یک ویروس جدید آنفلوآنزا در خوک

براساس گزارشات این ویروس می تواند بطور بالقوه همه گیر باشد و بر بافت ریه انسان تأثیر گذارد.

به گزارش بی باک، خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، این ویروس در انسان هنوز گسترده نشده است.
 
اما تست های آزمایشگاهی نشان می دهد که می تواند به طور بالقوه همه گیر باشد و این ویروس آنفلوانزای جدید نوع۲N 1H در خوک کشف شد.
 
در مجله آکادمی علوم آمریکا (PNAS) با توجه به مطالعه هماهنگ شده توسط رابرت وبستر از بیمارستان کودکان سنت جود در ممفیس اعلام کرد که این ویروس کشف شده است.
 
این ویروس در بلاگها، مدل های مورد استفاده در آزمایشگاه ها، به مطالعه آنفولانزای انسانی و ظرفیت انتقال آن که بسیار زهرآگین بود، می پردازد.
 
 در بلاگها ویروس قادر است به راحتی از طریق قطرات بزاق معلق در هوا عبور کند.
آزمون در بافت آزمایشگاهی نشان داده است، علاوه بر این این ویروس در بافت ریه انسانی بهتر تکثیر می شود.
 
 این یافته ها نشان می دهد که پاندمی ویروس خوکی بالقوه ایجاد کرده و نیاز به نظارت کلی این ویروس در خوک است.
 
اگر چه در بسیاری از موارد گردش ویروس آنفلوانزای A،۱ N1 H،۲N 1 H،N 2 3 Hمحدود به جمعیت خوک است ، خوک مخزن طبیعی است که در آن ویروس های آنفلوانزا از حیوانی و انسانی گرد هم می آیند و ترکیب و ظهور سویه های جدید که به طور بالقوه برای انسان خطرناک است، رابوجود می آورد.
 
تحقیقات نشان می دهد که گردش در خوک “جمعیت ویروسی بوجود آورده که می توان به موش خرماها منتقل شود، به این معنی که شروعی برای شیوع بیماری های همه گیر به ویژه در ایالات متحده، جایی که آنها در نمایشگاه حیوانات در فضای باز بسیار محبوب هستند و آنها اغلب در تماس با انسان می آیند.
 
خوک “نشان دهنده یک مخزن از ویروس های آنفولانزا به طور بالقوه که می تواند به انسان منتقل شود، است.
 
این ویروس در کره جنوبی از خوک ذبح شده در کشتارگاه جدا شده، اما آن از نظر ژنتیکی مربوط به گونه ای است که در شمال آمریکا وجود دارد.
 
برای ارزیابی آزمون های بالقوه بیماری همه گیر بر روی موش خرماها نشان داد که این حیوانات حامل این ویروس بسیار کشنده است.
 
ویروس۲ N1H پرخاشگری خود را در دو جهش به طور همزمان در دو پروتئین عمده ای از این ویروس، به نام هماگلوتینین و نورآمینیداز  نشان می دهد، که در طول عبور این ویروس به بلاگها توسط آئروسل انجام می شود.در نتیجه این دو پروتئین، نقش حیاتی در تهاجم ویروس ها و ظرفیت انتقال آن را بازی می کنند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.