یک نماینده مجلس: تبلیغ خط امید در جامعه در مشارکت مردمی تاثیرگذار است

۳۱اردیبهشت،

26488.jpg

یک نماینده مجلس دربارهٔ حضور مردم در انتخابات گفت:‌ کسی که برای انتخابات وارد میدان می‌شود در واقع برای تعیین سرنوشت خودش وارد میدان می‌شود و از سویی می‌خواهد بگوید من یک شهروند مسوول هستم.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا خاطرنشان کرد: ‌فرق ما با حکومت‌های دیگر این است که آن‌ها به دو گونه برای انتخاباتشان عمل می‌کنند. بعضی از آن‌ها که مثل حکومت‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس دیکتاتوری می باشند؛ بسیار از کشورها می باشند که در آنها، شرکت در انتخابات اجباری است و اگر کسی در انتخابات شرکت نکند جریمه می‌شود. این یک نوع برخورد است. در بعضی کشورها هم می‌گویند هر کس که آمد، آمد؛ کسی هم که نیامد اصلا مهم نیست. اما در جمهوری اسلامی مردم به دلایل مختلف باید پای صندوق‌ها بیایند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) تعبیر زیبایی به کار برده و گفته‌اند شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف. یک قاعده فقهی هم داریم که می‌گوید مردم خود بر سرنوشت خودشان حاکم‌اند. پس باید خودشان اعمال حاکمیت کنند و آن‌ها می باشند که تعیین می‌کنند چه کسی به عنوان دومین شخص اجرایی کشور تعیین شود.

نماینده بجنورد تصریح کرد: از طرفی در کشور ما زمینه برای حضور همه مردم هست چون معمولا از همه گرایش‌ها کاندیداهایی وجود دارند که وارد میدان می‌شود و هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند رای بدهد لذا خلق حماسه سیاسی هم برد داخلی دارد و هم برد خارجی؛ چون با مشارکت سیاسی می‌توانیم مانوری داشته باشیم. در واقع با مشارکت سیاسی، دل‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شود و احساس می‌کنیم سرنوشت جمعی داریم و همه ساکنان یک کشتی هستیم که راکبان آن، سرنوشت مشترکی دارند پس باید در تعیین سرنوشت هم با هم مشارکت داشته باشند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: حضور کاندیداها و‌ نوع برنامه‌هایی که آن‌ها ارائه می‌کنند در مشارکت مردم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به ضرورت تبلیغ خط امید در جامعه، عنوان کرد:‌ بعضی‌ها حتی برای رای آوردن سعی می‌کنند وضعیت را کاملا ناامیدکننده و تاریک نشان دهند که این خود به خود تزریق یاس و ناامیدی می‌کند. تبلیغ نقطه امید از عوامل بسیار تاثیرگذار است که مردم پای صندوق‌ها بیایند.

جعفری ادامه داد: تا به حال این‌طور بوده که از گرایش‌های مختلف در انتخابات حضور داشته‌اند و حتما امسال هم شورای نگهبان، کاندیداهایی از سلایق مختلف را تایید صلاحیت می‌کند. پس اشخاص می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و به کاندیدای مورد نظر خودشان رای بدهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.