یک پاییز متفاوت در قطار

به گزارش خبرآنلاین، رمان «پاییز در قطار»، اثری است که نویسنده فضای جنگ ایران و رژیم بعث عراق را برای نوجوانان روایت می‌کند. محمدکاظم مزینانی در ارتباط با این رمان اظهار داشته است: اصل سوژه داستان «قطار در پاییز» مربوط به خبری است که از تلویزیون شنیده‌ام که در آن خبر مادر شهیدی که در روستا زندگی می‌کرد می‌گفت هم‌زمان با شهادت پسرش در جنگ تحمیلی، اسب او در روستا مرده است. فکر کردم این خبر می‌تواند سوژه خوبی برای داستان باشد و بر اساس همین خبر رمان «پاییز در قطار» را به نگارش درآوردم.

مزینانی در مورد فضاسازی رمان به سایت سوره مهر گفت: در داستان شخصیت شهید دیده نمی‌شود و سعی کردم از طریق فضاسازی و ایهام حضور او در داستان احساس شود. او ادامه داد: این کتاب در ابتدا با عنوان خانه ابری و در تیراژ محدود به چاپ رسید که به بعد از بازنویسی دوباره با عنوان «پاییز در قطار» منتشر گردید. این نویسنده همچنین زاویه دید جدید داستان و همچنین چشم انداز و روایت نو این رمان را از ویژگی‌های بارز این رمان قلمداد می‌کند.

رمان «پاییز در قطار » برنده بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش کودک و نوجوان شده است. همچنین این اثر در همان سال جایزه جشنواره غنی پور را نیز به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است، این رمان توسط الکساندر اندروشکین به زبان روسی منتشر و در نشریه‌ معتبر ادبیات خارجی روسیه منتشر شده است.

چاپ هفتم رمان «پاییز در قطار» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که در قطع وزیری کوتاه و در تیراژ ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه و با قیمت یک هزار و ۸۰۰ تومان توسط سوره مهر به چاپ هفتم رسیده است.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر(در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.