یک کارشناس صنعت خودرو بررسی کرد؛ یارانه ها با خودروسازی چه می کند؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

یک کارشناس صنعت خودرو بررسی کرد؛ یارانه ها با خودروسازی چه می کند؟

یک کارشناس صنعت خودرو بررسی کرد؛
یارانه ها با خودروسازی چه می کند؟

پرشین خودرو: عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: چنانچه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر مبنای حمایت غیرمستقیم از تولیدکنندگان در راستای بهبود تولید باشد به صنعت خودروسازی کمک خواهد کرد.

جواد مرزبان در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند بررسی دقیق است و نباید مانند گذشته وابستگی تلیدکنندگان به حمایت های دولت زیاد باشد و این ضرورت وجود دارد که کمک به تولیدکنندگان محدود باشد و آنها بدانند که این حمایت کمتر نیز می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: چنانه حمایت از خودروسازان در چارچوب نکات ذکر شده باشد موجب رکود صنعت خودروسازی از رکود خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر قطعه سازان از تمام ظرفیت خود برای تولید استفاده نمی کنند و نیاز به پتانسیل جدید دارند لذا خودروسازان باید سعی کنند تا قطعه سازان را به تحرک واردارند.
وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر کاهش توان مالی خودروسازان موجب کاهش توان تولید آنها شده لذا خودروسازان باید در برنامه های خود با قطعه سازان مشارکت کنند.
مرزبان در خصوص تأثیر افزایش قیمت حامل های انرژی بر قیمت خودرو گفت: قیمت حامل های انرژی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بسیار کمتر است و چنانچه افزایش قیمت ها بر نرخ ارز تأثیری نداشته باشد از اتلاف انرژی و رانت خواری جلوگیری خواهد کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز در پی افزایش قیمت حامل های انرژی این ضرورت وجود دارد که در یک مرکز مدیریت برای قیمت ها تصمیم گیری شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.