یک هنرمند بعد از ۴۰ سال در ایران نمایشگاه برگزار می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، گشایش این نمایشگاه ۲۱ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ خواهد بود و از ۲۲ مهر تا ۳ آبان ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
 

در نمایشگاه «دگردیسی» ۲۷ اثر نقاشی همراه ۲ اثر حجمی (مجموعه‌ای از بافت فلزات) به نمایش گذاشته می‌شود.

فرانس موراک وزیر هنر و رسانه اتریش، عنوان سمبولیک را به کارهای مهرداد صدری می‌دهد؛ هرچند خود او اصراری برای نام‌گذاری آثارش ندارد.
 
او در تهران متولد شد و دوره تحصیل خود را در رشته هنرهای تزیینی و بافت، در دانشگاه هنر وین بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ طی کرد.

در ۱۹۸۴ تابعیت افتخاری اتریش به صدری داده شد و به عضویت خانه هنرمندان وین درآمد. پس از گذراندن کرسی استادی از سال ۱۹۸۵، در انستیتوی فدرال هنرهای تزیینی وین به تدریس پرداخت.کارهای او مورد توجه مجموعه‌داران خصوصی، سازمان‌های فرهنگی و وزارت فدرال آموزش و امور فرهنگی وین قرار گرفت. برنده شدن آثار مهرداد صدری در لوزان سوئیس، پس از بیست سال موجب افتخار برای اتریش شد. اکنون او پس از چهل سال با کوله باری از تجربه، به سرزمین نیاکان خود بازگشته است. 
 

نمایشگاه‌های او در اتریش و کشورهای دیگر عبارتند از: ۱۹۸۹ –ششمین سمپوزیوم بین‌المللی بافت در «گراز»، ۱۹۹۲ –پانزدهمین دوسالانه بین‌المللی بافت در لوزان سوئیس، ۱۹۹۳ -«مدیای بافته» در تالار هنر دارماشتاد و نمایشگاه هنر بافته در شهر کومو سوئیس، ۱۹۹۴ –چهارمین مسابقه بین‌المللی بافت در کیوتوی ‍ ژاپن ۱۹۹۵ – هنربافت اتریش- لهستان در کراکو و  وروکلاو،۱۹۹۶ –هنربافت اتریش «وب آرت» درشومرهاوس شهرکلاسترنبورگ،۲۰۰۳ –بیست ساله نربافت بینالمللی در راز، نمایشگاه های انفرادی از سال ۲۰۰۰ : نمایشگاه هنر پلاستیک و نقاشی «استعاری» در دانشگاه بین المللی وین، ارائه آثار رنگ و روغن در نمایشگاه «ترانس ویژن» در دانشگاه بین المللی وین، ارائه آثار رنگ و روغن «انعکاس» در دانشگاه بین‌المللی وین، ارائه آثار رنگ و روغن «ترانس پوزیشن» در دانشگاه بین‌المللی وین،ارائه آثار رنگ و روغن «سینکرونیکال» در دانشگاه بین‌المللی وین، ارائه آثار رنگ و روغن «کونکزیون» در هتل رادیسون پالاس اس آ اس وین، ارائه آثار رنگ و روغن «ابعاد پنهان» در دانشگاه بین‌المللی وین، ارائه آثار رنگ و روغن «اینتر اکشن» در گالری هافبورگ سگمنت وین و نمایشگاه «استروم-هولز-اول» در گالری بروتوی در وین.
 

روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ساعت ۱۸ نشستی با حضور مهرداد صدری در خانه هنر تهران مجموعه آرت سنتر برگزار خواهد شد. علاقمندان می توانند برای آشنایی بیشتر با شخصیت و آثار این هنرمند در این نشست شرکت کنند.
 

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.