یک نظامی آمریکایی به هتک حرمت اجساد طالبان در افغانستان اعتراف کرد

۲۹م دیماه ،

usarmysoldiersG_450x300.jpg

یک تفنگدار ارتش دریایی آمریکا در جریان محاکمه در دادگاه نظامی اعتراف کرد که به اجساد شبه نظامیان کشته شده طالبان اهانت و بر روی آنها ادرار کرده و سپس با این اجساد عکس گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ادوارد دبلیو. دپتولا، سرباز آمریکایی در دادگاه نظامی خود در اردوگاه لوژون در کالیفرنیای شمالی، اظهار داشت که می‌داند هتک حرمت اجساد و عکس گرفتن با آنها به عنوان غنایم جنگی کاری اشتباه است، اما وی به خاطر این رفتار اشتباه خود، سببی ارائه نداد.

دپتولا اظهار داشت: من در جایگاهی قرار داشتم که می‌توانستم جلوی این کار را بگیرم، اما این کار را نکردم.

با وجود آنکه قاضی این دادگاه نظامی پیشنهاد مجازات شدیدی برای دپتولا داده، اما بر اساس شرایط یک توافقی که پیش از محاکمه حاصل شد، بیشترین مجازاتی که دپتولا دریافت خواهد کرد، تنزل درجه خواهد بود.

دپتولا جزو گروهی از تفنگداران دریایی آمریکا بود که طی یک فایل ویدیویی که به طور گسترده در ماه ژانویه ۲۰۱۲ در اینترنت انتشار یافت، در حالی که یونیوفرم نظامی ارتش را به تن داشتند، اقدام به هتک حرمت اجساد چند شبه نظامی کشته شده طالبان از طریق ادرار بر روی آنها کردند.

به دنبال انتشار یافتن این ویدیو، وزیر دفاع آمریکا و دیگر رهبران ارتش و همین طور حامد کرزای، رییس‌جمهوری افغانستان، آن را محکوم کردند و قرار شد که با این نظامیان تنبیه انظباطی صورت گیرد.

مقامات ارتش آمریکا گفتند که اقدامات نشان داده شده در این ویدیو، در جریان حمله علیه شبه نظامیان در اطراف منطقه “موسی قلعه” در استان هلمند افغانستان در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۱ رخ داد.

دپتولا در دادگاه اعتراف کرد که در انجام وظایف خود بی‌مسوولیت بوده، چرا که نتوانسته وظیفه خود را در نظارت بر سربازان دون پایه‌تر به درستی انجام دهد و کار اشتباهی را در عکس انداختن با تلفات انسانی مرتکب شده است.

وی همچنین اعتراف کرد که به روی یکی از این اجساد ادرار کرده و یکی از مسلسل‌های به دست آمده از دشمن را به اشتباه و به طور کورکورانه شلیک کرده است.

دپتولا و دیگر متهمان این پرونده، اظهار داشتند که گمان داشته‌اند شبه نظامیان کشته شده مسوول قتل یکی از تفنگداران دریایی آمریکا بوده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.