یک چهارم دوقلوهای همسان گرفتار ام اس می باشند

۱۱ام بهمن ،
ممتاز نیوز : سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:عوامل مختلفی در بروز بیماری ام اس نقش دارند که عوامل ژنتیکی، محیطی، عفونت ها، جنسیت، مهاجرت و نوع شغل از جمله مهم ترین آن ها است.

وی با بیان میزان بروز ام اس در خانم ها بیشتر از آقایان است، اظهار داشت: بر طبق بررسی های انجام شده شیوع ام اس در سنین جوانی بیشتر است که این موضوع یک زنگ خطر در خصوص بروز این بیماری در جوانان محسوب می گردد.

ترابیان زاده افزود: بعضی از بررسی ها نشان داده اند، که بین ابتلا به ام اس و نوع مواد غذایی مصرفی نیز می تواند ارتباط باشد که البته این نوع رابطه ضعیف است.

وی تاکید کرد: نتایج مطالعات اخیر نشان می دهند که میزان بروز بیماری ام اس در دوقلوها بیشتر است به طوری که نزدیک به یک چهارم دوقلوهای همسان به نوعی گرفتار ام اس می باشند.

ترابیان زاده با اشاره به اینکه تاکنون درمان قطعی برای ام اس پیدا نشده است، یادآور شد: سبب این موضوع نبود عامل دقیق بیماری است و در واقع تا زمانی که سبب دقیق و قطعی بیماری ام اس کشف نشود، نمی توان درمان مناسب و قطعی برای آن پیدا کرد.

وی با بیان این که به سبب نبود سبب دقیق ام اس پیشگیری از این بیماری نیز بسیار دشوار است، خاطر نشان کرد: البته با اصلاح الگوهای زندگی به ویژه اصلاح عادات رفتاری و تغذیه ای، پرهیز از استعمال دخانیات، دوری از شرایط استرس زا و مشکلات روانی و همچنین کنترل بعضی از بیماری های زمینه ای، می توان به کاهش شدت بیماری و کنترل آن کمک کرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.