یک پزشک بهبود یافته کرونا: برای مهار کرونا، در خانه بمانید

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی که چندی پیش به دلیل ابتلا به کرونا، در قرنطینه خانگی تحت درمان این بیماری قرار گرفت و چندی است که دوران نقاهت وی کامل شده و بهبود یافته، بر اهمیت طرح “فاصله‌گذاری اجتماعی” تاکید کرد و از مرذم خولست برای تحقق هرچه زودتر مهار و کنترل بیماری کووید ۱۹، نهایت همکاری را داشته باشند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین کرمانپور ضمن تبریک سال نو، با اشاره به اینکه وی نیز در اوایل شیوع کرونا در کشور به این بیماری مبتلا شده است، گفت: خوشبختانه در یک قرنطینه ۱۴ روزه به دامن سلامتی بازگشته و اکنون در خدمت بیماران مبتلا به کرونا هستم.

وی با تاکید بر اهمیت شعار و پویش در خانه بمانیم، ادامه داد: اکنون تقریبا بیش از یک ماه است که از حضور این ویروس در ایران گذشته و هرچند تعداد بهبودیافتگان بیماری رو به افزایش است، اما تا این لحظه بیش از دو هزار نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‌اند. بنابراین سوال این است که چگونه می‌توان از بروز چنین مشکل بزرگی جلوگیری کرد؟

کرمانپور با بیان اینکه پویش در خانه بمانیم تنها یک شعار نیست، تصریح کرد: پرهیز از خروج بی‌دلیل از خانه مهم‌ترین اصل در جلوگیری از اتفاقات ناگوار بعدی است. امیدوارم این درخواست آسان را از سوی کسی که با بیماران متعددی در تماس بوده و حتی خودش نیز به کرونا مبتلا شده را قبول کنید.

کرمانپور با بیان اینکه علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته برای آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی، ساخت کلیپ و… همچنان تعدادی از مردم این موضوعات را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: این عدم توجه سبب افزایش ابتلا و فوت ناشی از کرونا می‌شود. طبیعی است که نظام و حاکمیت صدای دلسوزان را شنید و به دنبال آن بسیاری از متخصصان و اپیدمیولوژیست‌هایی که در این حوزه فعال بودند پیشنهاد فاصله گذاری اجتماعی با سخت‌گیری بسیار بیشتر را مطرح کردند و این موضوع مورد قبول واقع شد. در این زمینه باید شاهد تعطیلی موقت برخی مغازه‌ها، شرکت‌ها و موسسات و… باشیم. همچنین از مسافرت‌های غیر ضروری ممانعت به عمل خواهد آمد و در صورت تمرد شخص یا اشخاصی با آنها برخورد می‌شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات کادر درمانی کشور، افزود: بسیاری از همکاران ما در کادر درمانی در این مدت بیمار شده و برخی نیز شهید شدند؛ از سوی دیگر افزایش آمارها و طولانی شدن روند کاری سبب خستگی روز افزون پزشکان، پرستاران و… شد که اگر نتوانیم جلوی این روند ابتلا به بیماری را بگیریم ممکن است آسیب‌ها دو صد چندان شود.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و با تاکید بر اینکه برگزاری مناسبت‌هایی مانند ۱۳ بدر برای زمان‌هایی است که جامعه در حالت عادی باشد، گفت: اکنون در شرایط اضطرار هستیم و خروج هر فرد از خانه می‌تواند سبب گسترش بیماری شود. همچنین از مردم خواهش می‌کنم به دیدار افراد سالمند نروند و سعی کنند با تلفن زدن و برقراری تماس تصویری، انجام خریدهای ضروری این عزیزان و موارد این چنینی به آنها کمک کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با ادامه روند مراقبتی تا اردیبهشت ماه خبرهای خوشی از مهار و کنترل این بیماری بشنویم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.