یک کلیپ جذاب و دیدنی از نماهای بالاسر در فیلم‌های سینمایی: چشم خدا/لینک آخر هفته “کافه سینما” برای خوره‌های فیلم/از راننده تاکسی تا بیل را بکش/ابتدا گزارش را بخوانید

جمعه, ۰۹ تیر ساعت ۰۲:۲۸ رسول مختاری

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۳

+ ۰

کافه سینما- رسول مختاری: چندی پیش کلیپی از یک کاربر یوتیوب منتشر شد که مونتاژی هنرمندانه و دیدنی از نماهای بالاسر (Overhead Shots) در فیلم‌های سینمایی است. عده ای این نما را چشم پرنده (bird eye view) نامگذاری کرده‌اند که فقط در لوکیشن‌های بیرونی معنا پیدا می‌کند و جامع نیست. اسم بهتر برای این نما چشم خدا (God eye view) است. آلفرد هیچکاک که در فیلم‌هایش نماهای بالاسر بسیاری استفاده کرده است جمله‌ی معروفی دارد که «در یک فیلم داستانی کارگردان خداست و در یک فیلم مستند خدا کارگردان است» و بهترین نمایی که کارگردان می‌تواند فیلمش را از زاویه دید خدا نشان دهد نمای بالاسر یا‌‌ همان چشم خداست.

نکته جالب کلیپ تعدد صحنه‌های کشتار و تصاویر جنازه‌ها در لحظه‌هایی است که از این نما فیلمبرداری شده است و معمولا کارگردان‌ها وقتی می‌خواهند قضاوت خدا یا جایی که روح در حال نظاره است را نشان دهند از این نما استفاده می‌کنند. نماهایی از فیلم‌های بیل را بکش، راننده تاکسی، شهامت، تلقین، رفقای خوب، پرندگان، روانی و… در این کلیپ وجود دارد. تشخیص فیلم‌ها با توجه به زاویه دوربین کار ساده‌ای نیست و در حقیقت تشخیص تمام فیلم‌ها تبدیل به رقابتی در سایت‌ها و وبلاگ سینمایی شده است. کافه سینمایی ها نیز اسامی فیلم هایی  که تشخیص می دهند را در کامنت ها بنویسند.

این کلیپ زیبا با آهنگ Down Boy از Yeah Yeah Yeah را با دو کیفیت در کافه سینما ببینید و دانلود کنید:

کلیپ با کیفیت متوسط (دانلود کنید-۸مگابایت):

میزان روشنایی دانــلود لینک ویدئو این ویدئو را در سایت خود قرار دهید

کلیپ با کیفیت خوب(دانلود کنید-۱۵مگابایت):

میزان روشنایی دانــلود لینک ویدئو این ویدئو را در سایت خود قرار دهید

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه‌سینما-سینمای جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.