یک میلیون متر مکعب آب به مترو وارد شد ولی سازه ها آسیب ندیدند/ ساخت مترو و طراحی آن دقیق بوده است

شهردار تهران در مراسم بازگشایی مجدد خط ۴ مترو:

علل وقوع حادثه را باید از دامنه البرز رسیدگی کرد که با یک بارندگی سیل به راه می افتد. براساس قوانین و مقررات مجموعه مسیر سیلاب ها ، مسیر رودخانه ها و مدیریت آن بر عهده چه کسی است ، موضوعاتی است که قانون آن را با شفافیت روشن کرده است. در مجموع پی بردن به علل وقوع این حادثه نیاز به کار کارشناسی دارد و موضوعی مدیریتی و تجربی است نه سیاسی.

سرویس اجتماعی «فردا»: شهردار تهران امروز در در حاشیه مراسم بازگشایی مجدد توسعه خط ۴ مترو تاکید کرد که  طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و براساس قول هایی که به مردم داده بودیم ، ایستگاه ارم سبز در توسعه خط ۴ مترو تا پایان اردیبهشت آماده بهره برداری خواهد شد.

دکتر محمدباقر قالیباف  این مطلب اظهار کرد : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به شهروندان قول داده بودیم که تا پایان اردیبشهت خط ۴ مترو از کلاهدوز تا شهرک اکباتان تکمیل و به خط ۵ متصل شود تا مسافرانی که از کرج به تهران می آیند علاوه بر ایستگاه صادقیه بتوانند برای ادامه مسیر خود از این ایستگاه  نیز استفاده کنند که خوشبختانه با تلاش جهادی دست اندرکاران توانستیم امروز بخش غربی خط ۴ از میدان انقلاب تا میدان آزادی را به بهره بردای مجدد برسانیم. همچنین تلاش خواهیم کرد به وعده خود عمل کرده و تا پایان اردیبهشت ایستگاه ارم سیز را آماده بهره برداری کنیم.

وی افزود: حدود یک میلیون متر مکعب آب در حادثه سیلاب اخیر وارد شبکه مترو شده بود که با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران بعد از ۳۰۰ ساعت توانستیم ایستگاه های مترو را مجددا آماده بهره برداری کنیم کاری که شاید خیلی ها گمان می کردند تا دو ماه آینده هم محقق نشود .

قالیباف ادامه داد : این مهم ممکن نبود مگر با تلاش شبانه روزی تمام کسانی که بی دریغ در این حادثه زحمت کشیدند و در این میان جا دارد از همه رسانه ها نیز تقدیر کنیم، به ویژه از صدا و سیما که با اطلاع رسانی مناسب به ما یاری رساندند و اطلاع رسانی درست و به جا داشتند اما اگر فرصتی باشد ابعاد این حادثه اطلاع رسانی شود چرا که این سیل می توانست خساراتی بیشتر از سیل سال ۶۶ که سبب حدود ۳۰۰ نفر تلفات شد به همراه آورد.

شهردار تهران ادامه داد : اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و خسارت مالی آن نیز حدود ۲۱ میلیارد بود که با توجه به بیمه بودن شرکت بهره برداری همه خسارات را بیمه می پردازد.

وی افزود : مهمترین موضوع ما در مجموعه مترو ، موضوع ایمنی است که این حادثه نشان داد مجموعه ساخت مترو ، طراحی و اجرای آن دقیق بوده و تخلیه مسافران نیز در این حادثه در کوتاهترین و به بهترین شکل ممکن اتفاق افتاد.

دکتر قالیباف گفت : تنها در ایستگاه میدان آزادی روزانه بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تردد می کنند اما تخلیه مسافران در این حادثه با سرعت و دقت به گونه ای انجام شد که هیچ خسارت جانی نداشت همچنین بیش از یک میلیون متر مکعب آب وارد شده به شبکه مترو هیچ آسیب جدی به سازه مترو وارد نکرد و ما امروز با اطمینان می گوییم هیچ مشکلی برای استفاده از مترو نیست.

وی با بیان اینکه شکر عدم واردشدن خسارت جانی دراین حادثه آن است که به جای سیاسی کردن و ژورنالیستی کردن موضوع، به ابعاد آن رسیدگی کنیم، گفت : مدیریت این حادثه یکی از موفق ترین تجربه های مدیریت حوادث طبیعی و جزء بی نقص ترین آنها بود چنانچه اداره حادثه به بهترین شکل ممکن انجام شد.

شهردار تهران تاکید کرد : علل وقوع حادثه را باید از دامنه البرز رسیدگی کرد که با یک بارندگی سیل به راه می افتد. براساس قوانین و مقررات مجموعه مسیر سیلاب ها ، مسیر رودخانه ها و مدیریت آن بر عهده چه کسی است ، موضوعاتی است که قانون آن را با شفافیت روشن کرده و اینکه چه کسی باید حریم آنها را رعایت کند کاملا مشخص است اما در مجموع پی بردن به علل وقوع این حادثه نیاز به کار کارشناسی دارد و موضوعی مدیریتی و تجربی است نه سیاسی.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.