یک کارشناس صنعت خودرو: همکاری با چین ظلم به مردم است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

یک کارشناس صنعت خودرو: همکاری با چین ظلم به مردم است

یک کارشناس صنعت خودرو:
همکاری با چین ظلم به مردم است

ممتازنیوز: یک کارشناس صنعت خودرو همکاری خودروسازان ایران با شرکت های چینی را اقدامی بسیار نامناسب دانست و گفت: کشور چین سابقه چندان خوبی در خودروسازی ندارد.

امینی در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: کیفیت قطعات چینی بسیار پایین است و قطعه سازان خودروسازان ما به دلیل قیمت کم محصولات چینی با این کشور همکاری می کنند زیرا اینگونه قیمت تمام شده محصولاتشان کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه فروش قطعات چینی با نام برند ایرانی در شأن یک ایرانی نیست، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع قطعه سازان ایرانی قطعات چینی را با نام و برند ایرانی وارد بازار می کنند و این ضرورت وجود دارد که برخورد با اینگونه موارد در دستور کار مسئولین قرار گیرد.
امینی تأکید کرد: با ورود چینی ها به کشور قطعاً شاهد افت کیفیت خودروها و در پی آن افزایش تلفات سوانح رانندگی خواهیم بود.
وی با اشاره به ادعای قطعه سازان و خودروسازان مبنی بر همکاری اجباری با چین، متذکر شد: راهکار بهبود شرایط کنونی همکاری با چین نیست و همان گونه که خودروسازان تا کنون ادعای برنامه ریزی دقیق خودکفایی داشتند از این پس نیز باید مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.
این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: همکاری با چین بهترین فرصت قطعه سازان برای سود بیشتر است و در این روابط تنها مردم متضرر می شوند.
وی همچنین اظهار داشت: جهت بهبود وضعیت کنونی باید تعرفه واردات به صفر رسیده و خودروهای دست دوم تولید ۲۰۱۲ وارد کشور شوند زیرا این خودروها بسیار بهتر از محصولات چینی هستند.
وی بیان کرد: راهکارهای بسیاری جهت بهبود وضعیت کنونی وحود دارد اما خودروسازان ایرانی ترجیح می دهند مشکلات خود را با کمترین هزینه رفع کنند به همین دلیل همکاری با کشور چین را بهترین گزینه می دانند.
وی در ادامه تصریح کرد: خودروسازان در صورت همکاری با چین هم باید محصولات با کیفیت این کشور و خودروهایی که به آمریکا و اروپا صادر می شود را خریداری کنند.
امینی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل ضعف وزارتخانه ها خودروسازان توجهی به تذکرات آنها نمی کنند و مردم نیز قدرتی ندارد تا صدای اعتراض خود را به گوش خودروسازان برسانند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.