یک وکیل دادگستری: ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق مجازات ایجاد مزاحمت برای بانوان

۰۳م آذر ،

یک وکیل پایه یک دادگستری، مجازات ایجاد مزاحمت برای بانوان را شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق عنوان کرد.

شهاب تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، ایجاد مزاحمت برای بانوان در معابر عمومی را طبق ماده ۶۱۹ قانوان مجازات اسلامی «جرم» عنوان کرد و مجازات آن را ۲ تا ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق اعلام کرد.

وی افزود: ایجاد مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی و معابر به صورتی که با عرف و شئونات اسلامی تضاد داشته باشد، جرم محسوب می گردد.

تجری، مجازات تعیین شده برای این جرم را بازدارنده ندانست و افزود: علاوه بر این پیگیری این مجازات با توجه به سیستم قضایی و نظامی موجود امکان پذیر نیست، مگر در مواردی که مزاحمت بسیار حاد باشد.

وی افزود: متاسفانه در جامعه اگر برای یک خانم مزاحمت ایجاد و یا حرف توهین آمیزی به او زده شود، به سبب سیستم قضایی موجود شخص حوصله و پیگیری این امر را ندارد، زیرا اثبات این جرم کار آسانی نیست.

این وکیل دادگستری، مدت زمان طولانی رسیدگی به پرونده های ایجاد مزاحمت را سبب عدم بازدارندگی مجازات این جرم عنوان کرد و افزود: روند طولانی مدت رسیدگی به این پرونده ها سبب می گردد که بسیاری اشخاص از رسیدگی به شکایت خود منصرف گردند.

وی اثبات سخت این جرم را سبب دیگر عدم پیگیری عنوان کرد و افزود: اثبات این جرم از طریق شهادت شهود یا وقوع جرم در منظر نیروهای انتظامی و ضابطین دادگستری و یا از طریق سایر ادله اثبات دعوا انجام می گیرد و همین امر اثبات این جرم را با مشکل مواجه کرده است.

تجری، آسان کردن اثبات این جرم و از طرف دیگر رسیدگی سریعتر به پرونده های ایجاد مزاحمت را از جمله راه کارهای موثر در کاهش بروز این جرم عنوان کرد و افزود: این امر سبب می گردد مردم رغبت پیدا کرده و خواهان رسیدگی به شکایات خود می گردند.

این وکیل دادگستری اصلاح زیر ساخت های فرهنگی را از جمله دیگر راه های موثر در کاهش موارد این جرم عنوان کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.