یک پیشنهاد عام‌المنفعه برای مشترکان همراه اول: درختان را قطع نکنید!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مشرق نوشت: اخیراً سامانه‌ای راه‌اندازی شده که به مشترکان این اجازه را می‌دهد تا با ثبت نام در آن جلوی ارسال قبض کاغذی به درب منازل‌شان را بگیرند.
 
 طی یک سال اخیر کشور ما با بحران جدی کاغذ روبرو بوده و قیمت کالاهای کاغذی نظیر روزنامه و کتاب افزایش چشم گیری داشته است. اما با نگاهی دقیق و ریزبینانه به اطراف خودمان می توانیم از بعضی تولیدات کاغذی و در نتیجه صرف هزینه های سرسام‌آور برای استفاده از کاغذ جلوگیری کنیم. 
 
نمونه این امر قبض‌های موبایلی است که به صورت ماهیانه چاپ و توزیع می شوند. همراه اول در هر دوره یک ماه حدود ۱۶ میلیون قبض برای مشترکین خود چاپ و به درب منازل پست می کند. بسیار از ما مدت‌ها است که از طریق پیام کوتاه و سامانه اینترنتی بدهی خود را ب این اوپراتور پرداخت می‌کنیم و  قبض‌های ارسالی نیز معمولاً در راه پله‌ی ساختمان‌ها و جلوی درب منازل می مانند و تنها کسی که به آنها توجه می کند نظافتچی ساختمان و محله است. 
 
برای قبض و پاکت هر مشترک تقریباً یک کاغذ A4 مصرف می‌شود که هر ۲۱۰ برگ کاغذ یک کیلوگرم وزن دارد.  یعنی در این فرآیند در هر دوره‌ دو ماهه ۷۶ تن کاغذ پرینت خواهد شد! خدا می داند که برای تولید این همه کاغذ چند درخت باید قطع شود و چقدر هزینه صرف واردات این محصول می گردد.
 
اخیراً سامانه‌ای راه‌اندازی شده که به شما مشترکان این اجازه را می‌دهد تا با ثبت نام اینترنتی جلوی ارسال قبض کاغذی به درب منازلتان را بگیرید. با این کار ضمن تمیز نگه داشتن راه پله‌های ساختمان و محله خودتان از کاغذها بی استفاده، در یک صرفه جویی عظیم و سراسرب سهیم خواهید شد. 
 
پس همین حالا با مراجعه به این آدرس اینترنتی و اعلام شماره تلفن و کدپستی خودتان از ارسال قبوض تازه جلوگیری کنید. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.