یک نسخه چاپ سنگی قرآن کریم به کتابخانه‌ مرکزی ارومیه وقف شد

رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این خیر ارومیه ای که یونس نصیرزاده نام دارد با هدف حفظ آثار فرهنگی، قرآن کریم چاپ سنگی را به بخش کتابهای خطی کتابخانه مرکزی ارومیه وقف کرده است.

موسی نوری اصل با اشاره به ضرورت حفاظت صحیح از کتابهای قدیمی و جلوگیری از نابودی آنها افزود: وجود هزاران نسخه خطی و کتب چاپ سنگی و سربی در خانه ها و اماکن نیازمند نگهداری صحیح و استاندارد است.

وی یادآور شد: کتابخانه مرکزی ارومیه با دارا بودن گنجینه نسخه های خطی، محل مناسبی برای حفاظت و نگهداری از اسناد خطی و سنگی است که دارای استانداردهای لازم از نظر رطوبت و دما می باشد.

وی گفت: کتابخانه مرکزی ارومیه آمادگی خود را جهت محافظت و نگهداری از اسناد خطی که به مثابه میراث ارزشمند و پشتوانه فرهنگی تلقی می شود اعلام می‎دارد. و انتظار دارد اقشار مختلف مردم در راستای اهدای این کتب اهتمام کنند تا در محل مناسب و استاندارد حفظ شوند.

نوری اصل افزود : در مخزن امانی این کتابخانه مرکزی ارومیه ۶۰ هزار جلد کتاب وجود دارد و ظرفیت این مخزن به طور استاندارد ۵۰۰ هزار جلد کتاب است که می‌توان به صورت فشرده بیش از ۷۰۰ هزار جلد کتاب نیز در آن نگهداری کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۵ عنوان کتاب خطی و ۸۲ عنوان چاپ سنگی و سربی در مخزن نسخ خطی این کتابخانه نگهداری می‌شود و این سالن ظرفیت پذیرش بیش از پنج هزار جلد کتاب را دارد.

۵۸۱

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.