یک هورمون که زخم‌های عاطفی را عمیق‌تر می‌کند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :بر اساس یک مطالعه تازه مشخص شده است که افزایش هورمون اوکسی توسین یا به اصطلاح هورمون عشق، سبب عمیق‌تر شدن آلام عاطفی اشخاص می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از سینا نیوز ؛ مطالعات پیش از این تاثیر هورمون اوکسی توسین بر افزایش احساساتی همچون صمیمیت، مهربانی و اعتماد را به اثبات رسانیده بودند، پس از این مطالعات شرکت نانوبریتز لاکر اقدام به تولید اسپری حاوی این هورمون نموده‌بود تا بر عواطف مثبت تاثیر بگذارد.

اکنون اما دانشمندان آمریکایی با مطالعه بر روی ۳۲ جوان ۱۹ تا ۱۶ ساله دریافتند، افزایش این هورمون سبب برانگیخته شدن اضطراب‌های عمیقی می‌شود که امکان دارد آلام حاصل از آن تا مدت‌ها ادامه داشته باشد.

پیش از آغاز مطالعه از آزمون شوندگان خواسته شد تا پرسش‌نامه‌ای حاوی از سوال‌هایی در خصوص موقعیت‌های اضطراب‌آور را پر کنند. همچنین از این اشخاص تست سلامت روانی و روحی نیز به عمل آمد. تنها پنج تن از این اشخاص قادر بودند موقعیت‌های اضطراب‌آوری را که دست کم بیش از شش سال از تجربه آن‌ها قبل بود با جزئیات به خاطر آورند.

پس از گذشت دو هفته بار دیگر این آزمون از داوطلبان گرفته شد، منتها این بار طی این دو هفته به طرق مختلف هورمون اکسی توسین در بدن این اشخاص افزایش یافته بود. اینبار اما ۳۷ نفر از این اشخاص قادر بودند حوادث و موقعیت‌های اضطراب‌آورد را با جزئیات به یادآورند.

دکتر «مگی مندلر» استاد روان‌شناسی دانشگاه نورس وسترن که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت می‌گوید: «ما متوجه شدیم که این اشخاص از لحاظ عاطفی حساسیت بیشتری بدست آورده بودند، مهربان‌تر شده بودند، اما نمی‌توان این نقاط مثبت را با اثر منفی که این هورمون بر برانگیختن احساست منفی همچون اضطراب در انسان دارد مقایسه نمود.»

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.