نشده . هزینه قرارداد کی روش (قسط اول و دوم ۹۱) و دستیارانش ، ۲ اردوی تدارکاتی برای تیم ملی و هزینه های سفرهای این تیم در مسابقات جام جهانی ، هزینه اردوی تیم ملی جوانان در ایتالیا ،‌ هزینه برگزاری مسابقات جام جهانی نوجوانان در تهران و … تنها قسمتی از هزینه های فدراسیون فوتبال در سال است.

  هزینه هایی که ظاهرا از راه درآمدهای فدراسیون فوتبال از حضور در تورنمنت های AFC و آسیا ویژن ، حق پخش بازیهای ملی و سازمان لیگ به دست آمده است. البته در این میان برداشت فدراسیون فوتبال از حساب درآمدهای سازمان لیگ امکانی است که بعد از انتخابات برای فدراسیون ایجاد شده . ظاهرا بهروان سخت گیری های عزیزمحمدی رئیس سابق سازمان لیگ را ندارد و این امکان برای فدراسیون ایجاد شده که از درآمدهای سازمان لیگ برای هزینه های جاری اش استفاده کند.


FootballOnline.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.