یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصل نهال صنوبر در منطقه کشف رود مشهد کاشته شده است

حسن موحدیان روز سه شنبه در بازدید از طرح بهسازی رودخانه کشف رود مشهد، افزود: از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی برای رفع آلودگی زیست محیطی رودخانه کشف رود مشهد در حال اجراست.

وی اظهار داشت: هم اکنون نمی توان به صراحت گفت که مشکل کشف رود صد در صد حل شده است اما برای حل مشکلات زیست محیطی در منطقه کشف رود مشهد مسیر خوبی را طی می کند.

وی گفت: فعالیت های دو شرکت تعاونی آب بران شماره ۱ و ۲ کشف رود تاکنون نقش مهمی در حل مشکلات کشف رود و بهسازی این منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه استراتژی مناسبی برای رفع مشکلات زیست محیطی کشف رود برنامه ریزی شده است، افزود:هم اکنون با اجرای طرحهای بهسازی و لایروبی و جایگزینی کشت در این منطقه، هدف گذاری خوبی در راستای رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشت جامعه در این زمینه صورت گرفته است.

وی خواستار سرعت بخشی در طرح بهسازی کشف رود شد و گفت: این اقدام تنها وظیفه فرمانداری مشهد نیست و همکاری تمامی ارگانها نظیر شهرداری، کشاورزی و منابع طبیعی را می طلبد.

فرماندار مشهد در ادامه افزود: هم اکنون با همکاری مردم ساکن در منطقه به جای میوه جات و سبزیجات در حوالی کشف رود، صنوبر، جارو و سایر محصولات کشت می شود و باید نسبت به ایجاد درآمد و خرید نهال و محصولات آنها پشتیبان های لازم توسط ارگان های ذیربط نظیر منابع طبیعی صورت گیرد.

موحدیان خواستار حمایت مسوولان بانک کشاورزی جهت اخذ تسهیلات مربوطه به مردم و کشاورزان شد.

مدیر امور منابع آب مشهد نیز در این جلسه با اشاره به پروژه بهسازی و لایروبی روخانه کشف رود، گفت: هم اکنون لایروبی و آزاد سازی افزون بر ۳۵ درصد از بستر رودخانه کشف رود انجام شده است.

غلامرضا ممدوحی افزود: در این پروژه لایروبی و آزاد سازی بستر رودخانه کشف رود و ایجاد باند ۶۰ متر و احداث خاک ریزی به ارتفاع سه متر جهت عبور ایمن سیلاب در ساحل چپ و راست رودخانه صورت گرفته است.

وی مدت اجرای این طرح را شش ماه عنوان کرد و افزود: لجن برداری ۵۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و خاکبرداری افزون بر ۲۸۲ هزار متر مکعب از جمله اقدامات انجام شده است.

۷۴۸۷/۶۵۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.